شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان
سرخط خبرها

طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی

  • کد خبر: ۲۲۲۶۱۸
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
  • ۹
طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی
به‌تازگی مدیریت شهری مشهد قصد دارد برای راکبان موتورسیکلت‌هایی که با این وسیله نقلیه رزق و روزی خود را کسب می‌کنند طرحی جدید را رونمایی کند.

به گزارش شهرآرانیوز آذرماه سال ۱۴۰۱ بود که شهرداری مشهد در راستای کاهش آلایندگی متأثر از تردد موتورسیکلت‌ها در مشهد با همراهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و چند شرکت تولیدکننده موتورسیکلت، نسبت به واگذاری ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی با شرایط اقساطی و دریافت وام با سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت دو ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کرد تا با این اقدام شهروندان مشهدی بتوانند موتورسیکلت‌های پاک را خریداری کنند. طرحی که زمینه استفاده از آن همچنان برای مردم مهیاست و شهروندان مشهدی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، اما به‌تازگی مدیریت شهری مشهد قصد دارد برای راکبان موتورسیکلت‌هایی که با این وسیله نقلیه رزق و روزی خود را کسب می‌کنند طرحی جدید را رونمایی کند.

در این طرح که قرار است با مشارکت بانک قرض‌الحسنه رسالت در مشهد عملیاتی شود، شهروندانی که با موتورسیکلت کار می‌کنند می‌توانند با دریافت وام قرض‌الحسنه از بانک رسالت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و بدون هیچ بهره یا کارمزدی از مزایای طرح موتورسیکلت برقی شهرداری مشهد بهره‌مند شوند.

در همین‌باره مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به آغاز مرحله جدیدی از واگذاری موتورسیکلت برقی با شرایط اقساطی به شهروندان مشهدی گفت: حدود دو سال پیش بود که فرایند واگذاری موتورسیکلت برقی را بررسی و ایرادات کار را شناسایی کردیم. پس از این اقدام، مدلی جدید را از دو سال پیش در واگذاری موتورسیکلت برقی به مرحله اجرا گذاشتیم.

استقبال از طرح اول واگذاری موتورسیکلت‌برقی

سیدجعفر شمس افزود: در این شیوه واگذاری، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پای کار آمد و موتورسیکلت برقی از ابتدا به قسط و بدون پیش‌پرداخت در اختیار شهروندان قرار می‌گرفت. در این شیوه، شهروندان در ابتدا موتور خود را انتخاب و برای دریافت معرفی‌نامه به بانک، به نمایندگی مراجعه می‌کردند.

وی افزود: پس از مراجعه به بانک، شهروندان برای خرید موتور، وامی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد و دوره بازپرداخت دو ساله دریافت و در نهایت موتورسیکلت برقی خود را دریافت می‌کردند که این شیوه همچنان ادامه دارد. در این مدت استقبال شهروندان نیز خوب بوده و شهر مشهد از این نظر در بین شهر‌های کشور در صدر واگذاری موتورسیکلت برقی در کشور به شهروندان خود است.

شرایط ویژه برای شاغلان با موتورسیکلت

وی با بیان اینکه در شیوه قبلی واگذاری موتور به شهروندان برای هیچ فردی محدودیتی وجود نداشت و همه شهروندان مشهدی می‌توانستند از آن بهره ببرند، گفت: در کنار اجرای طرح قبلی، قرار است طرح جدیدی برای استقبال بیشتر مردم به مرحله اجرا دربیاوریم. در این طرح جدید و بر اساس مذاکراتی که با بانک قرض‌الحسنه رسالت داشته‌ایم و با توجه به قرارداد منعقد شده، شرایط واگذاری موتورسیکلت برقی برای راکبانی که با موتور کار می‌کنند به صورت ویژه فراهم شده است.

