سرخط خبرها

جایگاه ششمی خراسان رضوی در مسابقات کشتی نوجوانان قهرمانی کشور

  • کد خبر: ۹۹۷۴۳
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
جایگاه ششمی خراسان رضوی در مسابقات کشتی نوجوانان قهرمانی کشور
رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور روز گذشته در سالن الغدیر شهر ارومیه به پایان رسید و تیم اعزامی خراسان رضوی توانست در این پیکار‌ها عنوان ششمی را به دست بیاورد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور روز گذشته در سالن الغدیر شهر ارومیه به پایان رسید و تیم اعزامی خراسان رضوی توانست در این پیکار‌ها عنوان ششمی را به دست بیاورد. در این دوره از رقابت‌ها ۳۷ تیم از ۳۱ استان کشور حاضر بودند و در پایان مازندران بود که توانست مقتدرانه بر سکوی نخست بایستد و تهران و لرستان هم دوم و سوم شدند. در رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور ۳۷۵ کشتی گیر در سه روز به روی تشک رفتند که نتیجه این تلاش یک مدال طلا، یک برنز و دو عنوان پنجمی برای آزادکاران خراسانی بود.

شروع طوفانی، پایان آرام

تیم کشتی آزاد نوجوانان خراسان رضوی با بیست آزادکار و به سرمربیگری رضا صفایی به این پیکار‌ها پا گذاشت و شروعی طوفانی هم داشت. تیم خراسان در همان وزن اول در ۴۵ کیلوگرم با امیرمحمد نوازی به نشان خوش رنگ طلا دست یافت تا همان ابتدای کار ۲۵ امتیاز شیرین به حسابش واریز شود.

در ادامه روز نخست هم در وزن ۷۱ کیلوگرم امیرمهدی مقدم داودلی از خراسان رضوی به عنوان سومی مشترک هم رسید تا پانزده امتیاز تیمی هم اینجا از آن تیم خراسان شود. اما روز دوم مسابقات برای خراسانی‌ها چندان خوش یمن نبود و فقط دو عنوان پنجمی در اوزان ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم به ترتیب به وسیله رضا تازیکی و شهاب عبدوندی کسب شد تا بیست امتیاز هم در این دو وزن به دست بیاید و در مجموع تیم خراسان رضوی با شصت امتیاز در جایگاه ششم تیمی قرار بگیرد.

درخشش مازنی‌ها در آوردگاه نوجوانان

صدرنشین این دوره از مسابقات در بخش تیمی استان مازندران بود؛ استان کشتی خیزی که در این تورنمنت سه نشان طلا، دو نقره و دو برنز به دست آورد و با ۱۵۹ امتیاز توانست بر سکوی نخست بایستد. البته مازنی‌ها یک عنوان پنجمی هم داشتند. تیم دوم این مسابقات هم تهران بود که با ۱۱۲ امتیاز بر این پله ایستاد. تهران یک طلا، دو نقره و یک برنز گرفت و در سه وزن هم عنوان پنجمی داشت. تیم سوم جدول مسابقات هم لرستان با ۱۰۱ امتیاز بود؛ تیمی قلدر که دو طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورد. توابع تهران و قشم هم تیم‌های چهارم و پنجم جدول بودند.

امیدواری به جوان‌های آینده

تیم کشتی آزاد نوجوانان خراسان در آوردگاه قهرمانی کشور عملکردی بد نداشت؛ تیمی که انتظار می‌رفت یکی دو نشان خوش رنگ دیگر دشت کند، اما باتوجه به وضع سنی کشتی گیرانش و اینکه سه چهار آزادکار نونهال در این تیم بودند، عملکردی خوب داشت. شاگردان صفایی امید‌های آینده کشتی خراسان هستند که احتمالا در رده جوانان می‌توانند به پختگی بهتری برسند و روی تشک نمایشی دل انگیزتر نشان دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->