حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور

  • کد خبر: ۷۴۵۷۷
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
تیم خراسان رضوی در رقابت‌های کوراش قهرمانی کشور که به میزبانی مشهد برگزار شد، به عنوان قهرمانی دست یافت.

مرتضی اخوان/ شهرآرانیوز، زمین زیر پای سنگین وزن‌ها می‌لرزد. هرکدام که شانه دیگری را به تشک آشنا می‌کند، غریو شادی هم‌تیمی‌هایش فضای سالن را پر می‌کند. اینجا رنگ‌وبوی کوراش، این رشته ورزشی پربرخورد و جذاب، پهن است. از آخرین‌باری که رزمی‌ها روی تشک درخشیدند، زمان زیادی می‌گذرد. با شیوع و فراگیری ویروس مرگ‌بار، رشته‌های ورزشی پربرخورد و به‌خصوص رزمی‌ها مدت طولانی به محاق رفتند و حالا چند صباحی است که دوباره جسته‌وگریخته مجوز‌هایی برای برپایی رقابت‌هایی در عرصه ورزش‌های رزمی صادر می‌شود.

 

رقابت‌های کوراش قهرمانی کشور هم از آن دست مسابقاتی است که با وجود قرمزشدن وضعیت کرونایی مشهد، به‌دلیل هماهنگی قبلی و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستورکار قرار گرفت و طی ۲ روز به میزبانی مشهد برگزار شد. رقابت‌هایی از جنس هیجان که البته به‌دلیل غیبت تماشاگران و محدودیت‌هایی برای رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی، صدایش در سالن بسته ماند!


تورنمنتی مفید پیش از تورنمنتی بزرگ!

رقابت‌های کوراش قهرمانی کشور درحالی این هفته برگزار شد که هفته گذشته مشهد شاهد برگزاری پیکار‌های قهرمانی استان و انتخابی تیم خراسان‌رضوی برای حضور در مسابقات کشوری بود. اتفاق خوبی که سبب شد کوراش‌کاران خراسانی با انگیزه‌های متفاوت و انرژی دوچندان پای به آن بگذارند و خودشان را برای تورنمنت دوم که مهم‌تر و انتخابی تیم‌ملی هم بود، آماده کنند. در این مسابقات ۱۷۰ورزشکار از ۹شهرستان خراسان‌رضوی در سالن کشتی مجموعه ورزشی شهیدبهشتی با هم رقابت کردند. پیکار‌هایی که در ۷ وزن به یادبود زنده‌یاد محمود روحانی در رده بزرگ‌سالان برگزار شد و خروجی آن آمادگی ورزشکاران خراسانی برای حضور در مسابقات کشوری بود. تورنمنتی مفید پیش از تورنمنتی بزرگ.


حاشیه‌های یک جام پشت در‌های بسته

کوراش انتخابی تیم‌ملی و قهرمانی کشور خالی از حاشیه هم نبود. رقابت‌هایی که به‌علت وضعیت قرمز کرونایی مشهد باید تعطیل می‌شد، درنهایت با سماجت فدراسیون و انجمن آن برگزار شد، اما تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از پوشش این مسابقات توسط اصحاب رسانه اندیشیده شده بود؛ چنان‌که ورود خبرنگاران به سالن مسابقات ممنوع بود. از طرفی دیگر نبود اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق مسئولان برگزاری مسابقات چنان بود که هیچ کمیته رسانه و روابط‌عمومی هم نتایج را به‌صورت آنلاین به اصحاب رسانه مخابره نمی‌کرد و این خود رئیس انجمن بود که یک‌تنه برای ارتباط با رسانه‌ها و انعکاس اخبار در تلاش بود! از دیگر حاشیه‌های برگزاری این مسابقات، جمعیت زیاد ورزشکاران بود که در سالن با تهویه نه‌چندان مناسب حاضر بودند و بنا به ادعای برخی از حاضران در سالن، بسیاری ماسک هم نداشتند!


خراسان‌رضوی بر بام کشور

در پایان این دوره از مسابقات، خراسان‌رضوی مقتدرانه بر سکوی نخست ایستاد. این قهرمانی با ۴ فینالیست خراسانی خیلی زودتر از سوت پایان رقابت‌ها مسجل بود و به اذعان رئیس انجمن کوراش خراسان‌رضوی، مسابقات در کیفیت و اندازه رقابت‌های آسیایی برگزار شد. روحانی درباره برگزاری این مسابقات گفت: «با توجه به وضعیت ویژه کرونایی با رعایت همه آیین‌نامه‌ها و گرفتن آزمایش منفی پی‌سی‌آر از تک‌تک ورزشکاران و عوامل برگزاری توانستیم میزبانی شایسته‌ای در این مسابقات داشته باشیم.»

 

وی با اشاره به شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: «۱۷۰ نفر شرکت‌کننده از ۲۳ استان در این پیکار‌ها حاضر شدند و در ۷ وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند.» در پایان دهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی بزرگ‌سالان کشور که به میزبانی مشهد و یادبود مرحوم محمود روحانی برگزار شد، تیم خراسان‌رضوی با ۲ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز بر سکوی نخست ایستاد. تیزتک و قوی‌بازو ۲ طلا، اسکندری و سرکوهی ۲ نقره و عیسی‌زایی، کامیابی و زحمتکش ۳ برنز برای خراسان به ارمغان آوردند. تیم‌های خراسان‌شمالی و اصفهان هم به مقام‌های دوم و سوم رسیدند. این دوره از مسابقات انتخابی تیم‌ملی بزرگ‌سالان برای مسابقات قهرمانی آسیا بود و سرمربیان تیم‌ملی محنانی و قنبرعلی قنبری در سالن حاضر بودند و از نزدیک بر کار کوراش‌کاران نظارت داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->