صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از میان اتباع افغانستانی تازه وارد به کشورمان ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس مشهد ثبت نام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید علی قاسمی روز چهارشنبه گفت: براساس سرشماری فصل بهار اتباع خارجی، در پی ورود موج جدید مهاجران افغانستانی، ۱۸۰ هزار نفر به جمع ۳۲۰ هزار تبعه مجاز و دارای مدرک افغانستانی اضافه شدند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با اخذ مجوزهای جدید شمار دیگری نیز به این تعداد اضافه شده و در مدارس مشهد ثبت نام شوند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: حدود ۷۰ هزار دانش آموز افغانستانی در قالب ۳۲۰ هزار تبعه دارای مدارک اقامت نیز امسال در مدارس استان ثبت نام شده اند.

قاسمی افزود: همه دانش آموزان افغان دارای مدرک اقامت و یا سرشماری شده در جمع ۱۸۰ هزار مهاجر تازه وارد با ارائه مدرک تحصیلی و یا انجام تعیین سطح تحصیلی در مدارس استان ثبت نام می شوند و مشکلی در اجرای این روند وجود ندارد.

این درحالی است که تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان هفت میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.

پس از اجرای طرح سرشماری شهروندان افغانستانی در بهار امسال، ۱۸۰ هزار نفر به تعداد مهاجران افغان مقیم استان خراسان رضوی افزوده شد و اکنون شمار مهاجران افغان دارای مدرک قانونی و ثبت نام شده در طرح جدید سرشماری اتباع به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۸ درصد این گروه در کلانشهر چهار میلیون نفری مشهد سکونت دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.