ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

رئیس بیمارستان ولایت: مشهد قطب علمی جراحی عروق است

  • کد خبر: ۱۴۵۰۳۱
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
  • ۲
رئیس بیمارستان ولایت: مشهد قطب علمی جراحی عروق است
دبیر اجرایی کنگره جراحان عروق و رئیس بیمارستان ولایت مشهد از سطح بالای علمی و عملی جراحی عروق در این شهر خبر داد.

دکتر محمدمهدی کامیار در حاشیه اولین کنگره ملی جراحان عروق ایران در مشهد به شهرآرانیوز گفت: همایش علمی و کنگره جراحان عروق با حضور بیش از ۱۵۰ تن از پزشکان، متخصصان و جراحان مطرح کشور به مدت ۲ روز در بیمارستان ولایت برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به محور‌های این کنگره اعلام کرد: آخرین مطالعات علمی متخصصین در حوزه دسترسی‌های عروقی و پیوند‌های وریدی همراه با یافته‌های جدید بین المللی در این کنگره بررسی خواهد شد و بیمارستان ولایت به عنوان تنها مرکز تخصصی جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزبان این متخصصان خواهد بود.

 

 

وضعیت اسفناک تخصص جراحی تا پیش از انقلاب اسلامی

پدر علم جراحی عروق ایران در گفت و گویی اختصاصی با شهرآرانیوز عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جامعه پزشکی کشور فاقد متخصص بومی در جراحی بود و در پی پیروزی انقلاب و هنگام بازگشتم به کشور، از مدیران بهداری دولت موقت خواستم زمینه‌ای را برای آموزش و تربیت جراح ایرانی مهیا سازند.

دکتر محمدرضا کلانتر معتمدی ادامه داد: در آن دوران، بیش از ۶ هزار پزشک و جراح هندی در ایران بودند و این در حالی بود که می‌توانستیم از ظرفیت‌های علمی خودمان بهره‌مند شویم.

وی افزود: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و لزوم خدمت رسانی پزشکی به جبهه ها، به ویژه به مجروحانی که مشکلات عروقی شدید پیدا کرده بودند، با همیاری دکتر مرندی و مقامات وقت وزارت بهداری جمهوری اسلامی، کار آموزش و تربیت نیروی ماهر و متخصص را از همین مشهد آغاز کردیم و وعده من به مقامات درمانی کشور، آموزش حداقل ۳ جراح در هر مرکز استان بود.

کلانتر معتمدی تاکید کرد: اکنون ایران را قطب آموزش و تخصص جراحی عروق می‌دانند و اروپائیان حرفی در این زمینه ندارند و خواستار آن بودند تا تحت آموزش ما قرار گیرند. اما من به عنوان کسی که آموزش جراحی عروق را پس از انقلاب اسلامی در ایران راه اندازی کردم، همچنان معتقدم باید به سطحی از کیفیت و کمیت آموزش جراحان ایرانی برسیم که انتقال دانش و تجربه مان سبب پیش افتادن کشور‌های اروپایی از ما نگردد.

گفتنی است در حاشیه این کنگره قرار است از نیم قرن خدمات علمی دکتر محمدرضا کلانتر معتمدی به عنوان پدر جراحی عروق ایران تجلیل به عمل آید و سایر پنل‌های تخصصی نیز عصر امروز و صبح فردا (۲۳ دی ۱۴۰۱) در بیمارستان ولایت مشهد برگزار گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قلی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
0
کاش میشد شکایتها رو هم اینجا از این بیمارستان بی سرو سامان کرد که به گوش مسولینش برسه شاید ترتیب اثری بدن واقعا برا جامعه سلامتمون متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
کاش شکایت ها هم درج و پیگیری می شد
بیمارستانی با کادری بی تربیت و بی ادب از دکتر آورژانس گرفته تا پرستار و خدمه همه هم طلبکار. به خدا مردم بی سواد نیستن حالی شون میشه مريض با ریسک قلبی بالا و مسن بلافاصله بعد جراحی سخت به بخش نمیاد و مرخص نمیشه! مریض با فشار بالا و تنفس پایینو مرخص نمی‌کنند! خدا ازتون نگذره! تا عمر دارم لعنتتون میکنم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->