صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدتی پیش بعد از حذف چند اپلیکیشن ایرانی، فروشگاه پلی در ایران دچار مشکل شد. اگر این روزها با مشکل دسترسی به گوگل پلی یا دانلود اپلیکیشن مواجه هستید در ادامه راه‌حل رفع آن و یا جایگزین‌هایی که می‌‌توانید از آن‌ها استفاده کنید معرفی کرده‌ایم.

شهرآرانیوز - از زمانی که گوگل پلی چند اپلیکیشن ایرانی را به دلایل نقض امنیت از فروشگاهش حذف کرد، وزارت ارتباطات هم سرویس‌های گوگل را محدود یا فیلتر کرد. عیسی زارع‌پور بعد از این اتفاق گفت:

اخیرا چند سکوی ایرانی که خدماتی در حوزه پیام رسانی و حمل نقل ارائه می‌کنند از یک فروشگاه نرم افزاری خارجی حذف شده‌اند، از زمانی که در جریان این موضوع قرار گرفتم به معاونین مربوطه دستور دادم در تعامل با شرکت های دانش‌بنیان مالک این سکوها، ابعاد فنی و حقوقی این موضوع را برای اجرای اقدامات مقتضی بررسی کنند.

با اینکه بعد از مدتی تعدادی از سرویس‌ها و قابلیت‌های گوگل رفع‌فیلتر شدند ولی همچنان فروشگاه گوگل پلی از فیلتر درنیامده‌ است. در برخی موارد هم اگرچه پلی‌استور گوگل قابل دسترس است، اما عملا امکان دانلود هیچ نرم‌افزار یا اپلیکیشنی از آن وجود ندارد.

پس اگر می‌خواهید از گوگل‌پلی که بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی است وامنیت خوبی هم دارد، استفاده کنید، قاعدتا باید با فیلترشکن وارد آن شوید. اگر به هردلیلی نمی‌خواهید از این راه از گوگل پلی استفاده کنید می‌توانید جایگزین‌های این فروشگاه را نصب کنید.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.