صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزارت آموزش و پرورش ایران ضوابط و شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی فاقد مدارک هویتی در سال تحصیلی جدید را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش در ابلاغیه‌ای به مدیران کل استان‌ها با شعار «ثبت نام مطلوب، نظارت همگانی، نصیب برابر آموزشی» از آن‌ها خواست تا جهت تسهیل ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی و اتباع خارجی در چهارچوب ضوابط و مقررات اعلامی، هماهنگی‌های لازم را با فرمانداری‌ها به عمل آورند.

وزارت آموزش و پرورش در این ابلاغیه تاکید کرده است که به منظور نظارت همگانی بر فرایند ثبت‌نام، شکایات و گزارش‌های مردمی ثبت شده در سامانه پاسخگویی به شکایات در اسرع وقت بررسی و مورد پاسخگویی قرار می‌گیرد.

در مقدمه دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام نوآموزان و دانش‌آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ آمده است که اهمیت و نقش نهاد آموزش و پرورش و مدرسه در بهسازی و توسعه زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان بر کسی پوشیده نیست.

در همین راستا و به منظور تسهیل در امر ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس با رعایت اصل تکریم و کرامت انسانی، ضرورت برنامه‌ریزی بر اساس ماموریت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت و فراهم کردن زمینه رشد و بالندگی نسل آتی جامعه، مقررات عمومی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی (عادی، استعداد‌های درخشان، شاهد، نمونه دولتی و ...) و غیر دولتی اعلام می‌شود.

در قسمت مقررات عمومی آمده است که دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان و نوآموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ متعاقباً از سوی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ارسال می‌شود.

در ابلاغیه همچنین آمده است، به استناد ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی مدارس، مدیر مدرسه می‌تواند در موارد استثنا دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی و تحصیلی را با اخذ تعهد کتبی از، ولی (مبنی بر ارائه مدارک مربوط) برای مدت یک ماه ثبت‌نام کند و ادامه تحصیل این قبیل دانش‌آموزان در صورت عدم ارائه مدارک هویتی و تحصیلی بعد از گذشت یک ماه مطابق مفاد ماده مذکور امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.