صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

باند گوشی‌قاپی که موبایل‌های سرقتی را به افغانستان می‌بردند توسط عوامل کلانتری باهنر مشهد دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، شگرد مکارانه‌ای را در پیش گرفته بودند. آنها با گشت‌زنی در خیابان‌ها، سوژه‌شان را که در حال کار با گوشی تلفن همراه بود، شناسایی کرده و او را تعقیب می‌کردند. آنها آن‌قدر منتظر می‌ماندند تا سوژه به کوچه‌ای خلوت بپیچد یا در جایی قرار بگیرد که بهترین موقعیت برای سرقت باشد، بعد به‌سراغش می‌رفتند و هرطور شده بود، حتی با توسل به سلاح سرد او را وادار به اطاعت از دستور خشنشان می‌کردند.

بیشتر مال‌باختگان که این حجم از خشونت را تاکنون تجربه نکرده بودند، از ترس جان یک قدم عقب می‌نشستند و تنها رفتن سارقان را نگاه می‌کردند. این ماجرا ادامه داشت تا اینکه افسران کلانتری شهید باهنر در اقدامی ضربتی توانستند سه سارق را شناسایی و این باند را متلاشی کنند.

مال‌باختگان یکی پس از دیگری شکایتشان را تسلیم پلیس می‌کردند. آنها از سارقانی می‌گفتند که با یک موتور هوندا در کوچه‌پس‌کوچه‌ها به سراغشان آمده و موبایل‌هایشان را به طرز وحشیانه‌ای ربوده‌اند. اگر فردی مقاومت می‌کرد، جواب او را با قمه‌های عریان می‌دادند.

ردزنی پلاکی که سرقتی بود

با دستور سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، گروهی از افسران کلانتری باهنر با هدایت سرگرد مسلم مختاری‌فر، رئیس این کلانتری، تحقیقاتشان را آغاز کردند.
بررسی‌های میدانی خیلی زود منجر به ردزنی پلاک موتورسیکلتی شد که سارقان در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند. اما نتایج اولیه استعلام نشان داد که خود این موتورسیکلت نیز سرقتی است.

یکی از سرقت‌های مقرون به آزار این گروه خشن، در حاشیه صدمتری انجام شده بود. مأموران با تمرکز بر روی این سرقت توانستند متهمی را چهره‌زنی کنند که آشنا بود و پیش‌تر نیز از سوی افسران تجسس این کلانتری به اتهام سرقت و مال‌خری دستگیر شده بود.

جلال، اسم رمز پرونده

جست‌و‌جو برای یافتن محل اختفای متهم ادامه داشت تا اینکه مأموران توانستند شماره تماس «جلال» یکی از متهمان را که تبعه خارجی بود و نقش مال‌خر در این پرونده را بازی می‌کرد، پیدا کنند.
مأموران در تماس با متهم، خود را به عنوان سارق جا زده و مدعی شدند که تعدادی گوشی تلفن همراه دارند که به قیمت مناسبی می‌فروشند. آنها با فریب جلال، با او قراری صوری گذاشتند.

در روز قرار، مأموران که از قبل در کمین نشسته بودند، با دیدن متهم که سر قرار حاضر شده بود، پیش از اینکه به موضوع شک کند و بفهمد کاسه‌ای‌زیرنیم‌کاسه است، برای دستگیری‌اش وارد عمل شدند. متهم که خود را در یک‌قدمی زندان می‌دید، به منظور گریختن از مهلکه‌ای که درونش گرفتار شده بود، قصد مقابله با مأموران را داشت که با ضرب شست پلیس زمین‌گیر و به کلانتری منتقل شد.

ماجرای پابند

این متهم تبعه خارجی در بازجویی‌های فنی، دو همدستش که گوشی‌ها را ربوده و برای انتقال به افغانستان به او می‌رساندند، معرفی کرد. با معرفی «محسن» و «امیر» که متولد ۱۳۷۵ و ۱۳۷۴ هستند، مشخص شد که محسن تبعه خارجی است، اما امیر که مشهدی است، پیش‌تر نیز با جرائم مشابهی دستگیر شده بود و حالا با پابند الکترونیک آزاد است. مأموران در دو عملیات مجزا با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده به سراغ آنها رفتند و این افراد را دستگیر کردند. 

از متهمان علاوه بر یک موتورسیکلت سرقتی، سه تلفن همراه دزدی نیز کشف شد. جلال در بخشی از اعترافاتش مدعی شده بود که سه گوشی سرقتی را از امیر خریده است. در حالی تحقیقات از متهمان ادامه داشت که سه شاکی با مراجعه به کلانتری باهنر، متهمان را شناسایی کردند. با هماهنگی‌های صورت گرفته سه متهم در ادامه تحویل پلیس آگاهی شدند تا اقدامات لازم به منظور کشف دیگر جرائم این افراد انجام شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.