رمزگشایی سرقت‌های مدارس غرب مشهد پاسخ به چند پرسش‌ متداول بازنشستگان کشوری درباره بیمه تکمیلی عکس و فیلم از خسارت‌های زلزله ۵ریشتری در کاشمر (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از زلزله کاشمر (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) | ۲ فوتی و ۵۰ مصدوم و چند نفر زیر آوار مانده در کاشمر | حال ۱۵ نفر وخیم است زلزله نسبتاً شدید کاشمر در خراسان رضوی را لرزاند + جزئیات (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) هزینه میلیاردی پیشگیری از ابتلا به هاری | شهرداری‌ها موظف هستند که کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب را پیگیری کنند بیماری تب دنگی چیست؟ | آخرین وضعیت بیماری در مشهد و خراسان رضوی پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای مشهد و خراسان‌رضوی ( ۲۹ خرداد ۱۴۰۳) تبلیغ محصول مکمل در فضای مجازی ممنوع است ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از امروز آغاز شد + شرایط (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به نیاز شبکه درمان به خون و فراورده‌های خونی پاسخ به ابهامات «متناسب‌سازی حقوق» بازنشستگان | احکام جدید حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟ علائم افسردگی نامرئی (افسردگی پنهان) چیست تذکر دیوان محاسبات کشور به دستگاه‌ها درباره اجرای قانون هوای پاک وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود | پیگیر متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز هستیم بازنشستگی دوران فراغت یا مرارت؟ | پای حرف‌های چند پدر به مناسبت روز جهانی پدر ساماندهی مدارس کانکسی کشور در مهر ۱۴۰۳ پایان سرقت‌های عجیب از طلافروشان مشهدی |شکایت ۷ زرگر از یک زباله گرد
سرخط خبرها

راز بیش از ۸۱ فقره سرقت در مشهد برملا شد

  • کد خبر: ۲۳۳۷۱۶
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
راز بیش از ۸۱ فقره سرقت در مشهد برملا شد
شاید دستگیری شش متهم در روز‌های گذشته و کشف ۸۱ فقره سرقت در چشم شهروندان کار بزرگی نباشد، اما همین دستگیری‌های کوچک گوشه یک پازل بزرگ به نام امنیت را شکل می‌دهد. حالا سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، جزئیات تک تک این پرونده‌ها را واکاوی و تشریح می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، بی‌رحمی در برخی سارقان انگار نهادینه شده است، همان‌هایی که کافی است بو ببرند جایی وجود دارد و می‌شود بدون دردسر اموال دیگری را تصاحب کرد و به تاراج برد. آنها درست شبیه شکارچیانی که بوی طعمه خود را حس می‌کنند و به‌دنبالش می‌روند، با یافتن اموالی که صاحبش تلاش کافی برای حفاظت از آن را نداشته است، با بی‌رحمی تمام آنها را می‌دزدند، بدون درنظرگرفتن این موضوع که یک شهروند بعد از تلاش چند سال دیگر می‌تواند این وسایل را دوباره تهیه کند، یا ممکن است این اموال متعلق به اقشار ضعیف جامعه باشد و این سرقت آنها را در معرض آسیب‌هایی قرار دهد که خروج از آن برایشان ممکن نباشد. موضوعی که نیروی انتظامی با حساسیت آن را پیگیری می‌کند و کاهش ۳۲ درصدی سرقت‌ها در نوروز امسال مشهد نیز شاهدی بر این مدعاست، هرچند در این مدت نیز کشف سرقت‌ها ۱۹۸ درصد افزایش داشته است.

 تمام اینها را نوشتیم تا بگوییم شاید دستگیری شش متهم در روز‌های گذشته و کشف ۸۱ فقره سرقت در چشم شهروندان کار بزرگی نباشد، اما همین دستگیری‌های کوچک گوشه یک پازل بزرگ به نام امنیت را شکل می‌دهد. حالا سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، جزئیات تک تک این پرونده‌ها را واکاوی و تشریح می‌کند.

سرقت جی‌پی‌اس‌ها!

