صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تیم کشتی آزاد نوجوانان خراسان رضوی مدعی مسابقات قهرمانی کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور از امروز آغاز می‌شود و تیم پُرامید خراسان‌رضوی در‌حالی به این پیکار‌ها اعزام شده است که انتظار می‌رود مشهدی‌ها بتوانند با مدال‌های خوش‌رنگ به شهر برگردند. این مسابقات به میزبانی ارومیه و در سالن الغدیر این شهر برگزار خواهد شد؛ پیکار‌هایی که ورزشکارانی از ۳۱ استان در آن حاضرند و به‌واسطه آنکه این مسابقات انتخابی تیم ملی هم محسوب می‌شود، از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، مسابقاتی که بنا بود ابتدا به میزبانی مشهد مقدس برگزار شود، اما شرایط ویژه و قرمز کرونایی، میزبانی را از شمال شرقی ایران به شمال غربی برد تا حالا ارومیه میزبان باشد.

مشهد با ۲ تیم در ارومیه

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان امسال با فرمول حضور دو تیم از شهر میزبان و دادن سه سهمیه اضافه به هر استان در ازای داشتن هر یک ملی‌پوش برگزار می‌شود. به‌این‌ترتیب علاوه بر اینکه ۳۱ استان ۳۱ تیم در مسابقات دارند، استان آذربایجان‌غربی هم به‌واسطه میزبانی با دو تیم در این جام حاضر است. همچنین تیم مشهد با رایزنی‌های رئیس هیئت کشتی استان با دو تیم در این تورنمنت حاضر خواهد بود. استان‌هایی مثل مازندران نیز به‌واسطه داشتن ملی‌پوش سهمیه‌ای بیش از یک تیم کامل دارند. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان کشور امسال با شرکت بیش از ۴۰۰ آزادکار در ارومیه برگزار خواهد شد.

۲۰ نوجوان و هزار انگیزه

دو تیم خراسان‌رضوی امسال در وزن ۴۵‌کیلوگرم کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور امیرمحمد نوازی و شایان اردو را دارد؛ دو آزادکاری که اولی همین چند ماه پیش مقام سوم کشتی نونهالان کشور را به دست آورد و از آزادکاران پُرامید تیم «الف» خراسان به حساب می‌آید. در وزن ۴۸‌کیلوگرم مهدی رجایی و منصور قربانی دو کشتی‌گیر مشهد هستند.

در ۵۱ کیلوگرم امیررضا رضاپور و مهدی صبوحی، در ۵۵‌کیلوگرم محمد نوری‌زاده و عرفان وفایی، در ۶۰‌کیلوگرم رضا حسن‌زاده و سپهر نوروزیان، در ۶۵‌کیلوگرم امیرحسین اسدی و مهیار مرندی، در ۷۱‌کیلوگرم امیرمهدی مقدم و امیر وثوقیان، در ۸۰‌کیلوگرم رسول تازیکی و مهدی فیاض، در ۹۲‌کیلوگرم مرتضی بلقدر و اشکان بهادرفر و بالاخره در دسته ۱۱۰‌کیلوگرم شایان عبدوندی و حمیدرضا حاتمی چهره‌های خراسانی حاضر در این مسابقات هستند.

پشتوانه‌های جدید برای ستاره‌های دیروز

آخرین دوره کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور، دو سال پیش برگزار شد و به گفته جواد اسماعیل‌پور، مربی تیم خراسان در آن سال تیم استان به مقام هفتمی رقابت‌ها رسید. اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: ما در آن دوره مجید باقری را داشتیم که به مدال طلا رسید و الان در دسته جوانان کشتی می‌گیرد. همچنین ابوالفضل باقری و علیرضا شیفته به مقام‌های سوم رسیدند و سجاد نرگسی در آن مسابقات پنجم شد.

رضا صفایی، سرمربی تیم، نیز در‌این‌زمینه اظهار کرد: امسال با تیمی تازه‌نفس و تازه به رده سنی نوجوانان آمده به مسابقات می‌رویم و می‌خواهیم نسل جدیدی از نوجوانان کشتی استان را محک بزنیم. وی افزود: امسال مسابقات جنبه انتخابی تیم ملی هم دارد و همین کار را برای آزادکاران سخت‌تر می‌کند. امیدوارم تیم خراسان بتواند در این مسابقات شایستگی‌های کشتی‌گیران استان را به منصه ظهور بگذارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.