صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس در گفتگوی ویژه خبری، وجود قانونی محکم در رابطه با ایمنی سازی ساختمان ها را لازم دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس امشب در گفتگوی ویژه خبری گفت: ساختمان های ناایمن از آنجایی که در اکثر کلانشهرهای کشور وجود دارد، موضوعی ملی است. در مشهد هم تعدادی ساختمان ناایمن وجود دارد که در سال های گذشته و سال جاری مورد بررسی قرار گرفتند و اخطارهای لازم هم داده شده است.

شهردار مشهد مقدس در ادامه افزود: به دلیل هزینه های بالای ایمن سازی نوین نسبت به ساختمان های قدیمی که وجود دارد مالکان رغبتی برای ایمنی سازی ندارند. همچنین قانون به صورت کامل شفاف نیست و شهرداری ها از زمان برگشت مبالغی که هزینه کردند مطمئن نیستند و مبحث ایمنی سازی پیشرفتی ندارد. نکته بعد این است که بعضی از این ساختمان ها امکان استانداردسازی آن ها با ضوابط روز وجود ندارد و به صورت قطعی شدنی نیست.

سید عبدالله ارجائی در ادامه گفت: اگر بخواهیم وضعیت ایمنی ساختمان ها بهبود یابد، نیاز به یک پشتوانه قانونی محکم تر بوده تا بتوان مالکان را از راه گفت‌و‌گو‌ و اعمال قانون بیشتر پای کار بیاوریم و اگر نه این حلقه همینطور باقی خواهد ماند و شهرداری ها و مالکین در این چرخه ناکارآمد خواهند ماند و مردم ضرر خواهند کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.