اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

چرا چپ‌گرد شهید ناصری مهم است؟

  • کد خبر: ۱۰۸۴۹
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
چرا چپ‌گرد شهید ناصری مهم است؟
این تقاطع غیر همسطح در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
«چنانچه سازه این پل از نوع بتنی ساخته می‌شد، دست‌کم ۲ ماه محدودیت ترافیکی و انسداد کامل بزرگراه به‌وجود می‌آمد، اما با توجه به وضعیت خاصی که این پروژه داشت، شهرداری با صرف هزینه بیشتر عرشه فلزی را انتخاب کرد که فقط ۴۰ ساعت زمان برد تا نصب شود.» این‌ها بخشی از صحبت‌های مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد درباره نحوه اجرای تقاطع غیرهم‌سطح شهید ناصری است. به گفته محمود ریحانی، سازه فلزی این پل با تفاوت قیمت ۱۲ میلیاردتومانی نه‌تن‌ها در زمان کمتری نصب شد، بلکه در مقاومت نیز امتیاز بالاتری نسبت به سازه بتنی دارد.
۲۱ خردادماه امسال مدیران‌شهری به بولوار شهید ناصری رفتند تا عملیات اجرایی این پل شروع شود. تابلو روزشمار برای تکمیل فرایند ساخت این پل که عدد ٢۴٠روز را نشان می‌داد، همان زمان روشن و قرار شد یک تقاطع غیرهم‌سطح، بولوار شهید کلانتری را به بولوار نماز وصل کند. این کار باعث می‌شود افرادی که قصد دارند از بولوار شهید کلانتری به بولوار نماز بروند، به جای اینکه از میدان جمهوری عبور کنند و برای استفاده از دوربرگردان، به حجم ترافیک این منطقه اضافه کنند، از تقاطع چپ‌گرد شهید ناصری تغییر مسیر دهند.
ریحانی، مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد، در گفتگو با شهرآرا درباره جزئیات پروژه اظهار کرد: طول عرشه ۲۶۰ متر و دارای ۶ دهنه است. ۲ ردیف صندوقه فلزی که وزنی ۱۳۰۰ تنی دارند نیز در این پروژه به کار رفته است. این تجهیزات در کارخانه تولید شده و کمترین زمان ممکن برای نصب آن صرف شده است.
او با بیان اینکه دهانه‌های این پل در عرض ۴۰ ساعت در بزرگراه کلانتری نصب شده است، افزود: این موضوع در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و با این حال پیش‌بینی مشاور برای نصب دهانه‌ها دست‌کم ۶ روز کاری بود.
ریحانی اضافه کرد: با همکاری و همت دست‌اندرکاران ازجمله سازمان ترافیک و پلیس راهور، موفق شدیم با حداقل زمان ممکن و کمترین ایجاد مزاحمت برای شهروندان، عرشه‌های فلزی را روی باند‌های اصلی نصب کنیم. در زمان کلنگ‌زنی این تقاطع، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، به اجرای هرچه سریع‌تر پروژه تأکید کرده و گفته بود: قرار است پروژه به‌صورت ٣شیفت کاری مراحل اجرایی را بگذراند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->