نقص فنی ترمز،علت تخلیه مسافری قطار شهری مشهد بوده است(۱۷مرداد۱۴۰۳) شهردار مشهد: قلم، زبان و دوربین خبرنگاران باعث ماندگاری اقدامات و خدمات می‌شود رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهرآرا در بهترین فرم خود قرار دارد و مردمی است + فیلم شورای شهر مشهد آمادگی دارد در کنار خبرنگاران شهرآرا، مشکلات مردم را حل و فصل کند + فیلم عضو شورای شهر مشهد: امیدوارم سال آخر شورای ششم سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی باشد + فیلم تغییر ساعت فعالیت متروی مشهد در روز پنجشنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: شهرآرا توجه مطلوبی به مسائل زائران دارد + فیلم ادارات و بانک‌های مشهد و خراسان‌رضوی پنجشنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد + جزئیات مدیرعامل سازمان عمران: مشهد بزرگ‌ترین تولیدکننده آسفالت در شرق کشور است + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: نهضت آسفالت امسال در اولویت مدیریت شهری است + فیلم ترکیب جدید اعضای کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد در سال چهارم ترکیب جدید اعضای کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در سال چهارم بازدید مدیران شهری مشهد و استانی خراسان‌رضوی از مؤسسه فرهنگی شهرآرا به‌مناسبت روز خبرنگار (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) پایان نیمه تمام‌ها در مشهد | تشریح نقشه عمران شهر مشهد در سال آخر شورای ششم آغاز رویداد گذر خبر در مشهد فرماندار مشهد: ۸۰ موکب مشهدی در اربعین حسینی عازم کربلا هستند  خدمت عاشقانه ۵۵۰ پاکبان مشهدی به زائران اربعین حسینی  تغییر در ساعت کاری ادارات مشهد و خراسان رضوی فردا چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) اعزام دهمین کاروان خدام الحسین (ع) شهرداری مشهد به نجف اشرف شهردار مشهد مقدس: بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های خدوم شهرداری مشهد افتخار حضور در اربعین را دارند + فیلم فرهمندی: سیاست شورای شهر مشهد حمایت از شهردار است+ فیلم
سرخط خبرها

شهردار مشهد: قلم، زبان و دوربین خبرنگاران باعث ماندگاری اقدامات و خدمات می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۳۸۶۵
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
شهردار مشهد: قلم، زبان و دوربین خبرنگاران باعث ماندگاری اقدامات و خدمات می‌شود
شهردار مشهد مقدس گفت: آنچه حوادث، سوانح و خبرهای خوب را ماندگار می‌کند، خبررسانی سریع و شما خبرنگاران هستید. قلم، زبان و دوربین شما باعث ماندگاری موضوعات، خبرهای خوش، اقدامات و خدمات می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف امشب (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در هتل نوین‌پلاس برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: امروز روز پرکار پاسخگویی پیامک‌ها و این‌گونه موارد برای خبرنگاران بود. ما و اعضای شورای شهر سعی کردیم پاسخگو باشیم و هستیم.

وی افزود: وقتی خبرنگاری تماس می‌گیرد، امکان ندارد پاسخگو‌ نباشم؛ اگر بتوانم جواب می‌دهم و اگر نشود، بعداً پاسخگو خواهم بود. سعی کردیم در رسانه حضور داشته باشیم و در هر جلسه‌ای، گزارش‌کار مختصری ارائه دهیم. اگر از این فرصت استفاده نکنیم، غفلت کرده‌ایم.

قلندرشریف با بیان اینکه آنچه حوادث، سوانح و خبرهای خوب را ماندگار می‌کند، خبررسانی سریع و شما خبرنگاران هستید، عنوان کرد: قلم، زبان و دوربین شما باعث ماندگاری موضوعات، خبرهای خوش، اقدامات و خدمات می‌شود. کار شما کمتر از خدمات و احداث زیرساخت نیست. مقام معظم رهبری در بسیاری از زمان‌ها از همه مدیران در رابطه با عدم اطلاع‌رسانی دقیق و عدم تبیین موضوعات گله کرده و بر ما تکلیف کردند که این کار را انجام دهیم.

