کلاس کشتی محسن کاوه در مشهد

  • کد خبر: ۹۷۵۰۵
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
  • ۱
کلاس کشتی محسن کاوه در مشهد
گزارشی از حضور سرمربی تیم ملی جوانان در تمرین آزادکاران تیم منتخب خراسان رضوی که خودشان را آماده حضور در مسابقات قهرمانی کشور می‌کنند را در ادامه می خوانید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ در صبح آرام آدینه خیابان یاس مشهد، سالن ملقب به خانه کشتی استان مملو از هیجان و هیاهو بود؛ هیاهوی جوانانی که کول نینداخته، گوششان بدهکار پهلوانی روی تشک کشتی شده و رؤیا‌های بزرگ در سر می‌پرورانند.

خانه کشتی استاد حمید توکل، جمعه‌ای که گذشت، میزبان اردوی تمرینی تیم متشکل از منتخبان کشتی آزاد جوانان استان خراسان رضوی بود؛ اردویی که هر هفته بر پاست و این روز‌ها آزادکاران جوان برای رقابت‌های قهرمانی کشور که هفته پایانی اسفندماه به میزبانی مشهد برگزار می ‎شود، خودشان را آماده می‌کنند. ۴۵ آزادکار که برای پوشیدن دوبنده تیم منتخب استان در رقابت‌های قهرمانی کشور اسب اراده شان را زین کردند و در این میان هیئت کشتی و مربیان کشتی خراسان هم برای درخشش بچه هایشان در این آوردگاه بزرگ هر کاری از دستشان برمی آید، انجام می‌دهند.

دعوت هفتگی گوش شکسته‌های کارکشته دایره طلایی از جمله این برنامه‌های به قول هادی عامل «کشتی ساز» است که انجام می‌شود و این هفته هم نوبت محسن کاوه، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان بود تا با سفر به مشهد و حضور در این اردو، آدینه پُرخاطره و سودمندی برای آزادکاران جوان خراسانی بسازد. خواندن گزارش فعل و انفعالات این روز پُرماجرا که در ادامه آمده  است، خالی از لطف نیست.

انگیزه‌های ویژه «جوان»

گوش شکسته‌هایی که گرد سپیدی روی موهایشان نشسته، کنار سالن روی صندلی‌های ویژه میهمان نشسته اند؛ چهره‌هایی که کشتی گرفتن جلوی هر کدامشان دل شیر می‌خواهد. آزادکاران جوان هم روی تشک مشق عشق می‌کنند و زیر نظر مربیانشان از علی علیزاده، سرمربی تیم، بگیرید تا قاسم فیلابی مشغول اند.

در این میان یک چهره ویژه هم باانگیزه و بدون کوچک‌ترین غروری تمرین می‌کند؛ خم می‌گیرد، بالا می‌کشد، خاک می‌کند و خود در مقام حریف تمرین بارانداز می‌شود و خم به ابرو نمی‌آورد. احمد محمدنژاد جوان، حالا دیگر یک کشتی گیر هجده ساله ناشناس نیست. او برای کشتی شناسان حالا دیگر یک امید به آینده است؛  جوانی که در همین سن و سال کم به اردوی تیم ملی بزرگ سالان دعوت شده، با تیم ملی امید برنز رقابت‌های جهانی را به گردن آویخته و در قهرمانی ارتش‌های جهان نیز مدال آور بوده است.

مورد عجیب اسپانسر خارجی!

با آمدن محسن کاوه، میهمان اردوی تمرینی تیم کشتی آزاد منتخب جوانان خراسان به همراه سیدمسعود ریاضی، رئیس هیئت کشتی استان و چند میهمان دیگر، چون چنگیز و هادی عامل، اسماعیل نجاتیان و... کشتی گیران جلوی میهمانان به زمین می‌نشینند تا ضیافت تجربه‌ها برایشان آغاز شود. در ابتدای تمرین، اتفاق عجیبی می‌افتد و تلفن همراه نوه اسپانسر خارجی به صدا درمی آید.

ویدئو چت اسپانسر با رئیس هیئت کشتی و بعد از آن جوانان حاضر در سالن توجه همه را به خود جلب می‌کند. ماجرا از این قرار است که فرید افشار، موسپید هفتادوشش ساله ایرانی که خود روزگاری نه در سطح حرفه ای، کشتی می‌گرفته و عاشق این رشته ورزشی است، از ینگی دنیا و شهر سن‌خوزه ایالت کالیفرنیا عاشق کشتی‌های آزادکار جوان مشهدی می‌شود.

افشار که در رقابت‌های جهانی امید‌ها احمد محمدنژاد جوان را دیده، از طریق نوه اش که در ایران زندگی می‌کند، با هیئت کشتی استان ارتباط‌ می‌گیرد و خواستار حمایت مادی و معنوی از این آزادکار می‌شود. افشار می‌گوید عاشق کشتی و خودش خاک میدان خورده است. افشار که پیش از این هم بعد از رقابت‌های امید‌های جهان حمایت‌های مادی از جوان داشته، این بار چکی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان را از طریق نوه اش به هیئت کشتی استان می‌رساند و به جوان اول این روز‌های کشتی مشهد می‌دهد؛ یک حمایت ویژه، جلو چشم انگیزه‌های حاضر در سالن!