شمس تأکید کرد: در این طرح نیز منابع مالی شهرداری مشهد درگیر موضوع نخواهد شد و در عین حال رقم خوبی برای تأمین مالی این طرح از سوی بانک رسالت دیده شده است. در این طرح هیچ گونه بهره‌ای اعم از سود یا کارمزد به وام تعلق نمی‌گیرد و افراد می‌توانند بدون سود وام خرید موتورسیکلت برقی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت سه ساله را دریافت کنند.
وی در ادامه گفت: به عنوان نمونه اگر فردی در این طرح وام ۱۰۰ میلیون را دریافت کند با احتساب دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه هر ماه باید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان قسط به بانک پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در این طرح ویژه شهرداری، این امکان برای افرادی فراهم شده است که با موتورسیکلت خود کار می‌کنند و این موضوع در ابتدا باید به اثبات برسد که فرد یا در پیک موتوری یا رستوران یا دیگر نقاط با موتور خود کار می‌کند و در صورت اثبات افراد می‌توانند برای خرید موتورسیکلت برقی با شرایط جدید اقدام کنند.

اعتبار ۷۰ میلیاردی برای موتورسیکلت برقی

وی افزود: برای اجرای این طرح، بانک قرض‌الحسنه رسالت اعتباری حدود ۷۰ میلیاردتومان در نظر گرفته است که با این عدد و در صورتی که افراد موتورسیکلت برقی با پیمایش بالا برای فعالیت‌های کاری خود خریداری کنند، قیمت این موتورسیکلت‌ها حدود ۱۰۰ میلیون‌تومان است و حدود ۹۰۰ موتورسیکلت در جریان اجرای این طرح جدید، امکان واگذاری دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ابوالفضل ایزدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
0
1
با سلام این موتور برقی برای رفتگرا شهرداری هست یا نه ممنون
سید احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
0
0
سلام چطور باید ثبت نام کنیم در کدام سایت و به کدام آدرس برویم برای ثبت نام؟لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم
حسبن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
0
2
سلام وعرض ادب موتورسیکلت یه وسیله خطرناک هست لطفاهمون وام رابدین به خودشون برن پراید84/85بخرن راحترن
سید جلال
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
5
4
وقتی. پول کشورمان هر. روز بی ارزش تر می شود باید هم برای خرید یک موتور سیکلت 100میلیونی خوشحا لی کنیم. فقط از این تعجب هستم. اگر این ها مدیرت کشور افغانستان را به دست می‌گرفتند بعد باید شاهد چه چیزهای دیگری می شدیم .وقتی طالبان آمدن روی کار مردم ایران به آنها می خندیدن ولی فکر کنم. باید حالا به حال خودشون گریه کنند کشوری بی ثابت که توانسته ارزش پولشو به هر طریقی حفظ کنه .
حسینی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
1
2
بالاخره بانک قرض الحسنه مهر ایران یا قرض الحسنه رسالت ؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
0
0
من خودم پیک موتوری هستم اگه واقعا از موتور بنزینی بهتر باشه عالیه
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
0
0
سال گذشته از این طرح یک وام از باک مهر ایران گرفتم و موتور برقی خریدم. ولی چند تا مشکل اساسی در این مدل واگذاری وجود دارد
اول اینکه کیفیت موتورهای برقی مونتاژی بازار بسیار پایین است
دوم نسبت به موتور بنزینی قیمت بالایی دارند.ابتدای شروع طرح سال 1401قیمت ها 30 تا 40 میلیون بود ولی در اوایل سال 1402 شرکت ها قیمت را تا دو برابر افزایش دادند.
سوم بر خلاف تصور، هزینه نگهداری موتور برقی چندین برابر بنزینی هاست ( یک موتور برقی به غیر استهلاک با بهترین باتری موجود و در خوشبینانه ترین حالت پس از سه سال کارکرد نیاز به باتری دارد که قیمت آن حدود 40 میلیون تومان است ) یعنی ماهی
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
0
0
سلام چرا الکی خبر اعلام میکنید.داخل سایت سازمان حمل و نقل که هیچ خبری از ثبت نام نیست
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
0
0
هیچ جایی برای ثبت نام پیدا نکردم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->