شهردار مشهد بیان کرد: وظیفه، شغل و تکلیف شما این است که تبیین موضوعات، خدمات و اخبار مثبت و منفی را منصفانه، حق‌طلبانه و گاهی مطالبه‌گرانه انجام دهید. اینکه خبر درست و صحیح منتقل شود و انتقادات منصفانه باشد، ارزنده‌ترین کار شماست. یک خبر را می‌توان به صورت متنوع منعکس کرد، اما اگر ما از راه ولایت منحرف شویم، مسلماً ما راه را اشتباه رفتیم.

وی ادامه داد: شما خبرنگاران جزو اصحاب رسانه‌ و منصف هستید و خبر را سریع منعکس می‌کنید. کاری که در مدیریت شهری انجام می‌شود، در بسیاری از موارد جزو وظایف شهرداری نیست. مدیریت شهری و خدمات آن ویترین خدمات نظام جمهوری اسلامی است. شهر پویا و زنده است و شهرداری بیست‌وچهارساعته خدمات ارائه می‌دهد. لحظه‌ای غفلت خودش را نشان خواهد داد.

قلندرشریف با اشاره به اینکه زیر زمین در حال اجرای پروژه قطارشهری هستیم، تصریح کرد: اصلی‌ترین پروژه ما که یک کلان‌پروژه ملی است اما با اعتبارات داخلی شهرداری انجام می‌شود، قطارشهری است. تمام تلاش ما این است فاز یک خط‌سه به طول ۶ کیلومتر امسال به بهره‌برداری برسد. هر کیلومتر حفاری قطارشهری ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

شهردار مشهد اضافه کرد: ما از روی زمین هم غافل نشدیم. هم‌زمان روی زمین و زیر زمین و در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنیم. امسال شعاری داریم که محقق خواهد شد و آن «هر روز یک اتوبوس» است. قراردادهایی که بسته شده و در حال تحقق بوده، بیش از ۴۰۰ دستگاه است.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم در زمینه نهضت آسفالت چهار میلیون مترمربع را آسفالت کنیم. تا الان از یک میلیون مترمربع آسفالت عبور کردیم و سال گذشته ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت شد. معابر آسفالته ما ۴۵ میلیون مترمربع است که هر ۱۰ تا ۱۵ سال باید روکش شود و ما امسال این کار را شروع کردیم.

قلندرشریف گفت: کلان‌پروژه‌های متعددی را شروع کردیم. پارک‌های بزرگی افتتاح شد. در حال رفع نگرانی‌های تأمین آب هستیم. سال گذشته آب فضای‌سبز به‌سختی تأمین شد. مشهد در حوزه خدمات شهری، پسماند و فضای‌سبز در کشور نمونه است. با استفاده از منابع داخلی شهرداری به سمت تبدیل فاضلاب به پساب رفتیم و حتی در حال احداث تصفیه‌خانه هستیم.

شهردار مشهد افزود: با خط انتقال پساب پرکندآباد به میدان نمایشگاه و تصفیه‌خانه‌هایی که محقق خواهد شد، سالانه ۱۱.۵ میلیون مترمکعب آب خاکستری برای فضای‌سبز تا ۲۵ سال با هزینه ۱۵۰۰ میلیارد تومان با همکاری با آب‌وفاضلاب تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۲۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطارشهری گرفتیم که هزینه یک کیلومتر می‌شود، عنوان کرد: دولت تنها ۷۰۰ میلیارد تومان این مبلغ را متقبل شده است. همه حوزه‌ها کار می‌کنند تا خدمت درست انجام شود. تأمین منابع داخلی سخت بوده و هزینه جاری ماهانه اداره شهر هزار میلیارد تومان است. کسب درآمد سخت بوده و تنها شهری که در این زمینه راحت بوده، تهران است.

قلندرشریف ادامه داد: در حوزه ورزش، شهرداری خدماتی را ارائه داده است و نیازهای شهر در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش را انجام می‌دهد. هزینه اداره یک تیم فوتبال در سال، صدها هزار میلیارد تومان است که نیاز به مطالبه‌گری دارد. 

شهردار مشهد اضافه کرد: گاهی نمی‌توانیم درآمدها را محقق کنیم. در حال حاضر، ۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبه دولتی داریم و پیگیر هم هستیم. اداره شهر صرفاً با ریال و پول ممکن نیست، بلکه با همراهی، همدلی و همت ممکن می‌شود. صرفاً مدیریت شهری شهر را اداره نمی‌کند، ما الان در بستن خیابان‌ها هم اختیار نداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->