صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انجام ۷ طرح پژوهشی سازمان مپ طی سال گذشته

  • کد خبر: ۹۰۸۹
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
از تعداد ۲۲ طرح پژوهشی مصوب سازمان مپ طی يك سال گذشته، مراحل اجرايی ۷ طرح به طور كامل پايان يافته و ۴ طرح ديگر در مرحله ی اجراست.
به گزارش شهرآرانیوز، اداره‌ی آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی سازمان مپ در سال گذشته تعداد ۲۲ طرح تحقیقاتی (پژوهشی، مطالعاتی و نوآورانه) را در کمیته پژوهشی به تصویب رسانده که از این تعداد هفت طرح به اتمام رسیده، چهار طرح در حال اجرا و شش طرح در مرحله انعقاد قرارداد است. همچنین سایر عناوین در مرحله انتخاب مشاور می‌باشد.
این اداره در سال گذشته نیز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فناوری و همچنین توسعه تحقیق و پژوهش و پیوند هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه، اقدام به عقد تفاهم نامه علمی با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نموده است.
باتوجه به بنیه علمی و تجربی سازمان، این اداره تا کنون طرح‌های جامع مدیریت پسماند مناطق پانزده گانه استان خراسان رضوی -شامل شهر‌های کلات، سرخس، تایباد، درگز، فریمان، گناباد، کاشمر، خواف، تربت حیدریه، فیض آباد، سبزوار، قوچان، چناران، نیشابور، تربت جام و شهر‌های تابعه آن‌ها (که مجموعاً ۶۷ شهر می‌باشد) - را تهیه نموده که این طرح‌ها در کارگروه پسماند استان تایید گردیده است. از مهمترین دستاورد‌های این مجموعه مطالعات تجمیع مراکز دفن در استان بوده است که باتوجه به در نظر گرفتن شرایط هر منطقه و مطالعات انجام شده تعداد مراکز دفن موجود در این منطقه از ۶۶ مرکز به ۲۷ مرکز دفن متمرکز کاهش یافته است.
اداره‌ی آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی سازمان پسماند در راستای ارتقای کیفی خدمات خود، از ایده‌ها و طرح‌های نوین در حوزه مدیریت پسماند استقبال و از اجرای آن‌ها حمایت می‌کند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.