صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از «پیکرتراشی» تا «برداشتن چربی پشت پلک»؛ جراحی زیبایی چرا؟

  • کد خبر: ۹۵۶۳۴
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
جراحی‌های زیبایی در کشور همچنان قربانی می‌دهد و با این وجود فضای مجازی پر از تبلیغات رنگارنگی است که مخاطبان را به عمل‌های عجیب و غریب زیبایی تشویق می‌کند.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ درماه‌های گذشته چند خبر منتشر شده است درباره مرگ افرادی که برای انجام جراحی زیبایی به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کرده اند که بعضی شان بدون رعایت اصول اولیه بهداشتی و نداشتن امکانات اولیه احیای فرد بیمار، همچون قارچ رشد کرده اند.

درحالی که توقع می‌رود پس از انتشار این اخبار از مراجعه مردم به این مراکز کاسته شود، با گذشت چندروز بازهم خبر دیگری از فوت یا نقص عضو فردی که برای انجام عمل زیبایی مراجعه کرده است، منتشر می‌شود؛ اتفاق غم انگیز و متناقضی که عمل‌های زیبایی را برای خانواده فرد به زشت‌ترین و بدترین اتفاق ممکن تبدیل می‌کند.

این عطش سیری ناپذیر بعضی‌ها برای انجام عمل‌های عجیب وغریب در سال‌های گذشته بیشتر حول آقایان به کاشت مو و لاغری منتهی شده، اما رسانه‌ها خبر می‌دهند کار به جا‌های دیگری هم کشیده شده است و مردم به جراحی «بلبله» گوش، برداشتن چربی پشت پلک «پفی» و «پیکرتراشی» هم روی آورده اند و از قضا این‌ها فقط چندمورد از جراحی‌های رایج زیبایی در ایران است که هرروز به تعداد افراد متقاضی برای انجام آن افزوده می‌شود.

جالب است بدانید برخلاف آنچه ما فکر می‌کنیم که زنان بیشترین مراجعه برای انجام عمل زیبایی را دارند، مردان هم بخش درخور توجهی از مراجعان را تشکیل می‌دهند؛ عمل‌هایی که با عمل بینی به ایران آمد و در دهه ۸۰ خورشیدی به یک باره شدت یافت. حالا هم که به همت کلینیک‌های زیبایی هرروز جزئیات بیشتری به این عمل‌ها اضافه می‌شود.

کافی است یک بار صفحات کلینیک‌های زیبایی در فضای مجازی را باز کنید تا با تنوع، زیبایی و ریزه کاری‌های شاخ درآر این مجموعه‌ها آشنا شوید؛ صفحه‌هایی پر از عکس‌های قبل و بعد و گاهی ویدئو‌هایی از تعریف و تمجید دریافت کننده خدمات زیبایی درباره این عمل ها. حالا دیگر مانند دو دهه گذشته نیازی نیست روز‌ها و هفته‌ها به دنبال پزشکی برای مشاوره و جراحی زیبایی باشید. زیرا کارکنان کلینیک‌های غیرمرتبط با جراحی زیبایی هم وقت بوتاکس می‌دهند و دماغ مشتری‌ها را معاینه می‌کنند.

پژوهش گران و رفتار شناسان اجتماعی باور دارند که عواملی همچون افزایش اعتمادبه نفس و باور‌های غلط اجتماعی درباره زیبایی و ... ازجمله علل شدت گرفتن عمل‌های زیبایی در جامعه ایران است. علاوه بر این ویژگی‌های فردی نظیر وضعیت تأهل فرد، پایگاه اقتصادی و اجتماعی افراد و میزان تحصیلات افراد نیز می‌تواند رابطه مثبت یا منفی با این عمل‌ها داشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.