جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

فروش خودرو‌های چینی در ایران ۳ برابر قیمت واقعی !

  • کد خبر: ۷۷۳۶۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
  • ۴
فروش خودرو‌های چینی در ایران ۳ برابر قیمت واقعی !
یک کارشناس خودرو گفت: یک خودرو خارجی در بازار جهانی با قیمت ۱۱ هزار دلار به فروش می‌رود، یعنی این خودرو را با ارز آزاد حساب کنیم حدود ۲۷۵ میلیون تومان می‌شود، اما کارخانه آن را ۶۵۰ میلیون تومان می‌فروشد.

به گزارش شهرآرانیوز، فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه خودرو‌های چینی در بازار با قیمتی بیشتر از قیمت جهانی آن‌ها به فروش می‌روند، گفت: خودروی فیدلیتی که چند وقتی است به بازار خودرو راه پیدا کرده است، در بازار جهانی با قیمت ۱۱ هزار دلار به فروش می‌رود، یعنی این خودرو را با ارز آزاد حساب کنیم حدود ۲۷۵ میلیون تومان می‌شود، اما کارخانه آن را ۶۵۰ میلیون تومان می‌فروشد.

 

او بیان کرد: مقداری از این مبلغ برای هزینه‌های گمرکی و مالیات است و علاوه بر این خودروساز ملزم به داخلی سازی ۲۵ درصد از خودرو است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به خروج ارز توسط واردات این قبیل خودروها، گفت: برخی ادعا دارند که ارز نباید برای کالا‌های غیر ضروری تخصیص داده شود، در صورتی که ارز وسیله‌ای برای مبادلات کالا به کالاست، به طور مثال تمام افراد به دنبال کسب درآمد هستند تا بتوانند با کمک آن به زندگی خود ادامه دهند، کالایی بخرند، مواد غذایی بخرند و ...، در نتیجه ارز هم اینگونه است و باید در راه‌های مختلفی خرج شود.

 

زاوه ادامه داد: اکنون می‌گویند واردات کامیون‌های دست دوم باید ممنوع باشد در صورتی که ناوگان حمل و نقل نیاز به بازسازی دارد و در حال حاضر نمی‌تواند جوابگوی کشاورزان باشد و از طرفی تولید کنندگان داخلی نمی‌توانند نیاز بازار کشور را تامین کنند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: اگر واردات خودرو آزاد شود، در برابر واردات مونتاژی، ارز کمتری خارج خواهد شد پس اگر تصمیمی برای آزادسازی واردات خودرو گرفته شود شاهد خروج کمتری ارز از کشور هستیم.

او با تاکید بر اینکه برخی از خودروسازان خصوصی در داخل کشور دلال بازی زیادی دارند، تشریح کرد: در برخی از خودروسازان دلالان بازی بسیار زیاد و حاشیه سود بالایی دارند به همین دلیل شاهد تفاوت قیمت کارخانه‌ای این خودرو‌ها نسبت به بازار هستیم.

 

توضیحات گروه خودروسازی بهمن

درپی انتشار این گزارش گروه خودروسازی بهمن جوابیه‌ای برای شهرآرانیوز ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید:

قیمت اظهاری ایشان در مقاله مذکور (فیدلیتی ۱۱۰۰۰ دلار و معادل ۷۱۲۰۰ یوان) از قیمت مدل Jetour x۷۰ که دارای گیر بکس دستی و امکانات بسیار پائینتر، نیز کمتر می‌باشد این در حالی است که مدل عرضه شده توسط گروه بهمن فیدلیتی پرایم (Jetour X۷۰S) دارای گیر بکس اتوماتیک کلاچ دوبل (۶DCT)، مولتی مدیا ۱۲ اینچ نصب بر روی داشبورد (Float Type)، صندلی‌های برقی و چرمی راننده و سرنشین، ۴ ایربگ، رینگ چرخ ۲۰ اینچی، سیستم‌های پیشرفته ایمنی نظیر سنسور حرکت بین خطوط (LDW)، سنسور نقطه کور (BSW)، دوربین ۳۶۰، سنسور باران، همچنین چراغ‌های کاملا LED (Full LED) سنسور بازکردن درب صندوق با پا  و امکانات رفاهی دیگر می‌باشد.

فروش خودرو‌های چینی در ایران ۳ برابر قیمت واقعی ! فروش خودرو‌های چینی در ایران ۳ برابر قیمت واقعی !

در ادامه جوابیه آمده است: لازم بذکر است قیمت فیدلیتی در کشور چین بدون در نظر گرفتن هزینه‌های شماره گذاری و بیمه معادل ۱۸۸۰۰ دلار می‌باشد. از آنجائیکه قیمت شماره گذاری در استان‌های مختلف چین متفاوت می‌باشد. قیمت این محصول به طور متوسط و با در نظر گرفتن موارد فوق تا ۲۳۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
مصرف کننده واقعی به دنبال خودروی است که توان خرید آن رادارد. حالا هزار مدل خودرو باشه وقتی توان خرید نداره چه سود....
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
مشکل خروج ارز و حمایت از تولید داخل نیست، مشکل اینکه این وضعیت دلالی و انحصار از بین میره و اونوقت نمیشه چند برابر قیمت قالب کرد به ملت

در ضمن وقتی یه خودرو وارداتی چند برابر قیمت واقعی فروخته میشه پس قیمت خودروهای داخلی هم واقعی نیست و کمتره..
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
سلام .علت ابنکه خودروهای چینی۳برابر قیمت واقعی در کشور ما فروخته می شود یکی اینکه ما را حالو فرض کردن، دوم اینکه استقبال از خرید است آنهم به هر قیمت !
اگر مردم نمیخریدن ، و خودروها رو دستشون میموند به خدا التماس میکردن به نصفه قیمت؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
چیزی نگو هنوز مردم تو صف هستن دارن میخرن، چرا بازار خرابی میکنی، بعدش mvmها میمونه رو دستشون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->