صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سلطانی از چهره‌های مهاجران اهل سنت در مشهد گفت: امام خمینی (ره) نشان دادند که اسلام مرز ندارد و مرز ایشان مرز ایران و افغانستان نیست.

حفیظ‌الله سلطانی، از چهره‌های مهاجران افغانستانی اهل تسنن در مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز خاطرنشان کرد: افغانستان در سال ۵۷ مورد آماج قرار گرفت و نهضت امام خمینی (ره) در همان سال در ایران به پیروزی رسید. امام خمینی (ره) با یک فصل الباب که اسلام مرز ندارد، تمام مسائل را به امت‌های اسلامی مشخص کرد که مرز امام خمینی (ره) مرز افغانستان و مرز ایران نیست.

او در ادامه گفت: در واقع امام خمینی (ره) نشان دادند که تمام مرز‌های اسلامی یکی است و این بهترین اندیشه‌ای بود که ایشان به مردم مسلمان جهان مخابره کردند. مردم آنجا متوجه شدند که نگاه حضرت امام (ره) به امت اسلامی چگونه است.

این چهره مهاجران افغانستانی در مشهد افزود: ما تقریبا کمتر یک ماه پس از آنکه ندای پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در هرات شنیدیم، مردم هرات به خیابان آمدند و ۲۴ هزار شهید را به نهضت‌ها و انقلاب‌های اسلامی هدیه کردند. من فکر می‌کنم که این نتیجه همان پیام ایشان بود.

سلطانی خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) یک مسیر و یک آرمان بود که به لطف خدا مردم افغانستان به آن پیام و آرمان واقف بودند. یکی دیگر از پیام‌های امام مرحوم وحدت محوری بوده است و شیعه و سنی این پیام را قبول داشتند.

او ادامه داد: امام خمینی (ره) یک مسلمان واقعی بود. شیعه و سنی امام را فردی مهم و اندیشمند می‌دانند و از اندیشه‌های ایشان درس گرفتند.
 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.