سرخط خبرها
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه:

حمایت از اقشار ضعیف همچنان ادامه دارد

  • کد خبر: ۳۱۳۱۵
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
حمایت از اقشار ضعیف همچنان ادامه دارد

صدر - بعد از شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در منطقه وجود نداشت. با این حال اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه در ۳ ماه اول سال فعالیت‌های زیادی درباره پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حمایت از اقشار آسیب‌دیده در این شرایط به انجام رساند. این فعالیت‌ها با همکاری شهرداری مشهد، سازمان اجتماعی و فرهنگی، شهرداری منطقه، تشکل‌ها، خیریه‌ها و شورای اجتماعی محلات انجام شد. رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه در گفتگو با خبرنگار شهرآرا محله به بخشی از این اقدامات اشاره کرد که در ذیل می‌خوانید.
رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه گفت: از جمله اقدامات ابتدایی این اداره می‌توان به برگزاری ۶ جلسه کارگاه آموزشی برای پیشگیری از بیماری کرونا اشاره کرد. این دوره‌ها قبل از ممنوع شدن اجتماع افراد و با رعایت نکات بهداشتی با همکاری بهداشت برگزار شد. این دوره‌ها برای روحانیون و هیئت امنای مساجد محلات، پاکبانان محلات، بانوان و اعضای ستاد محلی مبارزه با کرونا در منطقه برگزار شد. در این کلاس‌ها روش‌های پیشگیری، نحوه ضدعفونی کردن اماکن و رعایت فاصله اجتماعی آموزش داده شد.
محمد سلطانی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، توضیح داد: شیوع کرونا مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی به دنبال داشت، با کمک سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، تشکل‌ها و خیران در این ایام ۲۸۰۰ بسته بهداشتی با کمک اعضای شورای اجتماعی بین اقشار آسیب‌پذیر از کرونا توزیع شد.
این بسته‌ها شامل مواد ضدعفونی‌کننده دست و محیط، مایع ظرفشویی و دستشویی، صابون، دستمال کاغذی، دفترچه آموزشی پیشگیری از کرونا و بازی فکری برای سرگرم کردن کودکان و افراد خانواده بود. افزون بر این ۳۴۹۴ بسته معیشتی نیز با کمک شهرداری مشهد، همکاران شهرداری منطقه، خیران، بنیاد نیکوکاری ایرانیان و اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه تهیه و بین نیازمندان توزیع شد. توزیع غذای گرم، مرغ و کارت نان با همکاری خیران، بنیاد نیکوکاری ایرانیان و گروه‌های مردمی در محلات ادامه دارد.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی در ادامه به دیگر فعالیت‌های این اداره و اعضای شورای اجتماعی محلات پرداخت و گفت: نصب بنر‌های پیشگیری از کرونا و رعایت نکات بهداشتی زمان استفاده از این اماکن در مجموعه‌های ورزشی منطقه، نصب و توزیع استیکر‌های رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ویژه اصناف و پوستر‌های پیشگیری از کرونا بین کسبه و شهروندان ۱۱ محله منطقه بخش دیگری از فعالیت‌های اداره و با حمایت سازمان فرهنگی بود.
وی افزود: بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و قدردانی از کادر زحمتکش پزشکی از اقداماتی بود که در ایام کرونا و به مناسبت هفته سلامت انجام شد. در این بازدید معاون مالی و اداری سازمان فرهنگی، رئیس اداره شورای اجتماعی محلات سازمان، شهردار منطقه، معاون فنی و اجرایی و تعدادی از مدیران شهرداری منطقه و همچنین اعضای شورای اجتماعی محلات حضور داشتند و با تقدیم شاخه گل از زحمات مدافعان سلامت قدردانی کردند.
سلطانی با بیان این نکته که شورای اجتماعی محلات در این مدت خوش درخشیدند، بیان کرد: با وجود کرونا، اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه در این مدت جلسه‌های ماهانه یا هفتگی شورا را در فضای مجازی برگزار کردند. افزون بر این در فعالیت‌های اجرایی و رساندن بسته‌ها به اقشار آسیب‌پذیر اداره فرهنگی منطقه را حمایت کردند.
او با اشاره به نزدیک شدن به دهه کرامت خاطرنشان کرد: اداره فرهنگی و اجتماعی برنامه‌هایی را به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به سازمان فرهنگی ارائه داده است که در صورت تصویب سازمان، در این ایام اجرا خواهد شد. بخشی از این فعالیت‌ها به صورت مجازی است و بخش دیگر آن در صورت کنترل بیماری و با رعایت نکات بهداشتی به صورت جشن در محلات برگزار می‌شود. در خاتمه از همه بزرگوارانی که در کنار اداره فرهنگی تلاش کردند از آلام شهروندان در این ایام کاسته شود تشکر و قدردانی می‌کنم و از همکاران ارجمند خود در روزنامه وزین شهرآرا محله که در انعکاس اقدامات و دغدغه‌های شهروندان کوشش می‌کنند بسیار سپاسگزارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->