اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

شهردار مشهد در بازدید از پل دهرود از آغاز عملیات تعریض این سازه تا پایان سال خبر داد

  • کد خبر: ۱۲۸۸۱۵
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
  • ۵
شهردار مشهد در بازدید از پل دهرود از آغاز عملیات تعریض این سازه تا پایان سال خبر داد
سال‌های زیادی است که ساکنان انتهای بولوار رسالت و پس از آن روستا‌های اطراف این محدوده از شهر در کنار اهالی شهرک مهرگان درخواست تعریض پل دهرود را دارند. این پل که روی رودخانه کشف‌رود واقع شده است به‌علت عرض کم، نتیجه‌ای جز ترافیک برای رانندگان و کلافگی برای ساکنان این مناطق به همراه نداشته است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز، اهمیت تسهیل در تردد در این محدوده باعث شد مدیران شهری در دوره ششم -که با تغییر شیب اختصاص اعتبارات و تعریف پروژه‌های عمرانی در مناطق حاشیه شهر و محلات کم‌برخوردار به دنبال تحول‌آفرینی در این مناطق هستند- نگاه ویژه‌ای به بولوار رسالت داشته باشند. دراین‌راستا مدیریت شهری پروژه‌های متعددی را همچون ساخت دوربرگردان غیر‌همسطح شهید میرزایی و ساماندهی انتهای بولوار رسالت با تعریض پل دهرود در دستورکار خود قرار داده است.

شهردار مشهد هم که هفته گذشته با حضور در مراسم آغاز عملیات ساخت دوربرگردان شهید میرزایی، در مجاورات بولوار رسالت، کلنگ این پروژه بزرگ شهری را به زمین زد، به‌همراه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، شهردار منطقه‌۳ و شماری دیگر از مدیران شهری به انتهای بولوار رسالت رفت و پس از بازدید از پل دهرود وعده داد که عملیات تعریض این سازه مهم تا انتهای سال آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در حاشیه این بازدید با تأکید بر اینکه یکی از مطالبات قدیمی مردم منطقه، به‌ویژه ساکنان روستا‌های واقع در حاشیه جاده سیمان، تعریض پل دهرود است اظهار کرد: چندی پیش دستوری به شهردار منطقه ۳ و سازمان عمران شهرداری مبنی بر انجام بررسی‌ها و مطالعات لازم برای تعریض پل دهرود داده شد و دیروز هم در بازدیدی که از این محل داشتیم، بر اجرای پروژه تأکید شد. وی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی تعریض پل دهرود را آغاز کنیم تصریح کرد: البته رفع گره ترافیکی این محدوده تنها با تعریض پل محقق نمی‌شود و باید بولوار رسالت نیز تعریض شود.

اهتمام ویژه شهر برای تعریض پل‌دهرود

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی از مطالبات قدیمی مردم منطقه و روستا‌های اطراف از مدیریت شهری، رفع معضل ترافیکی محدوده پل دهرود است اظهار کرد: مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای برای اجرای پروژه تعریض پل دهرود به‌منظور رفع مشکلات مردم این منطقه دارد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌حسن منصوریان افزود: این مسئله نیازمند تعریض پل و بخشی از بولوار رسالت است. با توجه به مطالبات مردمی، شهردار و مدیریت شهری اهتمام ویژه دارند که این معضل را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه این پروژه در محدوده شهری قرار ندارد و تعریض آن از وظایف شهرداری نیست ادامه داد: با توجه به اینکه برای رفع مشکل مردم رسالت اجتماعی داریم، زیر بار این پروژه رفتیم و مصوبات موردنیاز را دریافت کرده‌ایم. منصوریان ابراز امیدواری کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی‌های موردنیاز پل دهرود و بخشی از بولوار رسالت تعریض و مشکل مردم در این محدوده رفع شود.

تعریف چندین پروژه برای اصلاح هندسی بولوار رسالت

شهردار منطقه‌۳ شهرداری مشهد هم در گفتگو با شهرآرا درباره پروژه‌های دردست‌اقدام مدیریت شهری در انتهای بولوار رسالت گفت: یکی از دغدغه‌های قدیمی اهالی ساکن در انتهای بولوار رسالت باریکی مسیر پل دهرود و انتهای این بولوار است.

