۲۱ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی تکمیل شده است نتایج کلی مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد آمار جالب از ازدواج‌های سایت همسریابی «همدم»! سقوط پراید در انتهای کوه‌های خلج مشهد، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت زمان خیساندن و پختن هر کدام از حبوبات چقدر است؟ ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه شهید چراغچی و بولوار کوثر (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) چگونه مسئولیت‌پذیر باشیم؟ برای رفع سکسکه چه باید کرد؟ فواید فوق‌العاده‌ای که مصرف منظم تخم‌مرغ برای سلامتی دارد ضبط ۴۹۵ کبد و ۳ لاشه کشتار غیر مجاز روز عید قربان در خراسان رضوی زلزله تهران را لرزاند (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) تداوم رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها | اهواز همچنان در مدار ۵۰ درجه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) حقوق خرداد‌ماه ۱۴۰۳ معلمان امروز واریز می‌شود | زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود اسکان اضطراری ۳۰۰۰ نفر در زلزله کاشمر دستگیری شرور قمه‌کش در جنوب تهران
سرخط خبرها

باند زنان جیب‌بر در مشهد به دام افتادند

  • کد خبر: ۲۳۲۶۶۴
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
باند زنان جیب‌بر در مشهد به دام افتادند
۸ زن جیب‌بر که دست‌کم در ۳ استان کشور سابقه دستگیری و زندان داشتند، در مشهد به دام افتادند.

جلائیان|شهرآرانیوز، زنان عضو این باند، ساکن یک استان بودند. آنها از میان خودشان زنی را انتخاب کرده بودند که با ۳۸ سال سن، سی‌بار برای جرائم مختلف دستگیر شده بود. سردسته زنان جیب‌بر و اعضایش کار خود را از شهر قم آغاز کرده بودند که در ادامه پایشان به تهران و کرمان باز شده بود. در مشهد نیز طبق تصمیم سردسته، زائران زن عرب‌زبان اولویت آنها برای جیب‌بری بود. با این تصور که این افراد مدت حضورشان در مشهد کوتاه است و به دلیل ناآشنایی با زبان فارسی نمی‌توانند پیگیر اموالشان باشند.

این زنان به همین ترتیب کار خود را با پرسه‌زنی در معابر و مراکز خرید آغاز کردند. آنها در رویارویی با زائران عرب‌زبان به بهانه‌های مختلف به آنها نزدیک شده و با ایجاد یک برخورد ساختگی، کیف پول و تلفن همراه آنها را سرقت می‌کردند. در طرف مقابل، اما پیش‌بینی آنها درباره پیگیر نبودن مال‌باخته‌ها درست از آب درنیامد و چند نفر از قربانیان با مراجعه به پلیس شکایت کردند. گزارش سرقت از زائران زن عرب‌زبان خیلی زود توجه جانشین فرمانده استان را به خود جلب کرد. 

سردار احمد نگهبان پس از مطالعه دقیق چند فقره سرقت در هسته مرکزی شهر، با توجه به اینکه تمامی مال‌باختگان زن بودند، شکی نداشت که این سرقت‌ها توسط زن یا باندی زنانه انجام می‌شود که دستور شناسایی و دستگیری متهمان را صادر کرد و این پرونده ویژه به مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد سپرده شد. مأموران پس از بررسی دقیق اظهارات مال‌باختگان و شاهدان، به مشاهده دوربین‌های مداربسته در محل سرقت‌ها پرداختند. تجمیع اطلاعات به دست آمده نشان داد که این سرقت‌ها توسط اعضای یک باند انجام شده است.

با اطلاعات به‌دست آمده و تصاویری از متهمان، سه تیم در کلانتری بانوان شکل گرفت و به این ترتیب جست‌وجوی مأموران در سطح معابر و مراکز خرید برای دستگیری متهمان آغاز شد. اعضای این باند که هرکدام بار‌ها سابقه دستگیری داشتند، هربار محل جرمشان را تغییر می‌دادند، حرکتی که دستگیری آنها را چند روز به تأخیر انداخت.

در نهایت پس از چند شبانه‌روز کار میدانی، مأموران اعضای این باند را وقتی درحال جیب‌بری از یک زائر زن عرب بودند، مشاهده کردند. مأموران فاصله خود را با سارقان کم کردند و در یک اقدام غافل‌گیرانه آنها را در حالی دستگیر کردند که مقادیری دلار و دینار به ارزش صد و ۲۰ میلیون تومان به همراه داشتند. هم‌زمان با دستگیری اعضای این باند چهار نفره غیربومی، در طی دو عملیات مجزا، پلیس چهار زن جیب‌بر دیگر را نیز دستگیر کرد.

این افراد در قالب گروه‌های دو نفره در ایستگاه‌های اتوبوس درون‌شهری به زنان مسافر در اتوبوس‌ها نزدیک می‌شدند و تلفن‌های همراه و کیف پول آنها را سرقت می‌کردند. پلیس این چهار متهم را در حالی دستگیر کرد که از مخفیگاه آنها هجده دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد. تحقیقات درباره این دو پرونده و کشف دیگر جرائم احتمالی این پرونده‌ها و همچنین شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->