آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی می‌شود که قیمت زعفران از قیمت کف بازار بالاتر برود

  • کد خبر: ۱۴۹۵۲۰
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
  • ۳
پیش‌بینی می‌شود که قیمت زعفران از قیمت کف بازار بالاتر برود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود که قیمت زعفران با توجه به قیمت دلار و وضعیت آینده کشور از قیمت کف بازار بالاتر برود. امسال سرما به محصولات کشاورزی از جمله زعفران آسیب وارد کرده و این مساله ممکن است باعث شود در سال آینده و سال‌های بعد در تامین زعفران در داخل کشور یا خارج از کشور با مشکل مواجه شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا قنبری امشب ۱۹ بهمن ماه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری که همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب، فاضلاب و تجهیزات وابسته در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد در خصوص افزایش قیمت نهاده‌ها واثرات آن در بخش کشاورزی اظهار کرد: شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند همگی در راستای افزایش راندمان تولید فعالیت می‌کنند. آنچه که امروز در سطح بازار داخلی و خارجی با آن مواجه هستیم بحث قیمت تمام شده محصولات است.

وی افزود: اگر قرارباشد قیمت مواد اولیه وابسته به ارز افزایش پیدا کند، قطعا آینده خوبی در انتظار صنعت کشاوری نخواهد بود. مهمترین بحث این است که باید امروز بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و  ارتقای راندمان تولید تکیه کنیم. اگر راندمان تولید افزایش یابد قیمت تمام شده نهاده‌ها و مواد اولیه کاهش و این مساله موجب کاهش قیمت محصولات کشاورزی می‌شود و در چالش‌ها و تنش‌های اقتصادی کشور دوام‌آوری تولیدکنندگان افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه بین متوسط راندمان تولید در کشور و استان و خارج از کشور فاصله زیادی وجود دارد. مردم این مساله را که این همه منابع در بخش کشاورزی مصرف شود، اما راندمان تولید پایین باشد را از دستگا‌های اجرایی، فارغ التحصیلان ما و. نمی‌پذیرند. پیام نمایشگاه به تولیدکنندگان و بهره‌برداران این است که باید به سمت افزایش راندمان تولید برویم.

وی درباره پرداخت مطالبات زعفران کاران استان تصریح کرد: در سال جاری قیمت زعفران متناسب با قیمت ارز و بازار جهانی و متوسط استاندارد‌های ماده موثره توسط وزارت جهاد کشاورزی مناسب اعلام شد، اما به دلایل اینکه شاخص کروسین پایین در نظر گرفته شد با کیفیت‌های مختلف زعفران جمع آوری و حجم خرید آن بالا رفت. نقش دولت نقش حمایتی است و قرار نیست دولت همه محصولات تولید شده در کشور را با قیمت تضمینی بخرد. دولت باید تنها در ارتباط با محصولات اساسی مورد نیاز و در راستای امنیت غذایی خرید انجام دهد.

قنبری افزود: باید در خصوص محصولات نیز بهره‌وری افزایش و استاندار‌دهای تولید افزایش یابد تا بتوانیم در بازار‌های جهانی نقش ایفا کنیم. در حال حاضر ۷۰ درصد مبلغ زعفران خریداری شده در استان پرداخت شده و پیگیری می‌کنیم با قیمت که وزارتخانه اعلام کرده بقیه مطالبات پرداخت شود. مشکلی در خصوص خرید و فروش زعفران در بازار داخلی و خارجی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برآورد می‌شود که قیمت زعفران با توجه به قیمت دلار و وضعیت آینده کشور از قیمت کف بازار بالاتر برود. امسال سرما به محصولات کشاورزی آسیب وارد کرده و این مساله ممکن است باعث شود در سال آینده و سال‌های بعد در تامین زعفران در داخل کشور یا خارج از کشور با مشکل مواجه شویم.

در ادامه سید مهدی میرزاده، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان و از شرکت کنندگان در خصوص برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: محصولات شرکت ما دستگاه اینوتر و اسکرین فیلتر نسل جدید است و به جای مدل قدیمی استفتاه می‌شود این فلیتر‌ها بهره‌وری و عملکرد بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی دارند. سیستم‌های قدیمی به نیروی انسانی برای پاکسازی نیاز داشت و ممکن بود، پاکسازی کامل انجام نشود، اما فیلتر‌های جدید این مشکل ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه نمایشگاه کشاورزی در خراسان رضوی طی سال جاری سه بخش شد و سردرگمی برای مشتریان ایجاد کرد. سال‌های گذشته نمایشگاه‌های حوزه کشاورزی تجمعی و مشتریان که از شهرستان‌ها به نمایشگاه مراجعه می‌کردند به صورت یکباره در نمایشگاه خرید انجام می‌دادند. همچنین متاسفانه اطلاع رسانی چندان مناسب نبود با این وجود تاکنون بازدید و بازخورد از نمایشگاه مناسب بوده است.

