دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران: راه‌حل ما، اصالت بخشیدن به صندوق و انتخابات است  استاندار خراسان رضوی از آمادگی ۱۰۰ درصدی تمامی شهرستان‌های استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه خبرداد آیا پول‌های بلوکه شده ایران در بحرین رهاسازی می‌شود؟ حماس: نتانیاهو می‌خواهد اسرای خود را بازگرداند و جنگ را ادامه دهد براساس مصوبه شورای امنیت کشور؛ تجمعات انتخاباتی تنها در فضای بسته خواهد بود تیراندازی در اوهایو آمریکا یک کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت (۴ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اوکراین خود درباره اهدافش تصمیم می‌گیرد شهادت ۲۱ فلسطینی در حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی به غزه (۴ تیر ۱۴۰۳) گزارش کامل چهارمین مناظره انتخاباتی + فیلم (۴ تیر ۱۴۰۳) پخش زنده چهارمین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۴ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین آغاز مذاکرات برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در بحرین طرح شوم وزیر تندرو صهیونیست برای کرانه باختری اشغالی کرملین: پیشنهادات صلح اوکراین پابرجاست زمان و محل حضور مسعود پزشکیان در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | تعداد رأی برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر به‌صورت زنده پخش می‌شود
سرخط خبرها

عبدالله عبدالله به کابل بازگشت

  • کد خبر: ۱۱۱۹۳۹
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
عبدالله عبدالله به کابل بازگشت
عبدالله عبدالله از چهره‌های سیاسی افغانستان که به مناسبت عیدسعید فطر و برای دیدار با خانواده به هند سفر کرده بود، صبح امروز به افغانستان بازگشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت پیشین افغانستان امروز (شنبه) پس از یک سفر ۴۳ روزه به هند، دوباره به کابل بازگشت.

عبدالله در فرودگاه کابل گفت:« آرزو دارم که همه مردم افغانستان در آرامی، در سایه عدالت و در فضای خوب در کشور خود بتوانند زندگی کنند.»

وی از مسئولان دولت موقت طالبان نیز خواست در این راستا تلاش کنند.

عبدالله از معدود سیاست مداران افغانستانی بود که بعد از سقوط حکومت پیشین افغانستان در کابل ماند و طالبان پس از ۸ ماه به او اجازه سفر دادند.

حامد کرزی و عبدالله عبدالله به‌دنبال تحولات سیاسی سال گذشته افغانستان و به‌قدرت رسیدن دوباره طالبان در پیامی ویدئویی اعلام کردند که از افغانستان خارج نخواهند شد.

همزمان با صدور مجوز سفر طالبان به عبدالله، این گروه اجازه حضور حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان را برای شرکت در مراسم درگذشت حاکم سابق امارات ندادند.

قرار بود کرزی در مراسم ختم رییس حکومت امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی شرکت کند و برای سفر او، سفارت امارات متحده عربی در کابل نیز آمادگی‌های لازم را کسب کرده بود.

بازگشت عبدالله به کابل در حالی صورت می‌گیرد که طالبان کمیسیونی را برای ارتباط و بازگشت مقامات دولت قبل تشکیل داده است.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان به منظور ارتباط با رهبران سیاسی و نخبگان این کشور که به دنبال تحولات اخیر به خارج سفر کردند، از سوی طالبان تشکیل شده و قرار است فعالیت این کمیسیون تشدید شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->