معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

اپلیکیشن‌های منسوخ و قدیمی اجازه نصب روی اندروید ۱۴ را نخواهند داشت

  • کد خبر: ۱۴۷۱۱۲
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
اپلیکیشن‌های منسوخ و قدیمی اجازه نصب روی اندروید ۱۴ را نخواهند داشت
اندروید ۱۴ برای مقابله با انتشار بدافزارها، از نصب اپلیکیشن‌هایی که نسخه‌های قدیمی اندروید را هدف قرار می‌دهند، به‌طور کامل جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز -  دستورالعمل‌های گوگل‌پلی استور سال‌هاست که از توسعه‌دهندگان می‌خواهد اپلیکیشن‌های جدید خود را با تازه‌ترین امکانات و ویژگی‌های امنیتی پلتفرم اندروید سازگار کنند. حالا به‌تازگی این دستورالعمل‌ها به‌روز شده‌اند و دیگر به توسعه‌دهندگان اجازه نمی‌دهند که برنامه‌های جدید خود را برای نسخه‌های قدیمی‌تر از اندروید ۱۲ منتشر کنند.

البته این محدودیت فقط برای انتشار اپ‌های جدید در گوگل پلی در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند برای نسخه‌های قدیمی‌تر اپلیکیشن بسازند، می‌توانند فایل APK برنامه خود را به‌صورت مستقیم در اختیار کاربران قرار دهند. به‌علاوه، همان‌طور که پیداست این دستورالعمل شامل اپ‌های قدیمی که پیش‌تر در این فروشگاه منتشر شده‌اند، نمی‌شود.

اما از سوی دیگر طبق تغییراتی در کد اندروید، سیستم‌عامل اندروید ۱۴ پیش‌نیاز‌های API را سخت‌گیرانه‌تر می‌کند و به‌طور کامل مانع از نصب اپ‌های منسوخ و قدیمی می‌شود؛ بنابراین کاربران به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند برخی اپلیکیشن‌ها را چه به‌صورت فایل APK مستقیم و چه از فروشگاه‌های اپلیکیشن در این نسخه نصب کنند.

گوگل امیدوار است که با این تصمیم بتواند از انتشار بدافزار‌ها در اکوسیستم اندروید جلوگیری کند. این شرکت باور دارد که بسیاری از بدافزار‌ها به‌طور خاص نسخه‌های قدیمی اندروید را هدف قرار می‌دهند، چون این نسخه‌ها فاقد قابلیت‌های امنیتی جدید برای حفاظت از کاربران هستند.

درنهایت شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی تصمیم خواهند گرفت که پشتیبانی تا چه نسخه‌ای از اندروید‌های قدیمی زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد. اما با وجود تمام این محدودیت‌ها، کاربران همچنان می‌توانند از آزادی‌های اندروید برای نصب اپلیکیشن‌های منسوخ استفاده کنند و برای انجام این کار می‌توانند از خط فرمان کمک بگیرند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->