معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

اعتبار یک هزار میلیارد تومانی برای خرید حمایتی زعفران (۲۹ فروردین ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۵۹۶۰۲
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
اعتبار یک هزار میلیارد تومانی برای خرید حمایتی زعفران (۲۹ فروردین ۱۴۰۲)
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با اشاره به مصوبات جلسه امروز که به منظور بررسی مشکلات حوزه زغفران برگزار شده بود، گفت: در این نشست مقرر شد، از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ و همچنین منابع در اختیار صندوق‌های تضمین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتوان مبلغ موردنیاز برای خرید زعفران در فصل تا سقف حدود یک هزار میلیارد تومان را تامین کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن زنگنه در گفتگو در تشریح نشست ویژه بررسی مشکلات حوزه زعفران که امروز (۲۹ فروردین ماه) برگزار شد، گفت: زعفران یکی از محصولاتی است که انحصار تولید آن در دنیا در اختیار جمهوری اسلامی ایران بوده و بیش از ۸۵ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود، اما متاسفانه به دلیل نبود متولی منسجم و عدم سیاست‌گذاری درست، در بازار ۸.۵ میلیارد دلاری زعفران، ما سهمی کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار داریم و این موضوع نشان می‌دهد ما در حوزه بهره‌وری و صنایع وابسته و صادارت به شدت مشکل داریم.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات حوزه زعفران وجود تعارض منافع میان تولیدکننده و صادرکننده و ورود دلالانی که عملا هم زعفران را از کشاورز با قیمت پایین خریداری می‌کنند و هم بازار‌های جهانی را دچار التهاب می‌کنند و در نهایت زعفران ایران را با ارزشی پایینی به فروش می‌رسانند، است.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکلات باید از تولیدکننده حمایت کرد و قیمت زعفران را به ویژه در فصل این محصول از زعفران‌کار با قیمت مطلوب و متناسب با قیمت جهانی و تورم خریداری کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در نشست امروز نمایندگان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و اتاق تعاونی و... حضور داشتند، به مشکل تامین مالی اشاره کرد و ادامه داد: اصولا ما در حوزه محصولات کشاورزی با مشکل تامین مالی مواجه هستیم و این موضوع موجب می‌شود که به طور مثال گوجه‌کار در یک فصل ناچار شود، محصول خود را کیلویی ۲ هزار تومان عرضه کند این در حالی است که چند ماه بعد گوجه در بازار کمیاب می‌شود.

سیاست تعهد ارزی به شدت به حوزه کشاورزی، صنایع دستی و صادارت خُرد آسیب می‌زند

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: متاسفانه سیاست تعهد ارزی به شدت به حوزه کشاورزی، صنایع دستی و صادارت خُرد آسیب می‌زند و فقط می‌تواند به نفع شرکت‌های بزرگ باشد، زیرا این شرکت‌ها تضامین لازم را دارند، در بودجه پیشنهادی مبنی بر این داده شد که محصولات کشاورزی به ویژه محصولاتی مانند زعفران از ذیل قوانین تعهد ارزی خارج شود، البته این موضوع به معنای عدم بازگشت ارز نیست بلکه به معنای تسهیل و حمایت از صادرات محصولات کشاورزی است، که این پیشنهاد مصوب نشد.

زنگنه توضیح داد: در جلسه امروز مصوب شد که درخصوص اصلاح قوانین مربوط به تعهد ارزی در حوزه زعفران پیگیری‌های لازم با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌ها صورت گیرد.

با رینگ صادراتی سیاست یکسانی در حوزه صادرات زعفران ایجاد می‌شود

وی افزود: برای تامین اعتبار مقرر شد از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ و همچنین منابع در اختیار صندوق‌های تضمین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتوان مبلغ موردنیاز برای خرید زعفران در فصل تا سقف حدود یک هزار میلیارد تومان را تامین کرد و خرید توسط شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های تعاونی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در نشست امروز پیشنهاد رینگ صادراتی مطرح شد، افزود: برای اینکه سیاست یکسانی در حوزه صادرات داشته باشیم، صادارت رسمی از طریق رینگ صادراتی و انبار‌های بورس انجام گیرد تا از یک سو کیفیت زعفران افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر برآوردی از میزان صادارت زعفران به دست می‌آید و چرخه حمایت از زعفران و حمایت از قیمت در بازار جهانی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید افزود: جلسه امرروز نشست هم اندیشی خوبی بود و امیدواریم نتایج مناسبی به دنبال داشته باشد.

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->