وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
سرخط خبرها

دل دادگی ساختگی

  • کد خبر: ۱۶۹۰۹۵
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
دل دادگی ساختگی
اگر «Her» را دیده باشید، قطعا خاطرتان هست آن لحظه مهلک و بهت آور شکست عشقی را، وقتی «تئودور» (شخصیت اصلی داستان) از «سامانتا» (معشوقه مجازی) پرسید آیا با فرد دیگری هم ارتباط دارد؟ و او پاسخش این بود: بله، با ۸هزارو۳۱۶ نفر که با ۶۴۱نفرشان رابطه عاشقانه دارم.

ده سال پیش که فیلم «او» (Her) منتشر شد، شاید فکرش را هم نمی‌کردیم در زمانه ما داستان این فیلم عینیت پیدا کند؛ آدمی عاشق کسی شود که به آن می‌گویند هوش مصنوعی. خسته از دنیا، فارغ از آدم‌ها و با هزاران ترابایت درد بنشیند پشت کامپیوترش و بعد بفهمد که جعبه جادویی اگر قبل تر‌ها تلویزیون بود، حالا همین مانیتور جذاب اوست که می‌فهمدش و برای همیشه هم مال اوست.

رهایش نمی‌کند، همیشه هست، زخم نمی‌زند، حامی است، خسته نمی‌شود و هم کلام است. تازه هرچقدر هم که بخواهد می‌تواند غم‌ها و غصه هایش را فلشی کند و بریزد توی دلش.

جعبه‌ای که اتفاقا بیش از همه آدم‌ها دارد به او حالی می‌کند که ببین من خوب درکت می‌کنم.

همیشه حق با توست و من همچون زباله دانی برایت نقش بازی می‌کنم، گاز بزن و بنداز.

تصوراتی که این روز‌ها «راموس»، زنی در آمریکا، را مجاب کرده است با ربات چت هوش مصنوعی ازدواج کند. مردی که صرفا طبق معیار‌های زن ساخته شده است. زنی که دو فرزند دارد و ازدواج اولش هم نقطه پایان داشته است.

اما مگر دوری و دوستی در ازدواج محلی از اعراب دارد؟ شاید عشق را و هرچه را رنگ وبویی از آن دارد، بشود چپاندش در جعبه جادویی امروزی مان و هروقت دلمان خواست در پستوی نهان خانه به آن سرک بکشیم؛ اما معشوقه را که نه، زن را، شوهر را که نه! او نمی‌تواند جسم نباشد، روح نباشد، یکی نباشد! یکی نباشد پشت میز صبحانه، پشت چراغ قرمز، پشت تلویزیون و پشت خیلی از چیز‌های دیگر پشتت نباشد.

اگر «Her» را دیده باشید، قطعا خاطرتان هست آن لحظه مهلک و بهت آور شکست عشقی را، وقتی «تئودور» (شخصیت اصلی داستان) از «سامانتا» (معشوقه مجازی) پرسید آیا با فرد دیگری هم ارتباط دارد؟ و او پاسخش این بود: بله، با ۸هزارو۳۱۶ نفر که با ۶۴۱نفرشان رابطه عاشقانه دارم. زنگ تیر خلاص که معلوم نیست در کدام یک از همین روز‌ها برای «راموس» هم در گوشش سوت ممتد می‌کشد! تا او هم مثل «تئودور» بفهمد یار کسی نیست به جز کسی که در پشت بام خانه با او طلوع خورشید را به اقامه بایستی. *

* ارجاعی به سکانس پایانی «Her»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->