صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کوراش‌کاران در جایگاه دوم آسیا

  • کد خبر: ۱۶۱۳۸۰
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
تیم پنج‌نفره ایران در مسابقات کوراش قهرمانی قاره کهن با ۲ طلا و ۲ نقره به کارش پایان داد.

با پایان رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا که در شهر هانگژو چین برگزار شد، تیم مردان ایران به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت. دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا که به‌میزبانی شهر هانگژو چین آغاز شده بود، با معرفی نفرات برتر وزن‌های باقی‌مانده به پایان رسید. باتوجه‌به نتایج کاروان کشورمان در بخش مردان، پس از ازبکستان که پنج طلا و یک نقره به‌دست آورده بود، آن‌ها در رده دوم جای گرفتند و نایب‌قهرمان آسیا شدند. قرقیزستان هم با یک نقره و دو برنز در رده سوم ایستاد. این نتیجه در بخش مردان درحالی رقم خورد که تیم کشورمان با تمرکز بر وزن‌های بازی‌های آسیایی و فقط با پنج ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود.

پاکدل و محمدی، طلا ضرب کردند

الیاس پاکدل نماینده وزن ۷۳-کیلوگرم کشورمان در نخستین دیدارش مقابل پان‌سوشنگ از چین‌تایپه به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی شد. او در دومین دیدارش بائینسیحالانگتو از چین را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. پاکدل در این مرحله حریف هندی‌اش، شاویل گیل، را بااقتدار شکست داد و به فینال راه پیدا کرد. نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی با حریف قدرتمند ازبکستانی‌اش یعنی هیداووف رقابت کرد و با ارائه نمایشی دل‌چسب به مدال طلا دست یافت.

محمد محمدی بریمانلو، دیگر طلایی کاروان کشورمان، هم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به‌مصاف گوربانوف از ترکمستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در مرحله نیمه‌نهایی بکادیل شیمردناوف از قزاقستان را شکست داد و فینالسیت وزن ۸۱-کیلوگرم دوازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد. نماینده شایسته کشورمان با نمایشی زیبا در دیدار نهایی، سی‌تی هوانگ از چین‌تایپه را شکست داد و به مدال طلای مسابقات کوراش قهرمانی آسیا دست یافت.

لغزش آذرنگ و بریمانلو در گام آخر

صادق آذرنگ، نماینده وزن ۹۰-کیلوگرم کشورمان در دور نخست به‌مصاف سارینچاوکتئو از چین رفت و ضمن برتری مقابل این حریف قدرتمند راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. آذرنگ در این مرحله نیز مظافروف از قزاقستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. نماینده کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی با کسب برتری مقابل ایشانمیرات اتایوف از ترکمنستان راهی فینال مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد تا با میرزامرادف ازبکستانی برای کسب مدال طلای این پیکار‌ها دیدار کند. او در دیدار نهایی و درحالی‌که از حریفش پیش بود، در یک لحظه غافل‌گیر شد و با ازدست‌دادن مدال طلای این دسته وزنی به مدال نقره بسنده کرد.

مجید وحید بریمانلو هم در وزن ۶۶-کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به‌مصاف گالاسن ژاموسو از چین رفت و مقتدرانه مقابل این ورزشکار به برتری رسید. او درمرحله نیمه‌نهایی به‌مصاف خیراندیش از تاجیکستان رفت و با کسب برتری مقابل این کوراش‌کار راهی دیدار نهایی شد. نماینده شایسته کشورمان در فینال به‌مصاف امان شوکریف ازبکستانی رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره این پیکار‌ها دست یافت. در بخش بانوان این مسابقات هم تیم ملی کشورمان صاحب ۲ مدال نقره و ۲ برنز شد تا در رده‌بندی مجموع مردان و زنان آیا هم تیم ملی کشورمان پس از ازبکستان و چین، در رده سوم قرار بگیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.