صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مراسم اختتامیه و قدردانی از برگزیدگان مهرواره قصه گویی «من کشورم را دوست دارم» با محوریت ایثار و شهادت و معرفی شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی صبح دیروز برگزار شد.

سیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - مراسم اختتامیه و قدردانی از برگزیدگان مهرواره قصه گویی «من کشورم را دوست دارم» با محوریت ایثار و شهادت و معرفی شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی صبح دیروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و پیش کسوتان این حوزه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد.

این جشنواره با موضوعات «ایران دوست داشتنی من»، «سرباز وطن» و «قهرمان من» که دربرگیرنده زندگی و خاطرات شهید قاسم سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است، در همه رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگ سال میزبان علاقه‌مندان بود.

تکریم قهرمانان

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: پیروی از اولیای دین فضیلتی بزرگ و مهم است که به صورت ویژه در جامعه شیعی دنبال می‌شود و در آن نهادینه شده است. به این ترتیب، تکریم قهرمانان بزرگ نیز در همین زنجیره قرار می‌گیرد.

به بیان او، ترس برادر مرگ است و شهدا زنده و جاویدند، به همین دلیل ترسی ندارند، زیرا چه بکشند و چه کشته شوند، پیروز هستند. یوسفعلی زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته چندین بار به کلمه «مکتب» اشاره فرمودند، اظهار کرد: مکتب امام راحل (ره)، مکتب بسیج و مکتب شهید سلیمانی که آن را با فریاد بلند در بام جهان طنین انداز کردند، ازجمله این مکتب‌ها هستند.

او تأکید کرد: مکتب وسعت همه جانبه دارد و وقتی قهرمان ما صاحب مکتب است، نمی‌توان آن را محدود کرد.
یوسفعلی زاده خاطر نشان کرد: وجود این گونه رویداد‌ها بیانگر این است که من ایرانی هستم؛ یک ایرانی با همه مشخصات مطرح شده در منطق انقلاب اسلامی.

آشنایی نسل جدید با شهید قاسم سلیمانی

ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، نیز در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره برگزار شد تا نسل جدید بتواند با مفاهیم جدید مکتب شهید سلیمانی و ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی او آشنا شود، گفت: یکی از مکان‌ها و موقعیت‌ها برای بازیابی هویت انقلابی، دینی و تاریخی برای نسل امروز، موزه‌هایی است که در آن از ابزار‌های مختلفی برای نشان دادن مفاهیمشان استفاده می‌کنند.

به بیان زره ساز، ما در عرصه انقلاب اسلامی، مقاومت، دین، تاریخ ملی و دیگر حوزه‌ها مفاهیم زیادی داریم، چیزی که در سایر کشور‌ها زیاد وجود ندارد.

او بیان کرد: ما در هنر‌های نمایشی، تجسمی، انفرادی و سینما به دنبال قصه هستیم و اینکه قصه‌ها روی مخاطب تأثیر بگذارند.

برگزیدگان جشنواره قصه گویی «من کشورم را دوست دارم»

حسین امینی، حسن شریعتی، سیدعلی محدث همچنین و مهدی حیدری، نشان قصه گویی و دیپلم افتخار را در بخش قصه گویان پیام آزادگان دریافت کردند.

نشان قصه گوی برتر و دیپلم افتخار در بخش بزرگ سال به مهسا ناظمی از قوچان، مریم عابدیه از یزد و نرجس ترابی از مشهد اعطا شد.

در بخش نوجوان نیز زینب آخوندی از قزوین، سارا حاجی زاده از بردسکن و نفیسه دولت شناس از مشهد نشان قصه گوی برتر و دیپلم افتخار را کسب کردند.

در بخش کودک، حدیث سادات قریشی لوح تقدیر و نشان قصه گوی برتر را دریافت کرد، همچنین سوفیا عابدیه از یزد، ساینا حاتمی از اسفراین و سیفی از تهران به عنوان قصه گویان برتر انتخاب شدند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.