گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند دائمی شدن قرارداد شاغلین دارای کار مستمر بالای پنج سال در لایحه پیشنهادی دولت | نمایندگان کارگران مخالف واگذاری تعیین مزد به مجلس هستند قاتلی که  با ۱۰میلیارد تومان رضایت گرفته بود، دستگیر شد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت مشهد بازگشایی و آماده خدمت رسانی شد ایرانی‌ها سوءتغذیه ندارند، اما ۵۰ درصد حقوق‌شان را خوراکی می‌خرند | چرا لبنیات در شاخص کاهش مصرف محاسبه نمی‌شود؟ چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می‌شود؟ این آجیل، دیابت را کنترل، کم‌خونی را درمان و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند ضرر‌های حمام طولانی | زمان استاندارد زیر دوش ماندن چقدر است؟ تداوم بارش باران در برخی استان‌ها تا اوایل هفته آینده (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باور‌های اشتباه مردم درباره آبلیمو‌های سنتی تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
سرخط خبرها

داستان غم‌انگیز دختر اهوازی چه درس‌هایی برای ما دارد؟

  • کد خبر: ۸۷۶۹۱
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
داستان غم‌انگیز دختر اهوازی چه درس‌هایی برای ما دارد؟
مرگ غم‌انگیز »مهرنوش جعفری» دختر اهوازی به دلیل تزریق دز بالای دارو در یک کلینیک غیراستاندارد زیبایی زنگ خطری برای خانواده‌ها است که در رابطه با سلامت فرزندانشان با حساسیت بیشتری برخورد کنند.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ «مهرنوش یک قطعه از بهشت بود که ۱۹سال پیش خدا به ما امانت داده بود و حالا امانتش را از ما گرفت و برد. من و مادرش بیش از حد به این امانت خدا وابسته شده بودیم. می‌خواهم اعضای بدن مهرنوشم را اهدا کنم که به انسان‌های دیگری حیات دوباره ببخشد.» این‌ها حرف‌های پدر مهرنوش جعفری است درباره تصمیم بزرگ و زیبایی که بعد از حادثه برای دخترش گرفته است.

دختر جوان اهوازی که ۱۵ آبان به دلیل قصور فرد بدون صلاحیت پزشکی در حین عمل زیبایی دچار مرگ مغزی شد. او در مدرسه نخبگان اهواز درس می‌خواند و پارسال با رتبه۷۰ کنکور انسانی توانست به عنوان دانشجوی حقوق وارد دانشکده شهیدبهشتی تهران شود.

مهرنوش نیمه آبان امسال همراه با مادرش برای انجام یک عمل زیبایی خیلی ساده به یکی از درمانگاه‌های زیبایی در شهر اهواز مراجعه کرده و خانمی که آنجا بوده، در نبود پزشک دز دارو را بالاتر از حد معمول به مهرنوش تزریق کرده که باعث ایست قلبی او شده است.

در کمال ناباوری، هیچ دارو و تجهیزاتی برای احیای بیمار در درمانگاه وجود نداشته و همه امید‌ها به اورژانس بوده و وقتی تکنیسین‌های اورژانس به مهرنوش رسیده اند، درحالی که او در وضعیت وخیمی بوده، تجهیزات لازم را به همراه نداشته اند! انگار همه چیز دست به دست هم داده بود تا مهرنوش از دنیا برود.

روز پنجشنبه هم مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد که ۲ کلیه و کبد مهرنوش با رضایت خانواده اش به بیماران نیازمند پیوند زده شد. این خبر واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت؛ واکنش‌هایی که یک مرتبه دیگر هم موضوع تمایل زیاد به جراحی‌های زیبایی را مطرح کرد و هم داستان تکراری قصور‌های پزشکی را سر زبان‌ها انداخت. قصه‌ای که هرروز بیش از پیش شاهد آن هستیم.

عمل‌هایی که بسیاری از اوقات تأثیری در سلامت فرد ندارد و حتی ممکن است سلامتی او را هم به خطر بیندازد و صدمات جبران ناپذیری را به بار بیاورد. حالا خبر رسیده است که بعد از این اتفاق، تابلوی مطب را که روی آن نوشته شده بود «متخصص تغذیه و کلینیک زیبایی و پوست» و بنر‌هایی را که از عمل‌های انجام شده بر در و دیوار مطب چسبانده شده بود، جمع آوری کرده اند.

اکنون که مجال صحبت از این موضوع پیش آمد، بد نیست بدانید در ایران رینوپلاستی یا جراحی بینی بیشترین میزان عمل‌های جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده است که اولین بار حدود ۴۵سال پیش انجام شد. بعد از آن جراحی‌های فک و صورت، تزریق ها، جراحی‌های لیفت و لیپوساکشن، اصلی‌ترین جراحی‌های زیبایی در ایران به شمار می‌روند. روزنامه «هفت صبح» هم در گزارشی که اسفند ۱۳۹۶ منتشر کرد، از قول انجمن بین المللی جراحی پلاستیک نوشت «ایران در میان ۲۵ کشور، در رتبه ۲۰ قرار دارد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->