امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افتتاح شعب «همیاران صلح توسعه حل اختلاف» در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۷۶۸۱
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
افتتاح شعب «همیاران صلح توسعه حل اختلاف» در مشهد
طی مراسمی شعب همیاران صلح توسعه حل اختلاف با حضور معاون اول رئیس قوه‌قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق، معاون اول رئیس قوه‌قضائیه، با تأکید بر اهمیت این مراسم گفت: فصل خصومت و اجرای حق بر عهده قوه‌قضائیه است و صلح و سازش برعهده مرکز توسعه حل اختلاف است که سال‌های اخیر به‌خوبی در وظیفه خود و نهادینه‌کردن صلح و سازش درخشیده است.
وی افزود: در اهمیت صلح و سازش روایات بسیاری داریم و مشارکت و توسعه آن به زندگی اجتماعی و فردی ما برکت خواهد داد.
معاون اول رئیس قوه‌قضائیه بیان کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و سازش در دادگاه‌ها و دادسرا در دستور کار قوه‌قضائیه قرار دارد تا پرونده‌ها به صلح و سازش منتهی شود.
وی افزود: با عملیاتی‌شدن فرهنگ قرآنی و علوی قسمت عمده‌ای از مشکلات خانواده‌ها و اختلافات مردم حل خواهد شد.
وی بیان کرد: با ابتکارات و تلاش‌های مرکز توسعه حل اختلاف بحث صلح و سازش فراگیر‌تر شده است، به‌طوری‌که حل اختلافات صنوف و مجموعه‌های مختلف به خودشان واگذار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق با بیان اینکه صلح و سازش در حال حاضر با چهل سال پیش کاملا متفاوت شده است، با تأکید بر امر آموزش همیاران صلح بیان کرد: مذاکره با طرفین برای حل اختلاف یک مهارت و فن و علم است و باید برای حل‌وفصل ریشه‌ای اختلافات، صلح و سازش به‌صورت مهارتی انجام شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه‌قضائیه، نیز درخصوص اهمیت صلح و سازش از آینه روایات و تأثیر انکارناپذیر آن در زندگی اجتماعی و فردی مردم با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام گفت: یکی از مهارت‌هایی که باید به آن به‌صورت ویژه توجه کنیم، مهارت کنترل خشم است.

تأکید بر حل مشکلات جامعه با ترویج صلح و سازش 

در ادامه جلسه، غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، بر حل مشکلات جامعه با ترویج صلح و سازش تأکید کرد.
وی گفت: علاقه و حرکت افراد در نهضت صلح و سازش برکات زیادی دارد و منجر به کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان افزود: هر چقدر علاقه‌مندی به صلح و سازش و اقدام در این مسیر بیشتر باشد، شاهد کم‌شدن حجم پرونده‌ها در مراجع قضایی خواهیم بود که این خودش بار سنگین رسیدگی به دعاوی را کاهش می‌دهد.
گفتنی است در این مراسم از جمعی از فعالان عرصه صلح و سازش و صلح‌یاران توسعه حل اختلاف تقدیر و احکام رؤسای شعب همیاران صلح روستایی، اصناف، ورزش و پزشکی اهدا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->