جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

آیین رونمایی از کتاب «چهارمین‌نفر» در سینماهویزه مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۰۲۲۹۳
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
آیین رونمایی از کتاب «چهارمین‌نفر» در سینماهویزه مشهد برگزار شد
آیین رونمایی از کتاب «چهارمین نفر» که روایتی مستند از زندگی شهید مدافع حرم محمد جاودانی است، عصر یکشنبه با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، دوستان و هم رزمان شهید در سینماهویزه مشهد برگزار شد.

آیین رونمایی از کتاب «چهارمین‌نفر» در سینماهویزه مشهد برگزار شدسیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - آیین رونمایی از کتاب «چهارمین نفر» که روایتی مستند از زندگی شهید مدافع حرم محمد جاودانی است، عصر یکشنبه با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، دوستان و هم رزمان شهید در سینماهویزه مشهد برگزار شد. این کتاب ۴۹۲صفحه‌ای که به قلم عباس مهدوی خواه به رشته تحریر درآمده، داستان شهادت این جوان مشهدی است که خود را به لشکر فاطمیون رساند تا کنار دوستانش در محله گلشهر مشهد باشد.

داستان از زبان مادر شهید بازگو می‌شود و روایتی مستند از زندگی این شهید است که حاصل بیش از صد ساعت گفتگو با خانواده، دوستان و هم رزمان او را بیان می‌کند.

محمد جاودانی، فرمانده تخریب قرارگاه تدمر، سال۱۳۶۷ در مشهد متولد شد. او با نام جهادی «میثم» در هشتم مهر۱۳۹۶ مصادف با تاسوعا وعاشورای حسینی در سوریه به شهادت رسید.

عنایت ویژه شهید به کتاب «چهارمین نفر»

حجت الاسلام عباس مهدوی خواه، نویسنده کتاب «چهارمین نفر»، در این مراسم گفت: شب تاسوعا خبر شهادت شهیدمحمد جاودانی را شنیدم و از خودم پرسیدم که این شهید بزرگوار چگونه به مقام شهادت رسید. این سؤال سبب شد تا با خانواده، آشنایان، رزمندگان و فرماندهان صحبت کنیم و بتوانیم کتابی چاپ کنیم.

او در ادامه بیان کرد: هر مصاحبه بیشتر از هشت دقیقه طول نمی‌کشید، اما نکته جالب توجه درباره شهیدمحمد جاودانی این بود که او با اینکه دایره دوستان گسترده‌ای داشت، وقتی کتاب چاپ شد، بسیاری از دوستانش از این موضوع و حتی شهادتش اطلاع نداشتند.

این نویسند یادآور شد: وقتی وارد این کار شدم، فکر می‌کردم می‌توانم اطلاعات زیادی جمع کنم، اما جمع آوری محتوا و نگارش خاطرات شفاهی دوستان، خانواده و رزمندگان بیشتر از سه سال طول کشید.

به گفته او، شهیدمحمد جاودانی با شهیدانی مانند مصطفی عارفی، محمد اسدی و جواد کوهساری هم رزم بود و چهارمین نفری که از بین آن‌ها شهید شد، محمد جاودانی بود.

مهدوی خواه اظهار کرد: در یک سال اول جمع آوری خاطرات از شهیدمحمد جاودانی ۱۰درصد پیشرفت داشتیم، اما از سال دوم توانستیم با افراد زیادی که او را می‌شناختند، گفتگو کنیم. این نویسنده بیان کرد: شهید جاودانی به واسطه تحصیلاتش در رشته کارشناسی ارشد مدیریت می‌توانست به دنبال استخدام در شرکت‌ها و مؤسسات باشد، ولی وظیفه خود را حفظ حرم آل ا... دانست و مقابل داعشیان به مبارزه پرداخت و سرانجام در ۸ مهر۱۳۹۶ بر اثر اصابت موشک کورنت در منطقه دیرالزور، در سن ۲۹سالگی به یاران شهیدش پیوست و جاودانه شد. پیکر پاک این شهید در قطعه شهدای بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شده است.

در ادامه این مراسم کتاب «چهارمین نفر» با حضور مادر شهیدجاودانی، حجت الاسلام مهدوی خواه نویسنده کتاب، فرزند مرحوم تشکری و برادر شهیدمحمد روحانی رونمایی شد.

کتاب «چهارمین نفر» که توسط انتشارات ستاره‌ها در اختیار علاقه‌مندان به زندگی نامه شهدا قرار گرفته، قیمتش در چاپ نخست ۷۹هزار تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->