صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: به احتمال زیاد ۲۵ درصد مطالبات باقی مانده زعفرانکاران استان تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

آرش آوان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طی سال گذشته حدود ۲۲ تن زعفران به صورت حمایتی در خراسان رضوی از کشاورزان خریداری شد. 

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ قیمت خرید زعفران در بازار بالاتر از قیمت خرید حمایتی بوده و در نتیجه کشاورزان محصول خود را به بازار عرضه می‌کردند؛ زمانی دولت به خرید حمایتی ورود پیدا می‌کند که قیمت زعفران در بازار پایین باشد. در سال قبل خرید حمایتی زعفران نسبت به پیش‌بینی صورت گرفته، بیشتر بوده است. 

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت مطالبات زعفرانکاران بیان کرد: طی سال گذشته حدود ۷۵ درصد از مطالبات زعفرانکاران در استان پرداخت شده است. در حال حاضر در تلاش برای تامین اعتبار برای پرداخت ۲۵ درصد مطالبات باقی مانده هستیم و به احتمال زیاد این مطالبات باقی مانده زعفرانکاران استان تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

آوان افزود: طی سال گذشته ۲۷۰۰ زعفرانکار در خراسان رضوی زعفران خود را در طرح خرید حمایتی به فروش رسانده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته زعفران توسط بخش دولتی به صورت حمایتی خریداری می‌شد، گفت: در سال قبل زعفران به صورت حمایتی توسط مباشر و زیر نظر دولت خریداری و این زعفران وارد بازار و بورس می‌شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.