میرزاده درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: متاسفانه حمایت‌های لازم صورت نگرفته است و شرکت‌های دانش بنیان در سیکل اداری دریافت تسهیلات معطل می‌مانند.

حجت الله صادقی، یکی دیگر از شرکت کنندگان در نمایشگاه اظهار کرد: سال دومی است که در نمایشگاه مشهد حضور دارم. اگرچه روز اول نمایشگاه است، اما استقبال مناسب بوده و شرکت کنندگان توقع دارند که نمایشگاه بازخورد مناسبی داشته باشد. البته امسال شرکت‌های بزرگ کمتری در نمایشگاه حضور داشته‌اند.

وی درباره مشکلات حوزه تولید محصولات کشاورزی افزود: تا دو سال گذشه درگیر بروکراسی اداری بودیم، اما امسال وضعیت بهتر شده است. به طور کلی حمایت زیادی از تولیدکنندگان بذر نمی‌شود و از طرفی بذر بی کیفیت نیز گاهی در اختیار کشاورز قرارداده می‌شود که این مساله در استفاده از سم و کود موثر بوده و ۳۰ تا ۴۰ درصد در استفاده از سم تاثیر دارد. برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها نوع موجب می‌شود که کشاورز قدرت انتخاب داشته باشد.  

ایوب فردین، مدیرعامل یک شرکت محصولات کشاورزی نیز اظهار کرد: به نظر می‌رسد استقبال از نمایشگاه با توجه به تعطیلی‌های پیش رو مناسب باشد.با توجه به اینکه نمایشگاه کشاورزی را در سال جاری چند بخش کرده‌اند، شاید کمی بر بحث بازدید اثرگذار باشد. اگر نمایشگاه‌های بخش کشاورزی در یک زمان برگزار شود برای بازدیدکنندگان شهرستان‌ها مناسبتر خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات بازار محصولات کشاورزی افزود: نوسانات قیمت دلار تاثیری بدی بر بازار گذاشته و مشتریان نیز سردرگم هستند. از طرفی محصولات کشاورزی رشد قیمت نداشته و کشاورزان نیز از این مساله ناراضی هستند. برای مثال پسته کاران و زعفرانکاران مجبور می‌شوند که محصول خود را با قیمت پایینتر به فروش برسانند و باغداران و تولید کنندگان دچار ضرر می‌شوند.امید است ما بتوانیم در داخل کشور با تهیه نهاده با کیفیت به بخش کشاورزی کمک کنیم.برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها بی نتیجه نبوده و کشاورزان با محصولات جدیدی آشنا شده که در توسعه بخش کشاورزی موثر است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
سلام خدمت اقای قنبری شماکه ظاهراً فردی انقلابی وفرزندشهیدمیباشیدوازمتن روستاوکشاورزی. ایاقبل ازاعلام قیمت تضمینی وتحویلش نبایدفکرکروسین رامیکردیدکه بعدیکماه ازخریدبتوصیه عده ای زیرتوافق زدیدوهمه کشاورزان راکلاف سردرگم ودلخورنمودیدازشماتوقع خلف وعده وکلاهبرداری بعیداست.
ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
کشاورز را دولت و دلاران کم جیبشون رو میزدن که امسال خدا هم کشاورزروزد بخدا قسم من خودم کشاورزهستم کلن گندم و جومارا سرما زدوخشک شد زعفرانهارا هم ۷۰درصد زد..کشاورز فقط بدبخت وخاک برسر..کدوم دولت کدوم ملت کو کجا هستن ما که ندیدیم و ظربشو خوردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
0
اگر زودتر به فکر جایگزینی فردی نباشید که اهمیت تولید محصولات استراتژیک کشارزی ولزوم حمایت از ان را درک کند نباشید اقتصاد کشور به گونه ای رقم میخورد که دشمنان میپسندند یعنی با این تفکر اقای وزیر میبینیم قیمت پیاز و سبزیجات باقیمت زعفران وپنبه تفاوت چندانی نخواهد کرد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->