مهدی خداشناس افزود: عرض پل دهرود هم‌اکنون ۹ متر به‌صورت رفت‌و‌برگشت است که مسیر باریک سبب ایجاد ترافیک نزدیک ۳۰۰ تا ۵۰۰‌متری در دو طرف پل می‌شود و همین مسئله سبب شد مدیران شهری و دولتی از این منطقه بازدید داشته باشند و در نخستین اقدام، شهرداری مشهد برای ساخت دوربرگردان همت‌آباد با اعتبار ۲‌میلیارد تومان دستور لازم را صادر کرد و این دوربرگردان تا ابتدای آبان‌ماه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

۸۰ میلیارد تومان برای تعریض پل دهرود

وی با اشاره به اینکه گام دوم مدیریت شهری برای این منطقه تعریض پل دهرود است اظهار کرد: براین‌اساس یک مسیر با عرض ۱۰.۵ متر و عرض سواره‌رو ۹ متر و طول ۸۰ متر ساخته می‌شود. براساس تفاهم‌نامه‌ای که در دست امضا بین شهرداری مشهد و سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری است هزینه ۸۰ میلیارد تومانی برای ساخت این پل به‌صورت ۵۰ درصدی بین شهرداری مشهد و دولت تقسیم می‌شود.

شهردار منطقه‌۳ بیان کرد: پیمانکاری که برای ساخت این پل در نظر گرفته شده سازمان عمران شهرداری مشهد است و عملیات اجرایی ساخت آن تا پایان سال آغاز می‌شود و حتی درصددیم که عملیات تعریض پل دهرود زودتر هم اجرایی شود.

خداشناس با اشاره به اینکه درگام بعدی برای برطرف کردن ترافیک انتهای بولوار رسالت، عملیات تعریض این بولوار از پل کشف تا رسالت ۸۲ در دستورکار است، گفت: این پروژه نیز اکنون با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان آغاز شده و قرار است عرض معبر را از شش و هفت متر به ۱۰.۵ متر افزایش دهد تا یک لاین به این محور برای رفت‌وآمد خودرو‌ها افزوده شود. شهردار منطقه‌۳ ادامه داد: همچنین پروژه سامان‌دهی و اصلاح هندسی مسیر کال دروی تا پل رسالت هم با اعتبار ۸‌میلیارد تومان در دست اقدام است تا با تکمیل این فعالیت‌ها شاهد پایان معضل ترافیک در انتهای و ابتدای بولوار رسالت باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
1
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت همه مسولین محترم واقعاجای تشکر وقدر دانی ویژه داره بابت پیگیری های خالصانه جهت برطرف کردن معضل بزرگ ترافیک جاده سیمان یکی از فقیر ترین حاشیه های شهر نشین مشهد هست که باید بیشتر بهش توجه ورسیدگی شود واقعا جای تاسف داره بااین همه جمعیت جاده سیمان وشهرک مهرگان که بیش از صدهزارنفر ساکن هستن اینقدر امکانات کم داره مخصوصا با وضعی که حاشیه اصلی جاده سیمان از رسالت102تا پل علی اباد بیشترین مغازه های ضایعات رو به خود اختصاص داده که چهره زشتی داردکه به علت نداشتن پیادرو شده معدن زباله ونخاله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
2
خدا خیرتون بده
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
2
با سلام
محدوده همت آباد،با وجود انبارهای خرید ضایعات محل رفت و آمد معتادین و کارتن خواب ها است که بیشتر در قبال ضایعات ،مواد مخدر به عنوان دستمزد دریافت میکنند و این باعث نگرانی و نا امنی برای ساکنین منطقه می باشد.
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
1
اتوبوس های درست حسابی بزارند قدیمی هارو جمع کنندسمت وکشمیری پارک وفضای سبز درست کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
2
بخدا اگه چند تا لاک پشت مرده رو برای عملیات تعریض جاده سیمان به کار میگرفتن کار سریعتر از اینی که هست پیش میرفت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->