زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول
سرخط خبرها

قهرمانی بانوان آلیش ایران با چاشنی سرماخوردگی و غذاهای کنسروی

  • کد خبر: ۹۳۷۳۵
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
قهرمانی بانوان آلیش ایران با چاشنی سرماخوردگی و غذاهای کنسروی
سرمربی مشهدی تیم ملی آلیش بانوان از درخشش تیمش می‌گوید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ سرمربی تیم ملی کشتی زنان می‌گوید کشتی‌گیرانی که در مسابقات بین‌المللی قرقیزستان مدال طلا کسب کردند، برای اولین‌بار به رقابت‌های برون‌مرزی اعزام شده بودند.
رقابت‌های بین‌المللی جایزه بزرگ جام بین‌المللی ارکینبایف به میزبانی قرقیزستان برگزار شد و در پایان تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران صاحب ۳ مدال طلا توسط سپیده بابایی در وزن ۵۵‌کیلوگرم، محدثه حسینی در وزن ۶۵‌کیلوگرم و ریحانه گیلانی در وزن ۷۰‌کیلوگرم و ۳ مدال نقره توسط فاطمه فتاحی در وزن ۶۰‌کیلوگرم، مریم احمدی در وزن ۷۵‌کیلوگرم و هانیه عاشوری در وزن ۷۵+‌کیلوگرم شد. قرار بود مسابقات کشتی آلیش قهرمانی آسیا، اردیبهشت‌۱۴۰۰ در قرقیزستان برگزار شود؛ اما به‌دلیل بحران کرونا به تعویق افتاد و بالاخره در روز‌های پایانی‌۲۰۲۱ این رقابت‌ها برگزار شد.

آلیش‌کاران آخرین‌بار در مسابقات جهانی کشتی آلیش قزاقستان عنوان قهرمانی جهان را با یک طلا، نقره و برنز از آنِ خود کرده بودند؛ اما این‌بار بعد از مدت‌ها تعطیلی، کار بزرگی کردند که در رأس آن‌ها سرمربی مشهدی تیم ملی حضور داشت.

آنا براتی، مربی مشهدی و باتجربه رشته‌های جودو، آلیش، کشتی کلاسیک است که سال‌ها در کنار تیم‌های ملی مختلف حضور داشته است و در کشتی آلیش نیز یکی از قدیمی‌ها محسوب می‌شود. براتی که هم‌اکنون نایب‌رئیس بانوان هیئت کشتی خراسان رضوی و مربی تیم‌های آلیش و کشتی کلاسیک خراسان است، سال پیش از‌سوی علیرضا دبیر به‌عنوان سرمربی تیم ملی بانوان در رشته آلیش منصوب شد.

سرماخوردگی در آستانه رقابت

سرمربی آلیش‌کاران در مسابقات قزاقستان تصریح کرد: در ۳ وزن ۵۵، ۶۵ و ۷۰‌کیلوگرم نمایندگان ما که تا‌کنون تجربه حضور در مسابقه بین‌المللی را نداشتند، توانستند ۳ مدال طلا بگیرند و این در‌حالی بود که بعد از اعزام با سرماخوردگی مواجه شدیم که سریعا پیگیری و درمان کردیم تا در مسابقات مشکلی نداشته باشیم. بانوان بعد از ۲‌سال به مسابقات برون‌مرزی اعزام شدند که باید از فدراسیون کشتی تشکر کنم که این فرصت را به ما داد. این مسابقات محک بسیار خوبی برای کشتی‌گیران بود، به‌ویژه برای برخی از آن‌ها که بی‌تجربه بودند.

او ادامه داد: برای اولین‌بار از سال۹۴ که زیر‌نظر فدراسیون کشتی قرار گرفته‌ایم، در مسابقات بین‌المللی ۳ مدال طلا کسب کردیم. کسانی طلا گرفتند که برای اولین‌بار اعزام شدند، اما عملکردشان خیلی خوب بود. ۳ نفر دیگر که باتجربه‌تر بودند، ترس و استرس داشتند؛ چون با حریفانی روبه‌رو شدند که پیش‌از این هم مقابل آن‌ها قرار گرفته بودند. علاوه‌بر‌این، داوری هم به ضرر ما بود که این موارد دست به دست هم داد و در فینال شکست خوردند.

قرقیزها، رقیب اصلی دختران ایران

براتی خاطرنشان کرد: ۵ کشور ایران، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و اوکراین شرکت کرده بودند. قرقیزستان و قزاقستان هر کدام ۳ تیم داده بودند و ما هر بار از جدول بالا می‌آمدیم، به یک قرقیزستانی یا قزاق می‌خوردیم. حریف اصلی ما همیشه این ۲ کشور هستند که خوشبختانه سربلند بیرون آمدیم. در کل، کشور‌های آسیای میانه مهم‌ترین رقبایمان هستند. قرقیزستان و قزاقستان همیشه مقابل ما خوب کار کرده‌اند و سطح این مسابقات بسیار بالا بود. تمام قرقیزستانی‌هایی که در مسابقات جهانی توانسته بودند مدال طلا بگیرند، در این مسابقات نیز حضور داشتند. داوری مسابقات هم به نفع قرقیزستانی‌ها بود؛ چون همه داور‌ها از این کشور بودند.

از سرمای سالن تا غذا‌های کنسروی

او درباره میزبانی کشور قرقیزستان از این مسابقات گفت: در کل میزبانی در حد استاندارد‌های بین‌المللی نبود و روز اول سالن بسیار سرد بود، اما کم‌کم بهتر شد؛ چون واقعا قرقیزستان امکانات بسیار کمی دارد. از لحاظ تغذیه هم مقداری اذیت شدیم. غذا‌هایی که در مسابقات سرو می‌شد، تقریبا نزدیک به غذا‌های چین و تایلند بود که به مذاق بچه‌ها سازگار نبود. البته با پیش‌بینی که کرده بودیم، با خود کنسرو و مواد غذایی برده بودیم.

شاید اعزام نمی‌شدیم

براتی درباره برنامه‌های کشتی زنان گفت: خوشبختانه فدراسیون کشتی از بخش زنان خیلی حمایت می‌کند. با اینکه دبیر می‌توانست تیم را به این مسابقات نفرستد، اما اعزام کرد و محکی جدی برایمان بود تا برای مسابقات جهانی دوراندیشی کنیم. ما برنامه‌هایی، چون برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری برای زنان داریم. باید منتظر باشیم تا اتحادیه جهانی برنامه‌های مسابقات را اعلام کند تا زمان مسابقات جهانی و آسیایی مشخص شود و ما برای حضور در این مسابقات اردو برگزار کنیم، اما در چند وزن نیز باید تغییراتی انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->