اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

گستردگی فضای سبز حاشیه شهر مشهد در گرو ساماندهی کال‌ها

  • کد خبر: ۱۱۷۵۷۶
  • ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
گستردگی فضای سبز حاشیه شهر مشهد در گرو ساماندهی کال‌ها
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد معتقد است که فضای سبز حاشیه شهر مشهد می‌تواند با ساماندهی کال‌ها گسترش پیدا کند.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ حسن کریمدادی در آیین بهره‌برداری از پارک خطی و ۲ پل روگذر سواره‌رو کال تنباکوچی در خصوص رویکرد مدیریت شهری در توسعه فضای سبز در حاشیه و مناطق کم برخوردار مشهد اظهار کرد: اولین مصوبه شورای شهر ششم پیرامون محلات حاشیه شهر، بازآفرینی شهری بود که برای هر محله ۱۰ میلیارد تومان مصوب شد تا در حاشیه شهر، جدا از مسائل کلان شهری، اقدامات خورد مانند پارک‌های خطی، بهسازی کال‌های کوچک، جداول، آسفالت و کار‌هایی که در محلات باقیمانده و مردم بابت آن مشکل دارند، انجام شود.

وی ادامه داد: بابت این موضوعات این بودجه تصویب شده و بخشی از این کار‌ها آغاز شده، اما رضایت بخش نیست. آنچه از شهرداری بابت انجام این پروژه‌ها انتظار داشته‌ایم هنوز به خوبی اجرا نشده و شهرداری در آن موفق نبوده است، اما شهرداری کار را آغاز کرده و امیدواریم در این بخش تا پایان سال نتایج خوبی کسب کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امروز پارک خطی کنار کالی که معضلات و مشکلات زیادی در حوزه زیست محیطی به وجود آورده را توانستیم ساماندهی کنیم تا مردم این محله در آسایش قرار بگیرند. امروز به برکت اقدام خوب شهرداری این محله به مردم برگشته است و امکانات ورزشی برای آنان فراهم شده است. همچنین ۲ روگذر روی این پل احداث شده که تردد مردم را تسهیل کرده است.

کریمدادی گفت: اگر بتوانیم کال‌های مشهد را ساماندهی کنیم بخشی از فضای سبز مشهد را تامین خواهیم کرد. کال وقتی ایجاد و بازسازی شود، فضا‌هایی را به ما می‌دهد که می‌توان آن را به فضای سبز تبدیل کرد. فضای سبز به طراوات و شادابی و محیط زیست سالم شهر کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: در تمام حاشیه شهر مشهد برنامه‌های فراوانی داریم. معاونت سازمان عمران برای کال طرق پروژه‌ای را آغاز کرده که پیشرفت آن خیلی قوی نبوده که به دوستان نیز تذکر داده شده است تا به روند احداث کال طرق سرعت بیشتری بدهند. کال طرق همین معضلات اجتماعی را دارد. با توجه به اینکه در حاشیه شهر مشهد فضای سبز محدودی داریم، یکی از اقداماتی که می‌تواند بر توسعه فضا‌های سبز در حاشیه شهر مشهد کمک کند، سازماندهی کال‌ها است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->