پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها ۷ دلیل احساس تشنگی مداوم اعمال قانون۱۴۷۸دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۵۳نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (یکم خرداد ماه ۱۴۰۳) کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد مویز برای چه کسانی می تواند مضر باشد؟ | خواص و مضرات مویز را بشناسید چطور از خشکی چشم جلوگیری کنیم؟
سرخط خبرها

مرغ همسایه هم مرغ است!

  • کد خبر: ۱۷۳۵۳۳
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
مرغ همسایه هم مرغ است!
در بین ما آدم‌ها همان قدر که عشق و عاشقی و شاعری موج می‌زند، آمار بی وفایی بیداد می‌کند.

شاید اگر از ما بپرسند که کدام حیوان شباهت بیشتری به ما آدم‌ها دارد، اولین گزینه‌ای که به ذهنمان برسد، میمون‌ها باشند، یا اگر خیلی کلی‌تر فکر کنیم، بگوییم گونه پستانداران.

اما این فقط ظاهر ماجراست. چون هستند جاندارانی که از لحاظ خلق وخو و احساسات شباهت‌های عجیبی به انسان دارند؛ از طوطی‌های سخنگو گرفته تا پرندگانی که در رابطه عاطفی شان مثل بسیاری از انسان‌ها رفتار می‌کنند.

برخی مثل مرغ عشق از سر وابستگی و خب عشق، بدون جفتشان می‌میرند و برخی (۲۳۲ گونه) نامطمئن ظاهر می‌شوند و از هم طلاق می‌گیرند! به این معنی که پرنده نر پر جفت ماده اش را باز می‌کند و به دنبال مورد دیگری برای ازدواج می‌گردد.

در بین ما آدم‌ها هم همان قدر که عشق و عاشقی و شاعری موج می‌زند، آمار بی وفایی بیداد می‌کند. از طلاق هم که دیگر نگویم، با این آمار و ارقام عجیب و غریب سربه فلک کشیده اش.

راستی این شباهت انسان و پرنده قدمت دارد و اصلا پیش از آنکه ما این چیز‌ها را کشف کنیم که بسیاری از آن‌ها الگوی رفتاری شان مثل ماست، تلاش کردیم که پرنده بودن را تجربه کنیم.

این موضوع و میل انسان به پرنده بودن در افسانه‌ها بارز است که مثلا «مرغ آتش خوار» فردی بوده که همیشه غیبت مردم را می‌کرده است. «هدهد» تازه عروسی بوده که جلو آینه سرش را شانه می‌زده، «کوکو» نیز دختر زیبایی بوده که مادرش مرده و پدرش به رغم آنکه او را خیلی دوست داشته، ازدواج کرده، «مرغ حق» نیز پسری بوده که می‌خواسته از ارث باقی مانده دو بهره بردارد و خواهرش قهر کرده است و... تا اینکه در سده‌های اخیر سودای پرنده بودن و بلندپروازی مان به شکل دیگری خودش را نشان داد و درصدد اختراع پرنده‌های آهنین برآمدیم و واقعا پرواز کردیم! هرچند بازی کلاغ پربه روز نشد!

دست آخر به نظر می‌رسد چه ما و چه پرندگان اگر همه به این باور برسیم که مرغ همسایه غاز نیست، بساط این نابسامانی‌ها هم برچیده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->