اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

خادمی را تنها در لباس خادمی و در حرم امام رضا (ع) نباید ببینیم

  • کد خبر: ۱۰۱۹۴۷
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
خادمی را تنها در لباس خادمی و در حرم امام رضا (ع) نباید ببینیم
عضو شورای شهر مشهد گفت: امام رضا (ع) از ما می‌خواهد که خادم مردم باشیم؛ خادمی را تنها به حرم امام رضا (ع) اختصاص داده‌ایم، خادم آن راننده تاکسی است که خوب برخورد کند.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در خصوص فرهنگ میزبانی از زائرین اظهار کرد: در بحث میزبانی به این علت که دوست داریم ظاهرنما باشیم تا باطن‌نما دچار مشکل هستیم. این طور به نظر می‌رسد به جای اینکه بخواهیم خادم مردم باشیم بیشتر قصد داریم خادم امام رضا (ع) باشیم. امام رضا (ع) از ما می‌خواهد که خادم مردم باشیم. خادمی را تنها به حرم امام رضا (ع) اختصاص داده‌ایم؛ خادم آن راننده تاکسی است که خوب برخورد کند.

وی ادامه داد: خادم بودن و خدمت باید از زمانی که زائر وارد مشهد می‌شود آغاز شود. برای مثال پذیرش یک هتل آداب برخورد را می‌آموزد، اما هرگز در حوزه فرهنگ‌سازی به مجموعه تاکسیرانی آداب خدمت و خادم بودن را آموزش نداده‌ایم.

سخنگوی شورای شهر اضافه کرد: باید به آداب و فرهنگی برسیم که همه خادم باشیم. اگر خادمی را تنها در لباس خادمی و در حرم امام رضا (ع) ببینیم، به نتیجه مطلوبی که باید، نخواهیم رسید. ما اگر خوب و درست عمل کنیم خادم مردم هستیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: اعتقاد دارم که سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و افرادی که با زائر و مجاور سروکار دارند، باید دوره آموزشی آداب خادمی و زیارت را بگذرانند و حکم خادمی به آن‌ها داده شود. زمانی که فرد متوجه باشد اعمالش به عنوان خادم امام رضا (ع) الگو است، به مرور زمان تغییر خواهد کرد.

وی افزود: باید در بحث میزبانی و فرهنگ میزبانی این موضوع را جا بیندازیم و اول از خودمان شروع کنیم. در حال آماده کردن طرحی در خصوص آداب زیارت و خادمی هستیم؛ افرادی که در حوزه مدیریت شهری با ما سروکار دارند، ملزم هستند که این دوره آموزشی را بگذرانند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->