صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پُفِ مرغ

  • کد خبر: ۱۷۱۵۵۹
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
در نفوذ مرغ‌ها در زندگی ما آدم‌ها همین بس که این جماعت محبوب، پای ثابت شام و ناهارمان هستند و حتی خروسشان را هم مرغ صدا می‌زنیم.

مرغ‌ها جانوران عجیب و غافل گیرکننده‌ای هستند! از همان آغاز خلقت با سؤال اول مرغ بود یا تخم مرغ، ذهن جماعت انسان را به خود مشغول کرده اند. حتی داستان مرغ تخم طلا! همان مرغی که تخم طلایی کرده و صاحبش را به نان ونوایی رسانده بود، زبانزد خاص و عام است. اصـــلا در نفوذ مرغ‌ها در زندگی ما آدم‌ها همین بس که این جماعت محبوب، پای ثابت شام و ناهارمان هستند و حتی خروسشان را هم مرغ صدا می‌زنیم. اصولا حتی مرد‌های خودمان هم گاهی تمایل بسیاری دارند که قاتی مرغ‌ها شوند! این چه توجیهی دارد به جز محبوبیت بی حدواندازه مرغ؟!

آن‌ها آن قدر طرف دار دارند که مردم برای تصاحب هرکدامشان در همین خیابان استقلال مشهد خودمان، ساعت‌ها در این ظل آفتاب صف می‌کشند و از آنجایی که مرغ‌های تپل مپل مشتری بیشتری دارند، مزیدی شده است بر این علت که به این زبان بسته‌ها سوزن بزنند تا پف کنند.  نتیجه اش هم شده است پدیده نوظهوری به نام مرغ هورمونی!

اما حالا هیچ بعید نیست تزریقاتی مرغ‌ها با التفات به ماجرای «چاک» این مرغ بیچاره که در تصویر مشاهده می‌کنید، سوزن و آمپول را بی خیال شود و از الگوی این زبان بسته برای چاق وچله کردن مرغ‌ها استفاده کند.

اما «چاک» که بود و چه کرد؟!

او مرغی بوده در مزرعه مردی کشاورز در اروپا.

که هفته گذشته شروع کرده است به خوردن یک ظرف پاپ کرن یا همان پف فیل خودمان، و به اندازه بادکنک تولد بزرگ و عن قریب هوا شده است؛ و هچنان تصویرش در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

عرض و غرض ما این بود که این روز‌ها اگر مرغ‌های بیش از حد چاق وچله میل کردید، بعید نیست که پف فیل با اسانس مرغ میل کرده باشید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.