صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ادبیات حماسی از بهترین راه‌های ارتباط با نسل جوان و نمونه‌ای از فرهنگ‌سازی در جامعه است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام «مرتضی محمد پور طبسی» در حاشیه رویداد فرهنگی هنری «حکیم طوس» در محل آرامگاه فردوسی اظهار کرد: روح انسان در مسیر کمال جویای عزت است و این کمال طلبی در جوانی به اوج خود می‌رسد؛ لذا روح جوان پیوند فطری با حماسه دارد.

وی افزود: در همین راستا ادبیات حماسی نیز از بهترین راه‌های ارتباط با نسل جوان و نمونه‌ای از تاثیرگذاری بر جامعه و فرهنگ‌سازی در یک جامعه است.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: شاید بتوان گفت فردوسی با پرداختن به ادبیات حماسی بیشترین خدمت را به نسل جوان کرد.

محمدپور اضافه کرد: فردوسی در قالب ادبیات حماسی هم روح جوان را جلا می‌دهد و هم به شکلی بسیار دقیق و عمیق باور‌های دینی را بسط می‌دهد؛ از این رو تجلیل و معرفی فردوسی به نسل جوان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه روح انسان به ویژه جوان پیوند اجتناب‌ناپذیری با هنر دارد، تصریح کرد: هنر از برترین ابزار‌های فرهنگ سازی و کار تربیتی است؛ شعر و ادبیات هم از ماندگارترین و موثرین حوزه‌های کار هنری است.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضمن اشاره به توجه فردوسی به بعد جمال الهی در نظام خلقت، گفت: با این تفاسیر می‌توان فردوسی را از پیشگامان کار عمیق فرهنگی و تربیتی دانست.

محمدپور افزود: فردوسی مبتنی بر باور‌های توحیدی و آگاهی از ابعاد وجودی انسان از موثرترین ابزار نفوذ و تاثیر استفاده می‌کند؛ در حالی که بعد از سال‌ها هنوز بخش قابل توجهی از متولیان حوزه فرهنگ درک درستی از ابزار هنر و ادبیات ندارند و از این زبان موثر بر وجود انسان بهره نگرفته‌اند.

رویداد فرهنگی هنری حکیم «طوس» تا سه خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه‌مندان به ادب و ادبیات پارسی است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.