تا به حال در این صفحه درباره همه مدل سرقت نوشته بودیم، اما سرقت جی‌پی‌اس‌ها از یک انبار جزو سرقت‌های عجیب است. در پی گزارش سرقت از انبار یک مجتمع تجاری در محدوده خیابان صاحب‌الزمان (عج) مشهد، مأموران کلانتری سناباد وارد عمل شدند. با بررسی‌های میدانی در قسمت پارکینگ این مجتمع تجاری لوازم برقی بدون دوربین مداربسته، مشخص شد که سارقان با نفوذ به داخل انبار یک مغازه لوازم الکتریکی چهل دستگاه ردیاب خودرو (GPS)، دو دستگاه ربات اسباب‌بازی گران‌قیمت و تعدادی پخش خودرو به ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان را سرقت کرده‌اند.

مأموران با استفاده از آثار به جا مانده از سارقان در محل، تحقیقاتشان را آغاز کردند و با اشراف اطلاعاتی، متهمان را که دو مرد جوان هستند ردزنی و با کنترل نامحسوس در حال توزیع ردیاب‌های مسروقه به فردی مال‌خر دستگیر کردند. 

در ادامه از مخفیگاه مال‌خر تعداد زیادی لوازم مسروقه همچون لاستیک خوردو با رینگ، کپسول گاز خودرو، تعدادی باتری خودرو، چهل عدد انواع جک خودرو، یک دستگاه جرثقیل کوچک کارگاهی و... کشف کردند. متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس با توجه به مستندات تصویری به‌دست آمده، تاکنون به ۲۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهر مشهد اعتراف کرده‌اند. 

فرار نافرجام ۶ ساعته

فقط دو ساعت راه بود تا از نیشابور با خودرویش به مشهد بگریزد. او می‌دانست پلیس نیشابور شناسایی‌اش کرده، برای همین با اموال سرقتی به مشهد آمده بود تا به‌سراغ مال‌خران برود. اما پلیس نیشابور بلافاصله موضوع را به پلیس مشهد اطلاع داد و درخواست کمک کرد. مأموران کلانتری معراج با دریافت این خبر و اطلاعات به‌دست آمده درباره مشخصات خودرو متهم، تحقیقات میدانی خود را برای شناسایی محل اختفایش آغاز کردند. 

مأموران با اشراف اطلاعاتی در کمتر از دو ساعت از دریافت خبر، محل اختفای متهم را در محدوده کال زرکش ردزنی کردند و متهم را که به‌تازگی وارد مخفیگاهش شده بود، در حال استراحت دستگیر کردند. از پراید متهم که شش ساعت پس از سرقت در نیشابور دستگیر شده بود، بیش از چهل متر کابل برق فشار قوی کشف شد و سارق در ادامه به هشت فقره سرقت کابل برق فشار قوی در شهرستان‌های هم‌جوار مشهد و فروش اموال مسروقه به فردی مال‌خر اعتراف کرد.

کشف راز سیاه از کیسه برنجی

در یکی دیگر از این پرونده‌ها، روز پنجشنبه یکی از تیم‌های پیشگیری انتظامی کلانتری قاسم‌آباد هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به مردی جوان که با کیسه برنجی به‌طرز مشکوکی از یک مجتمع مسکونی خارج شد، مظنون و برای بررسی بیشتر وارد عمل شدند. این فرد به محض مشاهده مأموران با رهاکردن کیسه پا به فرار گذاشت که با سرعت عمل پلیس، پس از طی مسافتی کوتاه دستگیر و در بازرسی از کیسه همراهش، تعدادی شیرآلات ساختمانی مسروقه کشف شد. متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به ۱۰ فقره سرقت شیرآلات، دوچرخه و موتور کولر از مجتمع‌های در حال ساخت محدوده منطقه قاسم‌آباد اعتراف کرد.

دستگیری سارق شهرخوار!

در پی گزارش سرقت‌های سریالی اموال عمومی معابر محدوده شرق مشهد، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران با بررسی تجمیع پرونده‌های سرقت و سرنخ‌های موجود، متهم را که فردی سابقه‌دار است شناسایی و او را در حال انتقال اموال مسروقه به مخفیگاهش دستگیر کردند. متهم تاکنون به ۳۵ فقره سرقت اموال عمومی در معابر عمومی شامل تابلو و علائم شهری، گاردریل، صندلی و ... در محدوده پنجتن، گلشهر، طبرسی و طلاب برای تأمین هزینه‌های اعتیادش اعتراف کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->