چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خبر داد: بودجه‌ریزی شورای ششم؛ براساس آمار و برنامه‌ریزی

  • کد خبر: ۱۳۱۰۴۱
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خبر داد: بودجه‌ریزی شورای ششم؛ براساس آمار و برنامه‌ریزی
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در نظام بودجه‌ریزی، شورای ششم پیوسته تلاش کرده که بدون آرمان‌گرایی و تخیل‌پردازی، دخل و خرج شهرداری را براساس واقعیت تنظیم کند؛ تنظیمی براساس آمار دقیق و اطلاعات و داده‌های درست.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن تبریک روز آمار و برنامه‌ریزی به فعالان این عرصه، به‌ویژه جامعه پژوهشگر و برنامه‌ریز شهری، اظهار کرد: برنامه‌ریزی درست مستلزم برخورداری از آمار درست و اطلاعات متقن است؛ به میزانی که آمار دقیق‌تر باشد، برنامه‌ریزی منسجم‌تر و عملیاتی‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در توسعه شهری اگر دقت لازم را به موضوع آمار نداشته باشیم، بودجه و هزینه‌ها در حوزه‌هایی که نباید، هزینه می‌شوند، گفت: حوزه آمار حوزه بسیار مهمی است و امیدواریم شهرداری مشهد درخصوص آمار و تهیه آمار صحیح در مسائل شهری توجه بیشتری را داشته باشند.

موحدیان افزود: در نظام بودجه‌ریزی، شورای ششم پیوسته تلاش کرده که بدون آرمان‌گرایی و تخیل‌پردازی، دخل و خرج شهرداری را براساس واقعیت تنظیم کند؛ تنظیمی براساس آمار دقیق و اطلاعات و داده‌های درست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: از شهرداری انتظار داریم که عملیاتی‌کردن برنامه‌ها را با دقت بیشتری دنبال کند چراکه شورای شهر برای این برنامه‌ها زحمات زیادی کشیده و در تعامل با معاونت برنامه‌ریزی شهرداری آن‌ها را تهیه کرده و به تصویب رسانده است؛ این برنامه نیازمند توجه بیشتری است و اجرای آن باید تسریع یابد.

موحدیان در ادامه صحبت‌های خود به پروژه‎‌های عمرانی نیمه‌تمام اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها، سرمایه‌های این مردم هستند که تکمیل آن‌ها باید با تلاش مضاعف دنبال شود.

پروژه‌های زودبازده دیگر محور صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه بود و موحدیان تصریح کرد: برابر بررسی‌های میدانی صورت گرفته، خیلی از این پروژه‌ها تا پایان آبان‌ماه به نتیجه نخواهد رسید؛ پروژه‌های زودبازده باید با اقدام جهادی جدی، هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

تذکر به شهرداری مشهد برای ثبت غیرقانونی اسناد مالی

حسین حسامی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در این جلسه به شهرداری مشهد برای ثبت غیر قانونی اسناد مالی در خارج از مهلت مقرر، عدم ارائه تفریغ بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، عدم اجرا و تحقق ۱۴۸ تبصره از مجموع تبصره مصوب، عدم اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد تذکر داد.
همچنین طهوریان عسگری طی تذکری با اشاره به عملکرد سازمان باز آفرینی گفت: علی‌رغم وجود دغدغه در خصوص محلات هدف سازمان بازآفرینی متأسفانه سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد به خصوص در محله قدیمی آبکوه با سهل‌انگاری تمام و نبود تحول در برنامه‌ها جهت توسعه و آبادانی و علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد با آن سازمان مربوطه‌، این سازمان اقدام مؤثری انجام نداده است. لذا ضمن تدکر به شهرداری مشهد و سازمان بازآفرینی برای فعال‌سازی و خروج از مشکلات در محله آبکوه مهلت دو هفته‌ای به این سازمان داده می شود.

تصویب برگزاری رویداد بین‌المللی بانوان و زنان شاخص و تأثیرگذار جهان

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می شود در راستای محور راهبردی دیپلماسی شهری برنامه میان مدت و تحقق مفهوم مشهد از محل اعتبارات مصوب برندینگ شهری در برش بودجه‌ای سال۱۴۰۱ سازمان اقتصادی شهرداری تا سقف ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری مربوطه و در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دفتر ریاست‌جمهور و وزارت امور خارجه و از طریق مشارکت و‌حولیت مالی، رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی با پژوهشکده‌ها، مؤسسات فرهنگی و هنری و... مورد تایپ طرف تفاهم نسبت به برگزاری رویداد بین‌المللی بانوان و زنان شاخص و تأثیرگذار جهان اقدام نماید.

