صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول بخش زنان دیدبان حقوق بشر گفت: جهان از حقوق مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران در این کشور به شیوه معنادار دفاع کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هیدر بار، مسئول بخش زنان دیدبان حقوق بشر بار دیگر بر اعمال فشارهای بیشتر بر طالبان تاکید کرد و گفت که دبیرکل سازمان ملل متحد باید برای جلب توجه جهان به افغانستان سفر کند.

این مقام سازمان ملل متحد در گزارشی گفته است که نگرانی‌های عمیق کافی نیست، ممنوعیت‌های هدفمند سفر باید اعمال شود.

مسئول بخش زنان دیدبان حقوق بشر گفت که وقت آن رسیده تا دولت‌ها اجماعی را برای غیرقانونی بودن اقدامات طالبان به عمل تبدیل کنند تا نشان داده شود که جهان آماده است از حقوق مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران در این کشور به شیوه معنادار دفاع کند.

وی ادامه داد: با تمدید ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌توان به عنوان اهرم فشار استفاده کرد.

هیدر بار تاکید کرد که دبیر کل سازمان ملل متحد، باید به افغانستان سفر کند. زیرا این می‌تواند به تغییر توجه جهان به وضعیت، افزایش فشار بر طالبان برای احترام به حقوق بشر و ارائه‌ راه‌حل‌های جهانی برای پایان دادن به بحران عمیق انسانی در افغانستان کمک کند.

این درحالی است که ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان سه سال پیش و در آستانه گفتگوهای دوحه به حالت تعلیق در آمد تا آنان بتوانند در گفتگوهای صلح شرکت کنند.

منبع: YJC

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.