صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آقای گل سابق استقلال سرانجام به پرسپولیس پیوست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شیخ دیاباته پنجشنبه شب وارد تهران شد و جمعه هم قراردادش را به‌صورت رسمی با پرسپولیس امضا کرد تا سرانجام فرایند طولانی جذب این بازیکن به پایان برسد. دیاباته سی‌وچهارساله قرار است در کنار یورگن لوکادیا، حامد پاکدل و مهدی عبدی تشکیل‌دهنده خط حمله پرسپولیس در بازی‌های باقی‌مانده لیگ باشد. این مهاجم اهل مالی درحالی به پرسپولیس پیوست که سابقه آقای گلی با استقلال را در لیگ‌برتر ایران دارد. او بعد از حضور پرفراز‌و‌نشیب در استقلال، فصل گذشته به الغرافه قطر رفت و دوباره تصمیم گرفت به ایران بازگردد. به‌این‌ترتیب، آخرین خواسته یحیی گل‌محمدی هم از سوی باشگاه پرسپولیس برآورده شد تا مربی سرخ‌پوشان دیگر هیچ بهانه‌ای برای نتیجه‌نگرفتن احتمالی نداشته باشد.

پنجه شیخ به صورت مدیران آبی‌پوش

دیاباته بعد از جدایی از استقلال در دو مقطع، اظهاراتی درباره دوران حضورش در این تیم بر زبان آورد که شوکه‌کننده بود. این بازیکن که در زمان حضورش در تیم استقلال، روز‌های خوبی داشت و با گل‌زنی‌هایش محبوب هواداران این تیم شد، بعد از پیوستن به الغرافه به‌صراحت دل‌خوری‌اش از مدیران استقلال را علنی کرد و ابتدا در شهریور‌۱۴۰۰ گفت: «هنوز کفش طلا را نگرفته‌ام و این موضوع قلبم را به درد آورد.

چیزی که من را اذیت می‌کند، این است که هیچ‌کس از استقلال و مدیران به‌سمت من نیامد که بگویند شیخ تو لایق جایزه هستی. هواداران جنگیدند تا من جایزه‌ام را بگیرم. هواداران از جانب من جنگیدند و من نمی‌خواستم بگویم که چقدر غمگین هستم. آن کفش طلا متعلق به من بود.» او در پاسخی کلیدی، به اینکه آیا اگر پرسپولیس به او پیشنهادی بدهد، قبول می‌کند، گفت: «نمی‌توانم بگویم نه. من علیه پرسپولیس موضعی ندارم. من هوادار نیستم و بازیکن فوتبالم. هرجا توپ و زمین فوتبال باشد، من می‌توانم حضور داشته باشم.»

هنوز یک‌سال از انجام این مصاحبه نگذشته است که دیاباته حالا خودش را در لباس رقیب استقلال می‌بیند و با پیراهن سرخ، برای کسب عنوان قهرمانی و احتمالا برای کسب عنوان آقای‌گلی رقابت خواهد کرد. اما سه ماه بعد از آن، دیاباته در گفت‌وگویی تلویزیونی شرکت کرد و ابعاد عجیبی از اتفاقاتی را که در استقلال برایش رخ داد، فاش کرد. دیاباته در پاسخ به اینکه چرا در سال آخر حضورش در استقلال افت محسوسی کرد، گفت: «وقتی فصل تمام شد، همه بازیکنان رفتند و من هم به فرانسه رفتم. قبل از اینکه به ایران برگردم، مدیران استقلال به آپارتمان من در ایران رفتند، در منزلم را شکستند، لباس‌هایم را برداشتند، چمدان‌ها و کفش‌هایم را بیرون انداختند.»

آی‌تی‌سی دیاباته فردا صادر می‌شود

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، پس از امضای قرارداد با شیخ دیاباته درباره اسامی مختلفی که پیرامون این باشگاه برای جذب مهاجم خارجی وجود داشت، گفت: «دیدید که بیشتر، جنبه دلالی داشت. خیلی از دلا‌ل‌ها این بازیکنان را مطرح می‌کردند که به هوای پرسپولیس، بازاری برایشان در جای دیگر درست کنند که خداراشکر ما درگیر فضای مسموم برخی دلال‌ها نشدیم.»

او درباره استرس هواداران در مسیر جذب مهاجمان خارجی و رضایت کنونی آن‌ها گفت: «هواداران مالکان اصلی این باشگاه هستند و بعضی دلال‌ها از عواطف و احساسات پاک این هواداران سوءاستفاده کردند؛ اما هواداران ما هوشیار بودند و نگذاشتند افکار پلید دلال‌ها بر آن‌ها فائق بیاید. ما با صبر هواداران موفق شدیم دو بازیکن خارجی که جذبشان کم‌نظیر بود، به پرسپولیس بیاوریم.» طبق گفته درویش، یکشنبه (فردا) ITC دیاباته می‌رسد و از آنجا به بعد، شیخ در اختیار کادرفنی قرار خواهد گرفت و هر زمان که لازم باشد، از این بازیکن استفاده خواهند کرد. درویش می‌گوید شرایط حضور این بازیکنان را باشگاه مهیا کرده و از آن به بعدش تصمیم کادرفنی است.

اولین حضور دیاباته در تمرین سرخ‌پوشان

تمرین تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته از ساعت‌۱۵ در سالن بدن‌سازی مجموعه‌ورزشی سید‌جلال حسینی درحالی برگزار شد که شیخ دیاباته، مهاجم جدید سرخ ها، نیز در سالن بدن‌سازی حاضر شد و مورد استقبال قرمزپوشان قرار گرفت. دیاباته که اولین‌بار بود در تمرین و کنار سرخ‌پوشان حاضر شده بود، با کادرفنی و بازیکنان صحبت کرد. شیخ دیاباته پس از صحبت با یحیی گل‌محمدی به جمع هم‌تیمی‌های جدیدش ملحق شد و پس از استقبال آن‌ها، به‌صورت اختصاصی تمرینات بدن‌سازی را انجام داد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.