این یک حمایت ویژه از کشتی استان است

قاسم فیلابی، مربی کشتی بلد خراسانی، وقتی مراسم اهدای این کمک نقدی به احمد جوان تمام می‌شود، رو به آزادکاران دیگر می‌کند و با صدای رسا می‌گوید: آقای افشار هوادار و اسپانسری برای قهرمانان خراسانی است. پس شما هم یا علی بگویید و با عملکردتان به احمد برسید. شما هم آن قدر خوب باشید و مدال بگیرید تا ایشان از شما هم حمایت کنند.  افشار در ویدئو چت تصویری با آزادکاران جوان حاضر در سالن استاد حمید توکل قول می‌دهد که اگر احمد جوان در رقابت‌های آسیایی و جهانی مدال بیاورد، حمایت هایش از او را تداوم بخشد تا مشکلی بابت ورزش حرفه‌ای کردن نداشته باشد.

درس‌های کلاس کاوه

محسن کاوه، سرمربی تیم ملی جوانان کشتی آزاد، بعد از تعارفات مرسوم و خیر مقدم‌ها بلند می‌شود و کارش را آغاز می‌کند، گرمکن در‌ می‌آورد و لا به لای حرف‌ها و آموزش هایش با جوانان سرشاخ می‌شود. هنوز هم مثل جوانی خوب سالتو‌ می‌زند و بارانداز می‌کند. هم دوره‌ای هایش می‌گویند از مهم‌ترین ویژگی‌های کاوه در مربیگری، قدرت کوچینگ اوست؛ مسئله‌ای که قرار است مربیان مشهدی جوان از او آموزش ببینند و آزادکاران هم ریزه کاری‌های فنی آقای سرمربی را در همین نیم روز اردویی آویزه گوششان کنند.

هادی عامل درباره محسن کاوه یک ویژگی دیگر هم برمی شمارد و می‌گوید: کاوه بر خلاف خیلی از مربیان ایرانی اصلا به شاگردانش استرس نمی‌دهد و این یکی از ویژگی‌های فوق العاده اوست.  آقای کاربلد لا به لای فوت و فنی که به جوانان خراسانی آموزش می‌دهد، از درس راه و رسم قهرمانی و رسیدن به پهلوانی هم می‌گوید: برای موبایل بازی کردن و تا نصف شب بیدار ماندن خیلی فرصت دارید. دست کم تا شصت هفتادسالگی وقت دارید؛ اما برای قهرمانی و ورزش حرفه ای، فرصت زیادی ندارید. پس فرصت را از دست ندهید.

 محسن کاوه اضافه می‌کند: کشتی گیری که هر روز یک چیز جدید به داشته هایش اضافه نشود، یک جای کارش ایراد دارد.  سرمربی تیم ملی جوانان به خاطره‌ای از رسول خادم هم اشاره می‌کند و می‌گوید: رسول خادم را که همه تان می‌شناسید. در پانزده سالگی با ترکان کشتی گرفت و با اختلاف دوازده سیزده تا باخت! هفته بعد رسول با همان کشتی گیر کشتی گرفت و او را برد. این یعنی نباید ناامید شوید و راز موفقیت در پشتکار و تلاش است.

کاوه همان قدر که خوب فن می‌زند، خوب هم درس می‌دهد: همه ما از خانواده‌های پایین هستیم. پدر و مادرمان برای اینکه ما به جایی برسیم، شاید از لقمه برادرمان بزنند و به ما بدهند، پس ما حق نداریم کم بگذاریم. به خاطر آن‌ها هم که شده است، نباید دست از تلاش برداریم.  سرمربی تیم ملی جوانان با اشاره به احمد جوان، یادآور می‌شود: احمد، فکر نکن کار تمام است! یک مدال امید‌ها و ارتش‌های جهان چیزی نیست که فکر کنی کارت تمام شده است. باید خوب تمرین کنی تا کشتی برایت آسان شود.

تمرین آزادکاران خراسانی جوان در حالی زیر نظر سرمربی تیم ملی جوانان کشتی آزاد برگزار شد که چند هفته‌ای است هیئت کشتی استان برای ارتقای سطح کشتی آزادکاران جوانش برخی از مربیان باتجربه کشور را جمعه‌ها به مشهد می‌آورد تا از تجربیات آن‌ها استفاده کنند. هفته گذشته نیز مجید خدایی، میهمان تیم کشتی آزاد جوانان استان بود. تیم کشتی آزاد جوانان خراسان رضوی از ۲۵ اسفند با ۲۰ آزادکار در رقابت‌های قهرمانی کشور که به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جوادسلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
0
0
جوان ۱۹ساله که کشتی آزاد کارمیکنه دنبال مربی خوب میگرده لطفاً کمکش کنید ممنون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->