صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیادروسازی، زمین ورزشی و خانه بازی

  • کد خبر: ۹۸۸۷
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
اجرایی شدن پروژه‌های طرح محله ما در ۴ محله
عطایی - محـــله ما طرحی است برای اجرایی شدن نیاز‌ها و اولویت‌هایی که از طرف ساکنان هر محله مشخص می‌شود. در این طرح رابطان محلات به مرکز محلات هدف رفتند و در مکان‌هایی که بیشترین مراودات اجتماعی و حضور مردمی وجود داشت درباره نیاز‌های محله  نظرسنجی کردند. بعد از آن در جلسه‌های استماع عمومی اولویت‌های مشخص شده از طرف اهالی را به سمع و نظر خود ساکنان رسانند. بعد از نهایی شدن اولویت‌ها نوبت به اجرایی شدن طرح‌ها و البته قبل از آن دریافت و انتقال  اعتبار آن به مناطق شد.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با اعلام این خبر که گام دوم طرح محله ما با اجرای طرح‌های انتخاب شده در محلات هدف آغاز شده است، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و جمع‌آوری نظرات و آرای ساکنان محلات موردنظر از سوی تیم پژوهشگر در محلات هدف و با توجه به اولویت‌های مورد نظر ساکنان، اعتبار لازم برای اجرای طرح‌ها را کسب کردیم.
محمد سلطانی با بیان اینکه محلات هدف در طرح محله ما در شهرداری منطقه ۴ محله نیزه، آوینی، رضائیه و مهرآباد هستند، توضیح داد: با توجه به نظرسنجی و اولویت ساکنان در محلات نیزه و رضائیه اعتبار کسب شده برای پیاده‌روسازی در نظر گرفته شد. در محله مهرآباد تجهیز و بهسازی دو زمین ورزشی در عبادت ۱۳ و ۲۱ همچنین نصب تابلو‌های ترافیکی، خط‌کشی و سرعتگیر انتخاب و اولویت ساکنان بود.
سلطانی با اشاره به شروع کار‌های اجرایی در زمین‌های ورزشی مهرآباد در عبادت ۱۳ و ۲۱ بیان کرد: در عبادت ۱۳ فنس‌های دور زمین ترمیم و رنگ‌آمیزی شده و تعدادی فنس به فضای آن اضافه می‌شود. همچنین زمینی برای والیبال و فوتبال گل کوچک برای آنجا در نظر گرفته شد. در عبادت ۲۱ نیز زمین چمن مصنوعی احداث می‌شود. کار‌های زیرسازی آن انجام شده و با مساعد شدن شرایط آب و هوا کار ادامه پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: در محله آوینی نظر و اولویت ساکنان محله، پیاده‌روسازی و تجهیز بوستان آلاله‌ها، همچنین تجهیز و مناسب‌سازی کوچه بین مسجد قمر بنی هاشم (ع) و کتابخانه آوینی برای کودکان بود، ولی در رأس همه این موارد آماده‌سازی و مهیا کردن خانه بازی برای کودکان قرار داشت.
او در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ۵ به عنوان پایلوت طرح شهر دوستدار کودک انتخاب شده است، افزود: در طرح محله آوینی بخشی از کتابخانه شهید مفتح در ابتدای آوینی که به عنوان مخزن استفاده می‌شد و به کوچه کنار مسجد راه دارد به عنوان سالن چند منظوره استفاده می‌شود. این سالن به عنوان خانه کودک همچنین محلی برای ورزش در نظر گرفته شد. پیاده‌راه کوچه کنار مسجد نیز برای کودکان نورپردازی، رنگ‌آمیزی و بهسازی می‌شود. رنگ‌آمیزی این پیاده‌راه با انتخاب بازی‌های تعاملی بین کودکان مثل خط بازی و مارپله انجام می‌شود. البته کار‌های اجرایی این طرح‌ها آغاز شده است و با مساعد شدن هوا ادامه پیدا می‌کند.
سلطانی با اشاره به اینکه در محله آوینی و بوستان آلاله‌ها فضایی محدود برای بازی کودکان داریم، بیان کرد: خانه بازی خلاء موجود برای کودکان را پوشش می‌دهد. از طرفی شهرداری منطقه به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شده است بنابراین این فضا که دارای سقفی مسقف و به مساحت ۱۵۰ مترمربع است برای کودکان در نظر گرفته شد تا آن‌ها نیز بتوانند در آرامش و فضایی دلنشین اوقات خود را در تعامل و دوستی با یکدیگر با بازی‌های فکری و تعاملی در قالب آموزش بگذرانند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.