صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جذاب‌ترین خودروهای صندوق عقب دار سال ۲۰۲۲ کدامند؟

  • کد خبر: ۹۳۹۶۴
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
نگران نباشید، سدان‌ها هنوز منقرض نشده‌اند و به این زودی‌ها از بین نخواهند رفت. ممکن است این روزها کراس‌اوورها به مُد جهان ماشین تبدیل شده باشند اما صنعت خودرو بر اساس همین مدها پیش می‌رود که می‌آیند و می‌روند.

به گزارش شهرآرانیوز، در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ استیشن‌ها محبوبیت داشتند، از دههٔ ۸۰ تا ۹۰ مینی‌ون‌ها محبوب شدند و حالا هم شاسی‌بلندها خود را در دل خریداران جا کرده‌اند. با همهٔ این ماجراها، سدان‌ها تا به امروز جان سالم به در برده‌اند و همواره بهتر و بهتر شده‌اند زیرا خودروسازان مجبور بوده‌اند سخت تلاش کنند تا این خودروها را جذاب نگه دارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۲ سال بسیار خوبی برای سدان‌ها باشد زیرا نمونه‌های بسیار جذابی برای مدل ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند که می‌توانند خیلی‌ها را از خرید کراس‌اوورها منصرف کنند.

هیوندای الانترا N

هیوندای الانترا به‌خودی‌خود خودروی فوق‌العاده‌ای است اما اگر خواهان هیجان واقعی در یک سدان کامپکت باشید، نسخهٔ پرفورمنس N آن گزینه‌ای بسیار عالی خواهد بود. پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ این خودرو ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد، سیستم تعلیق آن به‌طور خاص تنظیم شده است، دیفرانسیل لغزش محدود به آن اضافه شده و ترمزها نیز به طرز عجیبی خوب هستند. نتیجهٔ نهایی این است که الانترا N می‌تواند سریع‌تر از چیزی که انتظار دارید پیچ‌ها را طی کند. برای این ماشین حتی گیربکس دستی هم قابل سفارش است.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

CT5-V بلک‌وینگ در دنیای سدان‌ها یک هیولای مطلق است. این خودرو همچنین احتمالاً آخرین محصول V بنزینی کادیلاک خواهد بود. پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این سوپر سدان آمریکایی ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برخلاف سوپر سدان‌های آلمانی، تمام این نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. یکی دیگر از جذابیت‌های CT5-V بلک‌وینگ ارائهٔ گیربکس دستی برای آن است. البته این خودرو با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک سریع‌تر بوده و ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن فراتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

ب‌ام‌و M5 CS

M5 کامپتیشن به‌خودی‌خود سوپر سدان فوق‌العاده و بسیار جذابی است اما M5 CS یک گام فراتر رفته است. نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی این نسخه ۶۳۵ اسب بخار قدرت دارد که آن‌را به قوی‌ترین محصول حاضر ب‌ام‌و تبدیل می‌کند. درعین‌حال، CS سبک‌تر و سفت‌تر از کامپتیشن هم هست. البته ویژگی‌های جذاب M5 CS صرفاً در توانایی مغلوب کردن سوپرکارها در پیست آن‌هم با دو درب اضافی خلاصه نمی‌شود زیرا در داخل این ماشین هم بهترین برداشت ب‌ام‌و از فضای لوکس و اسپرت ارائه شده است.

هوندا سیویک Si

هرچند سیویک کوپه از بین ما رفته است اما نسخه‌های پرفورمنس سیویک سدان هنوز هم زنده و سرحال هستند و به‌تازگی هم نسل جدید سیویک Si معرفی شده است که نوید سدان فوق‌العاده جذابی را می‌دهد. این ماشین تمام تجهیزات و همین‌طور قیمت مناسب سیویک معمولی را در کنار توانایی کافی برای نشاندن لبخند روی لبان رانندگان ارائه می‌کند. پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این خودرو ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستد. برای سیویک Si گیربکس اتوماتیک حتی به‌صورت سفارشی هم ارائه نمی‌شود تا مبادا به لذت رانندگی آن خدشه‌ای وارد شود.

مرسدس بنز EQS

کسانی که خواهان مرسدس بنز S کلاس با تمام آن تجمل و تکنولوژی هستند اما دوست ندارند به پمپ‌بنزین بروند، باید EQS را انتخاب کنند. این خودرو با برخورداری از دو موتور الکتریکی که ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند، از همان قدرتی برخوردار است که یک مرسدس بنز پرچم‌دار باید داشته باشد درحالی‌که لیست تکنولوژی‌های آن‌هم بسیار چشمگیر است. ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ EQS می‌توان به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، نمایشگر ۵۶ اینچی موسوم به هایپراسکرین در داخل، سیستم صوتی فراگیر سه‌بعدی برمستر و هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده اشاره کرد. قیمت EQS هم از ۱۰۲,۳۱۰ دلار آغاز می‌شود که از S کلاس کمتر است.

آئودی RS3

نسل جدید RS3 با تکنولوژی‌های مدرن‌تر، پیشرانهٔ توانمندتر و ظاهر کاملاً جدید وارد بازار شده است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ نمادین آئودی قرار گرفته که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. کل این گشتاور از دور ۲,۲۵۰ rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد و تا دور ۵,۶۰۰ rpm همچنان ارائه می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۳.۸ ثانیه است و می‌توان با سفارش پکیج RS دینامیک، ترمزهای کربن سرامیکی و سیستم تعلیق تطبیقی با کمک‌فنرهای فعال، توانایی‌های آن‌را ارتقاء داد.

پورشه پانامرا توربو S

پانامرا توربو S به‌واقع یک سوپرکار چهاردر است. نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربوی این ماشین ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ پورشه، پانامرا توربو S ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما آزمایش‌های مستقل زمان ۲.۶ ثانیه را ثبت کرده‌اند. این شتاب را سدانی ارائه می‌کند که یک تسلا با لانچ کنترل پیچیده نیست بلکه یک سدان بنزینی است که تا زمان خالی شدن باک سوخت می‌تواند بارها و بارها چنین شتابی داشته باشد. حس و حال رانندگی پانامرا توربو S مثل یک ۹۱۱ بزرگ است و این هرگز چیز بدی نیست زیرا در این خودرو از همان دقت و لذت ۹۱۱ برخوردار خواهید بود اما می‌توانید دو بزرگ‌سال را هم با راحتی کامل در عقب حمل کنید.

منبع: پدال

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.