مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳) المیادین: هر گونه حمله به بیروت با پاسخ کوبنده مقاومت مواجه خواهد شد مناظره قوچانی و احدیان با موضوع «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده» حمله پهپادی مقاومت لبنان به خوابگاه سربازان صهیونیستی حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی حیاتی (۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار بورل درباره جنگ تمام عیار حزب الله و اسرائیل شهادت یک کودک فلسطینی دیگر در غزه بر اثر گرسنگی سفیر رژیم صهیونیستی از کلمبیا اخراج شد فیلم حمله پهپادی مقاومت عراق به فلسطین اشغالی منتشر شد (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امام خمینی(ره) شخصیت چند‌بعدی تاریخ معاصر

  • کد خبر: ۲۳۱۶۱۲
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
امام خمینی(ره) شخصیت چند‌بعدی تاریخ معاصر
 چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ خورشیدی غروب کرد که بدون تردید تاریخ اسلام پس از پیامبر اکرم (ص) و ائمه‌معصومین (علیهم‌السلام) شخصیتی مانند ایشان سراغ ندارد.

در آستانه سی‌و‌پنجمین سالروز فراق بزرگ مرد الهی، حضرت امام خمینی (قدس‌ا... نفسه‌الزکیه) هستیم؛ آزادمردی که فکر و اندیشه متعالی او و روش و منش الهی و پیامبر‌گونه‌اش چنان دنیای تشنه عدالت و حق‌خواهی را در‌هم نوردید و با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست و نادرست، گام در راه امام آزادگان جهان، حضرت ابا‌عبدا... الحسین (ع) نهاد تا رهروانش نه با اکراه که با اختیار مسیر فردوس برین را در پیش بگیرند و هنوز پس از چندین دهه تحقیق و تفحص کسی قادر به شناخت همه‌جانبه و عمیق شخصیت والای انسانی موحد و بصیر، چون او نبوده و نخواهد بود.

 چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ خورشیدی غروب کرد که بدون تردید تاریخ اسلام پس از پیامبر اکرم (ص) و ائمه‌معصومین (علیهم‌السلام) شخصیتی مانند ایشان سراغ ندارد. این روز، یادآور عروج ملکوتی بزرگ‌مردی از تبار نور است که چراغ امید را در دل ستم‌دیدگان خسته از ظلم و استکبار روشن کرد و آزادی و آزادگی را صفایی تازه بخشید. رحلت آن شخصیت بی‌نظیر همچون حیاتش منشأ بیداری و نهضتی دوباره شد و راه و یادش جاودانه گردید.

امام‌خمینی (ره) رهبری ساده‌زیست و مردمی بود و این ساده‌زیستی و خدایی‌بودن بر دل مردم ایران و دیگرمظلومان جهان نشست؛ ایشان باخدا و عادل بود، مظهر لطف خداوند برای کشور و امداد غیبی الهی برای جهان اسلام در دنیای معاصر به‌ویژه ایران بود. حضرت امام (ره) به ما شخصیت و عزت داد و هویت اسلامی را به ملت ایران بازگرداند و امروز به برکت نهضت امام راحل و نظام جمهوری اسلامی، ایران قدرت اول نظامی منطقه به شمار می‌رود و هیچ قدرتی نمی‌تواند امنیت آن را بی‌ثبات کند و برهم بزند. 

در‌حقیقت امام (ره) شخصیتی فرامنطقه‌ای و جهانی و شخصیتی تأثیرگذار در قرن بیستم و بیست‌و‌یکم بود که هنوز با گذشت زمان، امام (ره) زنده است. امام‌خمینی (ره) با سلوک علمی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید؛ جفا‌ها دید، اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست از نادرست، گام در راه امام آزادگان ابا‌عبدا... الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش نه با اکراه که با اختیار، مسیر درست را برگزینند.

در آستانه سی و‌پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام‌خمینی (ره) و سالروز قیام ۱۵‌خرداد که سرآغازی بر نهضت بیداری اسلامی ملت ایران و نشانگر عمق پیوند معنوی مردم با آرمان‌های الهی است، یاد و خاطره آن امام فقید سفرکرده و شهدای انقلاب اسلامی و حماسه بزرگ ۱۵‌خرداد را گرامی می‌داریم و امیدوارم با تأسی به راه امام (ره) و شهدای گران‌قدر، بیش‌ازپیش در مسیر حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و سرافرازی ایران اسلامی تلاش کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->