صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس گفت: بیش از ۷۰درصد گواهی ساختمانی در این شهر به کمیسیون ماده ۱۰۰ختم می‌شود .

همتی|شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد مقدس در نشست تخصصي مديران بحران كلان‌شهرهاي كشور در مشهد با بیان اینکه بعضی از مشکلات امروز ناشی از فرآیندها‌ی اشتباه است و ما بیشتر دنبال حل مشکلات مربوط با معلولات هستیم، افزود: یکی از این اشتباهات بحث طرحهای تفصیلی و دور از واقعیت بودن آن است.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰درصد گواهی ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ختم می‌شود که انطباق با نیاز مردم ندارد، البته تبعاتی داشته و‌ کالا را تبدیل به کالای سرمایه ای کرده و قیمت مسکن را نجومی کرده است.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: مگر ساخت متریال در شهر‌ها چه فرقی کرده، این مجوز است که قیمت را در مناطق تعیین تکلیف می‌کند، در مشهد ۳۵هزار حکم قلع بنا داریم و دستگاه حاکمیتی اجازه نمی‌دهد این حکم اجرا شود، و این آمار در تهران دو برایر است.
به گفته وی، یکی از مسایل ما عدم انطباق طرحهای توسعه شهری با نیاز مردم  است که باعث ایجاد تخلف و ختم شدن به کمیسیون ماده صد می‌شود.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تعداد زیادی ساختمان درکشور وجود دارد که نیازمند رصد دوباره و حل مشکلات سازه‌ای است، نظام مهندسی ساختمان باید گواهی پایداری ساختمان را مشخص و پیگیری کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.