صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیریت شهری پشتیبان شرکت‌های دانش‌بنیان است

  • کد خبر: ۱۱۰۳۳۵
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری این اطمینان خاطر را می‌دهیم که شورای ششم و مدیریت شهری پشتیبان آنهاست. بر این باوریم که روش‌های سنتی، کارایی و اثربخشی مطلوب را ندارند و باید به شیوه‌های نو روی آورد.

به گزارش شهرآرانیوز،  حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ابرسازمانی چون شهرداری‌ها و در مقیاس کل‌تر، بدنه مدیریت‌های شهری با دایره وسیعی از وظایف، مسئولیت‌ها، خدمات و شبکه گسترده‌ای از مسائل و مشکلات ‌روبرو هستند؛ مجموعه‌‎ای که همانگونه از اسم آن برداشت می‌شود، وظیفه و رسالت خطیر و دشوار مدیریت شهر را برعهده دارد. حال به نسبتی که شهر وسعت بیشتری می‌گیرد و جمعیت بیشتری را در خود جای می‌دهد، شرایط متفاوت‌تر و دشوارتر می‌شود.
به گفته وی، پیوسته یادآور شده‌ایم که شهر موجودی زنده است و این زنده‌بودن و پویایی دربرگیرنده ابعاد و جنبه‌های مختلفی می‌شود؛ موجود زنده، هرروز با شرایط متنوعی روبروست و پیوسته خواسته‌ها و نیازهایی دارد که اگر تامین نشود و یا پاسخ مطلوب دریافت نکند، حیاتش به خطر می افتد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد به این موضع اشاره دارد که نظام مدیریتی کارآمد و اثربخش، باید نیازها و مطالبات مجموعه تحت مدیریتی خود را، پس از احصاء و شناسایی مستمر، به شکل روزآمد، مطابق با شرایط زمانی و بنا به اقتضائات حاکم پاسخگویی کند تا بتوان به درستی در مسیر نیل به اهداف و سیاست‌های تبیینی گام برداشت.

حسامی تصریح کرد: در بدنه مدیریت شهری هم همینگونه است و اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما نباید صرفا به تلاش برای تداوم حیات این موجود زنده (شهر) خلاصه شود؛ بلکه باید در جهت رشد، اعتلاء و پیشرفت مضاعف آن گام برداریم تا دچار رکود و روزمرگی نشویم.

یکی از روش‌های کارآمد و نوین که در تمام ارکان و بخش‌های مدیریتی و اجرایی، کلید حل مشکلات و تحقق‌بخش سیاست‌های تبیینی است، تکیه به ظرفیت فناوری و بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه،  شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، حسب تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری، عزم و توجه مضاعفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه خواهد داشت و بهره‌گیری از علم روز و تکنولوژی را ضرورتی برای اداره بهتر شهر می‌داند.

حسامی تاکید کرد: باید توجه داشت که گام برداشتن در این مسیر مستلزم سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری دقیق و مدونی است که در وهله نخست، باید به بیان رویکرد حمایتی خود از حوزه‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان بپردازیم و فعالان این عرصه بدانند که مدیریت شهری حامی و در کنار آنهاست.

خوشبختانه، مشهدالرضا(ع)، جهانشهر برکت و کرامت، زیرساختی چون کارخانه نوآوری را دارد و در این حوزه پیشگام سایر شهرهای کشور است؛ زیرساختی فراهم شده و با سیاست‌گذاری عالمانه باید نهایت بهره‌وری را از این سرمایه ارزنده شهری داشته باشیم که متاسفانه تاکنون آنگونه که باید صورت نگرفته است.

وی گفت: به شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری این اطمینان خاطر را می‌دهیم که شورای ششم و مدیریت شهری پشتیبان آنهاست؛ برای حل مسائل و معضلات کلانشهری چون مشهدالرضا(ع) نیازمند نقش‌آفرینی این عزیزان هستیم و بر این باوریم که روش‌های سنتی، کارایی و اثربخشی مطلوب را ندارند و باید به شیوه‌های نو روی آورد.

محورهای مختلفی می‌تواند زمینه و بستر فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد؛ این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی چون مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک، ارتقاء بهره‌وری و ... می‌تواند اجرایی شود.

منبع: روابط عمومی شورا ی اسلامی شهر مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.