صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کشف ماجرای کشف‌رود مشهد تا آخر هفته

  • کد خبر: ۱۳۰۹۹۱
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارائه گزارش تخلفات سامان‌دهی رود تاریخی مشهد تا پایان هفته خبر می‌دهد.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ تا پایان این هفته قرار است گزارش استانداری خراسان‌رضوی درباره کوتاهی‌ها و تخلفات در روند سامان‌دهی کشف‌رود ارائه شود؛ گزارشی که وزارت کشور ۹ مهر امسال برای ارائه آن ضرب‌الاجلی دوهفته‌ای تعیین کرده بود، اما مهلت این ضرب‌الاجل به پایان رسید و از سررسید ارائه گزارش خبری نشد.
جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی، همان زمان درباره دلیل ارائه‌نشدن گزارش نهایی گفته بود گزارش‌های ارائه‌شده دستگاه‌ها ابهاماتی داشته و در نتیجه گزارش نهایی در مرحله ابهام‌زدایی است.

تأخیر در ارائه این گزارش نوک پیکان انتقاد رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را به‌سوی استانداری نشانه گرفته است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرا... پژمانفر که حوالی تیرماه امسال از ورود این کمیسیون به پرونده سامان‌دهی رودخانه تاریخی مشهد خبر داده بود، حالا در گفت‎‌وگو با شهرآرا از ارائه‌نشدن گزارش استانداری در موعد مقرر ابراز تأسف می‌کند و می‌گوید: از معاون عمرانی استاندار گله کردم که این گزارش با تأخیر روبه‌روست.
پژمانفر با اشاره به «عذرهایی» که استانداری برای تأخیر در ارائه این گزارش آورده است، اظهار می‌کند: تذکر دادم که گزارش تا پایان این هفته به‌دست ما برسد و پیگیر آن هستم.

پرونده سنگین کشف‌رود

او به بازدید روز جمعه خود از کشف‌رود اشاره می‌کند و وضعیت آنجا را «نابسامان» و «بسیار نگران‌کننده» می‌خواند؛ اشاره پژمانفر به موضوع آلایندگی کشف‌رود است که او پیش‌تر درباره آن از تخلیه روزانه پساب چهارصد تانکر به‌دلیل ساخته‌نشدن تصفیه‌خانه‌های محلی و مراکز صنعتی در این رودخانه گفته و از ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای بررسی و برخورد با این تخلفات گفته بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با تأکید بر اینکه هر دستگاهی باید وظایف خود را در زمینه سامان‌دهی کشف‌رود انجام دهد، تأکید می‌کند: امروز این موضوع از نان شب هم واجب‌تر است. سامان‌دهی کشف‌رود از مسائل ملی است که پرونده‌ای سنگین در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای آن تشکیل شده است و پیگیر هستیم.

پژمانفر درباره اهمال در تخصیص اعتبارات ملی برای سامان‌دهی کشف‌رود هم که پیش‌تر خدایی به آن اشاره کرده بود، این‌طور می‌گوید: پیگیر اختصاص بودجه‌های ملی هستیم. البته این موضوع به این معنا نیست که اگر در سطح ملی کوتاهی شده است، در سطح استانی و شهری هم کوتاهی شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.