تبصره۱: این مشارکت منوط به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اتحادیه همکاری‌های بین‌المللی زنان مؤثر جهان در مشهد و برگزاری رویداد فوق‌الذکر در این شهر می‌باشد.

تبصره۲: در تفاهم نامه، راه‌انداری شبکه جهانی زنان مسلمان با اولویت مشهد و زمینه سازی معرفی زنان شاخص خراسانی و خانواده ایثارگران در عرصه بین المللی به صورت ادواری می‌باشد.

مشهد می‌تواند کانون تبادلات و مراودات بین‌المللی باشد

سید‌عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، درباره این رویداد گفت: این مسئله‌ای که به درستی شورای ششم بر آن تأکید دارد و جنبه بین‌المللی بودن شهر یک موضوع مغفوله در مناسبات در این شهر است که خوشبختانه دغدغه شورا بوده و شعار شهر را با تأکید بر این موضوع دارد.
وی افزود: قبل از کرونا ۴میلیون زائر خارجی در مشهد داشتیم که افقی که مسئولان طراحی کردند، رسیدن به عدد ۱۰میلیون زائر خارجی در میان‌مدت بود‌. مشهد می‌تواند کانون تبادلات و مراودات بین‌المللی باشد و این ظرفیت را دارد که به چهارراه ترانزیتی اقتصادی، علمی و فرهنگی تبدیل شود.
شهرردار مشهد اظهار کرد: پیش‌قراولی زنان هم نکته حائز اهمیت است که ما هم با آن موافق هستیم. در ردیف بودجه تعیین‌شده مبنا بر این بود که باید کار مشارکتی باشد و سقف اعتباری در شهرداری باتوجه‌به امکانات موجود بیشتر از ۵۰ درصد نیست و خواهش کردیم هزینه ما بیشتر از این نباشد.
شهردار در ادامه به تأکید بر دائمی‌بودن این دبیرخانه در مشهد  اظهار کرد و گفت: اگر برگزاری رویداد در کشورهای عضو اتفاق بیفتد مانعی ندارد،اما این رویداد باید با محوریت مشهد باشد.

نظریه کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص طرح الحاق یک تبصره به مصوبه

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می‌شود در راستای حمایت از صنایع، تولبد و اشتغال تا یک سال پس از لازم الاجراشدن این مصوبه حقوق شهرداری ناشی از اجرای تبصره۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها را برای املاک دارای سند شش دانگ مستقر در محدوده شهر که قدمت اعیانی آن حداقل ۵سال بهره برداری دایر صنعتی در کاربری صنعتی مصوب طرح تفصیلی بوده و دارای پروانه بهره برداری ضمعتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند و مالک متقاضی دریافت گواهی گروه پیمانکار باشد، پس از توافق و تنظیم صلح نامه، در زمان درخواست صدور مجوز بعدی حقوق شهرداذی به صورت زمان و یا در صورت دارا بودن شرایط خاص به قیمت روز دریافت نماید و این موضوع در گواهی صادره ایشان باید درج شود. در صورتی که مقداری از ملک در مسیر طرح اولویت دار باشد و این مقدار مشمول معابر ناشی از تفکیک نباشد. پس از رعایت این میران در مسیر این حقوق با حقوق ناشی از تبصره۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری قابل محاسبه خواهد بود.

تبصره: در صورتی که مالک متقاضی دریافت پروانه باشد، سهم شهرداری از بابت اجرای تبصره۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها در زمان پاسخگویی دریافت می‌گردد.

شهردار مشهد درباره تذکر ایمان فرهنمندی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مبنی اینکه چرا آقای برهانی اطلاعات درست به شورا در خصوص این مصوبه نمیدهد گفت: هیچ پنهان‌کاری و‌ موضوع محرمانه وجود ندارد و همه چیز بین شورا و شهرداری شفاف است. اگر اطلاعاتی خواسته شده و داده نشده از آقای برهانی تقاضا داریم اطلاعاتی که نیاز به تصمیم دارند به شورا ارائه شود. تمام اختیار در ید اعضای شورای شهر است و هر آنچه تصویب کنند، اجرا خواهد شد.

نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانفدر

۱.نامگذاری معبر فرعی شهید تدین۶ واقع در محدوده خبرآباد طبرسی با حفظ شماره به نام شهید سید جلال غیور سقائی
۲.نامگذاری معبر فرعی شهید تذیت۸ واقع در محدوده خیرآباد طبرسی با حفظ شماره به نام شهید سید احمد نظام خیرآبادی
۳. نامگذاری معبر فرعی شهید تدبن۱۴ واقع در محدوده خیرآباد طبرسی با حفظ شماره به نام شهید محمد قائمی
۴. نامگذاری معبر فرعی نسترن۱۲ واقع در فدائیان اسلام با حفظ شماره به نام شهید سید جواد مومن
۵.نامگذاری معببر فرعی امامیه۵ واقع در بلوار امامیه با حفظ شماره به نام شهید مهدی ابراهیمی

تصویب لایحه اصلاح بند ۸ اصلاحی مصوبه شماره ۲۱۵۵۲/۹۸/۵/ش مورخ ۰۸/۱۱/۹۸ و تبصره الحاقی مصوبه شماره ۳۹۹۶/۱۴۰۰/۵/ش مورخ ۲۳/۰۳/۱۴۰۰

ماده واحده: بند ۸ اصلاحی مصوبه شماره ۲۱۵۵۲/۹۸/۵/ش مورخ ۰۸/۱۱/۹۸ و تبصره الحاقی مصوبه شماره ۳۹۹۶/۱۴۰۰/۵/ش مورخ ۲۳/۰۳/۱۴۰۰ به شرح زیر اصلاح شد:
۱- بند ۸ اصلاحی مصوبه شماره ۲۱۵۵۲/۹۸/۵/ش مورخ ۰۸/۱۱/۹۸، به شرح زیر اصلاح شد:
بند ۸ اصلاحی: شهردار مشهد مقدس اختیارات موردی و خاص در خصوص نحوه تقسیط، استمهال بدهی و اسناد نکول شده را با قابلیت تفویض به معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد را خواهد داشت. همچنین شهردار می‌تواند در خصوص استمهال تا شش ماه را با لحاظ حداکثر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، به مدیران مناطق تفویض نماید.
۲- در تبصره الحاقی مصوبه شماره ۳۹۹۶/۱۴۰۰/۵/ش مورخ ۲۳/۰۳/۱۴۰۰، عبارت "وکالت نامه رسمی" به " اقرار نامه رسمی" اصلاح شد.

تصویب لایحه الحاق یک تبصره به مصوبه ۱۷۰۶۷/۵/۹۹/ش مورخ ۱۷/۱۰/۱۳۹۹

ماده واحده: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای حمایت از صنایع، تولید و اشتغال تا یک سال پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه حقوق شهرداری ناشی از اجرای تبصره ۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها را برای املاک دارای سند شش دانگ مستقر در محدوده شهر (به استثناء املاک مشمول مصوبه ۱۹۰۶/۱۴۰۱/۶ش مورخ ۰۶/۰۲/۱۴۰۱) که قدمت اعیانی آن حداقل ۵ سال با نوع بهره‌برداری دایر صنعتی در کاربری صنعتی مصوب طرح تفصیلی بوده و دارای پروانه بهره برداری صنعتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند و مالک متقاضی دریافت گواهی گروه پایانکار باشد، پس از توافق و تنظیم صلح نامه، در زمان درخواست صدور مجوز بعدی حقوق شهرداری به صورت زمین و یا در صورت دارا بودن شرایط خاص به قیمت روز دریافت نماید و این موضوع در گواهی صادره ایشان بایستی درج شود. در صورتی که مقداری از ملک در مسیر طرح اولویت دار باشد و این مقدار مشمول معابر ناشی از تفکیک نباشد، پس از رعایت این میزان در مسیر این حقوق با حقوق ناشی از تبصره ۴ قانون تعیین وضعیت املاک
واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها قابل محاسبه خواهد بود.
تبصره۱- در صورتی که مالک متقاضی دریافت پروانه باشد، سهم شهرداری از بابت اجرای تبصره ۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها در زمان پاسخگویی دریافت می‌گردد.
تبصره۲- اعتبار این مصوبه از زمان لازم الاجرا شدن، به مدت یک سال می‌باشد، پس از انقضای زمان اجرای یک ساله مصوبه، در صورت تصویب شورا، اعتبار مصوبه تمدید می‌گردد.
تبصره۳- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به ارسال مکتوب این مصوبه به اصناف مشمول آن و نیز اطلاع رسانی عمومی در محدوده‌های باتمرکز کاربری‌های صنعتی از طریق نصب بنر و بیلبورد و ... اقدام نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->