صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تجلیل کاظمی قمی از استاد ادبیات فارسی افغانستانی

  • کد خبر: ۱۰۸۸۵۱
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان ؛ از دکتر « عبدالقیوم قویم » استاد زبان وادبیات فارسی افغانستان تجلیل کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان ؛ از دکتر « عبدالقیوم قویم » استاد زبان وادبیات فارسی افغانستان تجلیل کرد.

در پیام حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در تجلیل از استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی افغانستان دکتر " عبدالقیوم قویم" آمده است : 

استاد گرامی جناب آقای دکتر عبدالقیوم قویم، عضو محترم و پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی

با سلام واحترام و ادب

اساتید و دانشوران روشنایی بخش تاریکی جان هستند و  و ظلمت اندیشه را نور می‌بخشند. و اساتید زبان و ادب فارسی، پیام آوران فرهنگ و ادب دیرینه سرزمین پهناور زبان فارسی در جای جای جهان بشری هستند؛ که مهر و مهرورزی و صلح و اندیشه و کرامت انسانی را فریاد می‌کنند و شما استاد بزرگوار و همه‌ی آنان که دل در گرو زبان فارسی دارند علی رغم تلاش دشمنان و بدخوهان ملت افغانستان برای خاموش کردن چراغ علم و ادب و فرهنگ و زبان فارسی ایستادید و در راه نگهداشت و بالندگی زبان و ادب فارسی بسی رنج بردید و کام تشنگان معرفت را سیراب کردید.

در مقابل این همه تلاش ارزشمند، نه توان سپاس است و نه کلام وصف. امروز کاخ بلند زبان و ادب فارسی و سروش معنوی و مفاهیم پر امیدش بیش از پیش محتاج راهنمایی اساتید و بزرگانی چون شماست.از سال ها تلاش و فعالیت آن جناب در حفظ و حراست و رویش و وارش زبان و ادبیات فارسی در کشور دوست، برادر و همسایه عزیز افغانستان تقدیر و تشکر می‌نمایم.

از آن یگانه زنده پاید جاویدان، سربلندی و سرافرازی جنابعالی و مردم افغانستان را آرزومندم.

به گزارش ایرنا ؛ مراسم تجلیل از این استاد فرهیخته زبان و ادبیات فارسی ، در مراسم بزرگداشت از شعر و ادب فارسی و در همایشی در تالار وحدت برگزار شد.

منبع: فارس‌

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.