نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ترانسفر به امارات، اخراج در هلند!

  • کد خبر: ۹۸۸۰
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
ترانسفر به امارات، اخراج در هلند!
خبر سازی رضا قوچان‌نژاد و رضا عنایتی، ۲ چهره مشهدی فوتبال ایران
مرتضی اخوان - ستاره‌های مشهدی فوتبال ایران روز گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند، یکی به خاطر عملکردش در لیگ فوتبال هلند و دیگری به خاطر یک پیشنهاد مهم. اولی رضا قوچان‌نژاد بود که در دیدار این هفته تیمش در لیگ هلند انواع و اقسام اتفاقات خوب و بد برایش رخ داد و دومی رضا عنایتی که خبر پیشنهاد سرمربیگری باشگاه النصر امارات به او در محافل ورزشی پیچیده است. یکی با سودای بازگشت به روز‌ها و خاطرات خوش فوتبال ملی و دیگری با آرزوی لژیونر شدن یک مربی مشهدی و ایضا ایرانی در فوتبال امارات. اتفاقی که تا به حال سابقه نداشته و غیر از حشمت مهاجرانی در سال‌های دور، هیچ مربی ایرانی‌ای نتوانسته است روی نیمکت یک تیم عربی بنشیند. رضا‌های فوتبال مشهد حالا در شرایطی قرار دارند که می‌توانند هرکدامشان بر بال اتفاقات خوب بنشینند و به سوی خوشبختی پرواز کنند. اما ماجرای خبرسازی رضا‌های فوتبال مشهد چه بود؟

پاس گل، VAR، اخراج و دیگر هیچ
پسر آرام و سربه‌زیر مشهدی در مستطیل سبز هنوز هم یک جنگجوی به‌تمام‌معناست. رضا قوچان‌نژاد که حالا سی‌ودوساله است، بعد از یک سالِ ناامیدکننده در قبرس و استرالیا باری دیگر به فوتبال هلند برگشته است تا خاطرات خوش هیرنفین را برای فوتبال‌دوستان سرزمین لاله‌های نارنجی زنده کند. گوچی هلندی با وجود پا به سن گذاشتن و خداحافظی با فوتبال ملی، در دیدار این هفته تیم باشگاهی‌اش در چهارچوب هفته چهاردهم اردیویسه هلند، یک مبارزه گلادیاتوری و پرهیجان را پشت سر گذاشت. قوچان‌نژاد که در دیدار زووله مقابل فورتونا سیتارد، تیم شانزدهم جدول لیگ هلند، از ابتدا در ترکیب ثابت حضور داشت، خیلی زود توانست در حالی که هنوز ۴ دقیقه از شروع مسابقه نگذشته بود پاس بلند گوستاوو هامر از سمت راست میانه زمین به محوطه جریمه سیتارد را در بین ۲ مدافع حریف، با مهار سینه، به پشت محوطه جریمه برای مصطفی سایماک پاس دهد تا او برای زوله گل‌زنی کند، گلی که آغاز شب پرماجرای قوچان‌نژاد بود. تلاش قوچان‌نژاد در ادامه مسابقه بار‌ها دروازه حریف را تا آستانه فروپاشی پیش برد، اما بدشانسی گریبان گوچی را گرفته بود، بدشانسی‌ای که در نیمه دوم رخی تمام‌عیار به قوچان‌نژاد نشان داد و در دقیقه ۵۵ بی‌احتیاطی رضا کار را برای او به پایان رساند. ستاره مشهدی در میانه زمین با استوک روی مچ پای مدافع چپ حریف فرود آمد تا شب درخشان او تیره و تار شود. حتی VAR هم در این صحنه به کمک قوچان‌نژاد نیامد و بعد از چند دقیقه و مشورت گرفتن داور وسط با داوران حاضر در اتاق بازبینی ویدئویی، حکم بر اخراج رضا از میدان صادر شد و قوچان‌نژاد با کارت قرمز روبه‌رو شد. رضا قوچان‌نژاد که در ۸ مسابقه اخیرش در لیگ اردیویسه هلند توانسته بود ۶ گل بزند، برابر فورتونا سیتارد در حضور پنجاه‌وپنج‌دقیقه‌ای خود در بازی موفق شد نخستین پاس گل فصل خود را بدهد، آماری درخشان برای پسر مشهدی فوتبال ایران که بار دیگر زمزمه‌های بازگشتش به تیم ملی مطرح شده است. او که در ۳ بازی مهم مقدمانی جام جهانی ۲۰۱۴، ۴ گل حساس برای یاران زد و نقش مهمی در صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل داشت، اکنون در حال سبک و سنگین کردن بازگشت به تیم ملی و تکرارآن کار بزرگ است.

عنایت النصری‌ها به ستاره مشهدی؟!
رضا عنایتی در دوران حضورش در مستطیل سبز با گل‌زنی‌های پایان‌ناپذیرش، به ماشین گل‌زنی ابومسلم و استقلال بدل شده بود، ستاره‌ای که عنوان آقای گل تاریخ ادوار لیگ برتر فوتبال ایران را در اختیار دارد، اما در دوران مربیگری اصلا نتوانست آن موفقیت‌ها را تکرار کند. عنایتی اولین تجربه مربیگری‌اش را با صبای قم داشت. وقتی تیم بحران‌زده صبا در آستانه سقوط قرار داشت و کاپیتان عنایتی وظیفه هم‌زمان بازیکن‌مربی را به عهده گرفت، اما نتوانست از سقوط و نابودی ابدی این تیم جلوگیری کند. بعد از آن، عنایتی در جریان یک ماجرای هالیوودی از دستیاری در سیاه جامگان به سرمربیگری این تیم رسید، اما در اولین نقش جدی و رسمی خود به عنوان سرمربی توفیقی نداشت و در سال بد سیاه‌جامگان نتوانست مانع سقوط این تیم شود. رضای آقای گل بعد از سیاه‌جامگان در برهه‌ای کوتاه هدایت پاس همدان را به دست گرفت و بعد، ناگهان سرمربی قشقایی شیراز شد. او در شیراز و تیمی که به قاتل پرسپولیس معروف است هم توفیقی نداشت. در همان هفته‌های اول لیگ دسته یک فوتبال کشور از کار برکنار شد. اکنون با این شرایط، عنایتی اعلام کرده است مسئولان باشگاه النصر امارات برای قبول هدایت این تیم با او وارد مذاکره شده‌اند، ادعایی که عجیب به نظر می‌رسد. آن هم برای فوتبال اماراتی که در سال‌های اخیر با هزینه‌هایی هنگفت، بزرگ‌ترین مربیان و بازیکنان بازنشسته فوتبال جهان را برای رشد و توسعه این ورزش به خدمت گرفته است. اگر این گفته حقیقت داشته باشد و واقعا چنین اتفاقی رقم بخورد که بعید به نظر می‌رسد، عنایتی رکوردی ویژه را خواهد زد و اولین مربی لژیونر ایران در امارات خواهد شد. ستاره سابق فوتبال مشهد پیش از این چند سال در فوتبال امارات حضور داشته و در تیم‌های النصر و الامارت بازی کرده و حتی کاپیتان بوده است، اما نشستن روی نیمکت این تیم‌های متمول داستان دیگری دارد. بماند که به طور کلی حضور در لیگ امارات برای ایرانی‌ها در چند سال اخیر به صورت غیررسمی ممنوع شده و معلوم نیست به فرضِ درست بودن پیشنهاد باشگاه اماراتی، عنایتی چگونه می‌خواهد این مسئله را حل کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->