اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان بازگشت گل محمدی فعلا ممکن نیست کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

گود بابانظر میزبان پهلوانان

  • کد خبر: ۱۵۹۲۵۱
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
گود بابانظر میزبان پهلوانان
مسابقات کشتی باچوخه گود بابانظر در ماه رمضان با جمع‌آوری کمک مالی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دیدنی‌تر شد.

پهلوان‌ها شانه‌به‌شانه هم وارد گود می‌شوند و در میان هیاهوی مردم علاقه‌مندی که خودشان را بعد از افطار به زمین کشتی باچوخه بابانظر رسانده‌اند، با هم سرشاخ می‌شوند. سرشاخی از جنس پهلوانی که پیش‌ترش با صدای مرشد و زنگ و ضرب است و بعدترش در دل زورآزمایی برای پنجه‌درپنجه هم انداختن فریاد «یاعلی (ع)» را به‌همراه دارد. پهلوان ریزاندام‌تر دست بر شال دور کمر پهلوان قوی‌هیکل‌تر می‌اندازد، او را از زمین می‌کند و همه اتفاق در کسری از ثانیه رقم می‌خورد.

شانه حریف به زمین می‌خورد و با سوت داور کار تمام است. جمعیت در هیاهو فرومی‌رود و در همین میان که هنوز چشممان به شادی پهلوان ریزنقش روشن نشده است، دست او را می‌بینیم که به‌سمت پهلوان زمین‌خورده دراز است و او را از زمین بلند می‌کند، در آغوشش می‌کشد و دستش را بالا می‌برد. پهلوان قوی‌هیکل مغموم است، اما هوادارانش هم‌نوا با هواداران حریف برایش دست می‌زنند و تشویقش می‌کنند. اتفاقاتی که در هیچ رشته ورزشی دیگری رخ نمی‌دهد. اینجا چوخه مهربانی است.

جمع پهلوانان در بابانظر

رقابت‌های چوخه زیر نور شب و در حضور هواداران کشتی‌بلد چیز دیگری است. اتفاقی که در شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان به‌طرزی تماشاگرپسند رقم خورد و در جریان رقابت‌‎های «کشتی باچوخه مشهد مهربان» همه‌چیز بر وفق مراد بود. از آسمان صاف و هوای دل‌نشین بهاری بگیرید تا حضور پرشور هوادارانی که هرکدامشان یک‌پا کارشناس و خبره چوخه بودند.

مسابقاتی که از ابتدا با نام کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد برگزار شد و قرار بود از محل گلریزان در این مسابقات، شماری از این زندانیان از بند آزاد شوند و به آغوش خانواده برگردند. اقدامی زیبا که به همت پهلوانی نیاز داشت و در پایان یک شب بهاری و در دل گود کشتی باچوخه بابانظر به‌همت پهلوانان و ورزش‌دوستان محقق شد.

رقابت برای ۱۰ قند شیرین

مسابقات کشتی باچوخه گود بابانظر در ۱۰ قند برگزار شد. قند‌های اول تا هفتم و سه قند هم ویژه رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان. بر اساس طراحی برگزارکنندگان و کمک خیران ورزش‌دوست، نفرات اول هر قند جوایزی ویژه می‌گرفتند. جایزه قند اول ۳ میلیون تومان، قند دوم ۵/۲ میلیون تومان، قند سوم ۲ میلیون تومان، قند چهارم ۵/۱ میلیون تومان، قند پنجم یک‌میلیون تومان، قند ششم ۸۰۰ هزار تومان و قند هفتم ۵۰۰ هزار تومان بود. همچنین، برای قند‌های پیشکسوتان، جوانان و نوجوانان به‌ترتیب جوایز ۳۰۰، ۲۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده بود. جوایز این ۱۰ قند جمعا ۱۲ میلیون تومان بود. جوایزی که به ۱۰ پهلوان رسید و برخی از آن‌ها بخشی از جوایزشان را برای کمک به گلریزان وسط گذاشتند.

پهلوانی جودوکار مشهدی در میدان چوخه

جدال قند‌های بالاتر همیشه از حساسیتی ویژه برخوردار است، چراکه پهلوان‌های گردن‌کلفت‌تر و کاربلدتر برای جایزه درشت‌تر پنجه‌به‌پنجه هم می‌شوند. این وسط قند‌های ویژه هم ویژگی‌های خود را دارد. امید تیزتک، جودو و کوراش‌کار نامدار مشهدی، هم که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را نیز دارد، در این مسابقات به میدان رفت و در قند ویژه توانست در دیدار پایانی با شکست‌دادن پهلوان امین نادری برنده باشد. در قند اول کار مساوی شد و محمد تیموری و سعید حسینی هر دو نامشان به‌عنوان برنده معرفی شد.

در قند دوم، علی پرهیزگار دیگر جودوکار خراسانی، با مصیب براتی مساوی کرد تا هر دو برنده باشند. در قند سوم محمدآبادی پیروز بود و در قند چهارم محمد دهشکی و محمد رزم‌آرا مشترک اول شدند. جایزه قند پنجم به پهلوان عیسی زایی رسید و قند ششم هم به پهلوان رضا قهرمان رسید. مصطفی رهنما جایزه ویژه قند پیشکسوتان را از آن خود کرد و پهلوان قنبری هم دیگر جایزه قند ویژه را به‌دست آورد.

همدلی ۳۰۰ میلیون ریالی

آخرین نبرد به سرانجام می‌رسد و پهلوانان این مبارزه شناخته می‌شوند. ۱۰ قندی که به‌کام پهلوانان چوخه شیرین می‌شود. اما اتفاق اصلی بعد از پایان مسابقات رقم می‌خورد؛ جایی که گلریزان انجام می‌شود و پهلوان‌ها و ورزش‌دوستان برای کمک به هم‌نوعان در بند دست به جیب کرامت می‌شوند و هرکدام در حد وسعشان پولی را به پارچه مهربانی می‌اندازند. گلریزانی که دست‌آخر رقمی بیش از ۳۰۰ میلیون ریال به‌همراه دارد و دل خانواده‌هایی که عزیزی را به‌دلیل جرایم غیرعمد در زندان دارند، شاد می‌کند. پولی که در عصر سخت اقتصادی و در روز‌هایی که نداشتن بدجور به داشتن طعنه می‌زند، رقم قابل توجهی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->